Toerist in SYRIë - VERSLAG MET VIDEO

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Unusualtravelblog, 21 aug 2018.

  1. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    IMG_20180728_142249.jpg

    Eind juli ben ik met klein hartje naar Syrië vertrokken... om dan snel tot de conclusie te komen dat Damascus eigenlijk veiliger aanvoelt dan onze steden 's avonds en dat het daar echt zalig is! 's avonds zijn de bars allemaal open, iedereen zit er met waterpijp, alle mensen zijn héél gastvrij en nodigen je uit voor koffie/thee of zelfs dineren!

    Ik heb veel foto's online gezwierd op m'n blog (http://unusualtravelblog.com/2018/0...ourist-a-week-in-government-controlled-areas/)

    Als je niet graag leest kan je een korte video zien als samenvatting!
     
    TheoS, Flying doc, noppie en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Wat een leuk verslag om te lezen zeg! Heel interessant om te zien en lezen wat de "onbekende" kant van Syrië op dit moment is.

    Heb je geen problemen gehad toen je terug kwam? Ik kan mij voorstellen dat een reis naar Syrië en een overboeking van $200 via western union niet als zeer betrouwbaar overkomt.
     
    Unusualtravelblog vindt dit leuk.
  3. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    In Beirut geen vragen gehad.
    Vervolgens BEY-ATH-BRU gevlogen, vanaf ik in Athene was kijken ze ook niet meer naar de stempels, dus niet echt nee.

    Wel voor de eerste keer in mijn leven tegengehouden geweest voor een screening van mijn checked luggage door de douane in Brussel. Meer dan 300 vluchten in mijn leven achter de rug en de eerste keer dat ze dat doen. Zelfs niet elke keer ik van Afrika kwam deden ze dat niet. Nu kan ik gaan speculeren dat staatsveiligheid hiermee te maken heeft maar dan kom ik misschien paranoia over ;). Ik heb allesinds niets te verbergen.

    Wel spijtig natuurlijk dat ik niet meer in aanmerking kom voor ESTA. Ik heb geen plannen naar de USA op dit moment maar mocht ik een error fare/superdeal zien passeren naar de USA dan kan ik ook niet met zekerheid zeggen dat ik ze ga mogen doen of dat ik tijd genoeg heb voor de uitgebreidde visumaanvraag bij de ambassade.

    Nu is het afwachten of andere landen in het Midden-Oosten er een probleem van gaan maken (die anti-Assad zijn). Ook weet ik van andere fora dat China voor een transit visa al moeilijk doet met een Turkse stempel, dus laat staan een Syrische...

    Wat betreft de Western Union verzending deed te persoon aan het kantoor die de uitzending uitvoerde heel vreemd, als of ik iets illegaal aan het vragen was.
     
    FBR89 vindt dit leuk.
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Bijzonder verhaal, ik ken heel goed zo'n gevoel van spanning en aantrekkingskracht naar enorm gesloten/controversiële landen.

    Betreft de stempel: een nieuw of tweede paspoort doet vaak wonderen! Gaat in geval van VS natuurlijk niet op, liegen bij je ESTA-aanvraag is een zeer slecht plan.
     
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Super joh! ben jaloers!
    Moet helaas zelf te vaak naar de VS en durf het daarom niet aan om naar Syrië of Iran te gaan
     
  6. Barbapapa

    Barbapapa Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    heel cool, ben jaloers. zelf ga ik volgende maand naar Tsjernobyl en hoop ik volgend jaar richting noord korea te gaan. ik zag op je blog dat je daar ook geweest ben. mag ik vragen via wie jij die reis geboekt hebt ?
     
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Mooi verslag. Hoe nauw zit dat eigenlijk met een tweede paspoort en een ESTA-aanvraag. Zit de NSA o.i.d. je gauw op het spoor door gegevens van luchtvaartmaatschappijen door te spitten?

    Ik ken wel een verhaal van een kennis die op een of andere luchthaven in de VS in de moeilijkheden kwam omdat zijn naam, vingerafdrukken o.i.d. overeenkwamen met iets dat ze al in hun database hadden staan. Uiteindelijk na een hoop gesteggel en het overhandigen van andere pasjes met zijn naam (vaarbewijs, kentekenbewijs etc.) mocht hij toch door. Wel overstap gemist.
     
  8. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Koryo Tours van Simon Cockerell is dé Noord-Korea expert.
     
  9. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Denk niet dat US zomaar je visum mag weigeren als je transparant bent tegen hen. Verwacht wel de SSSS op je boarding pass voor minstens een jaartje :p.


    Zelfs als ze de data van maatschappijen zouden hebben (hier is veel speculatie over op het internet), weten ze niet dat ik er ben geweest (vluchten BRU-ATH-BEY RT). Syrië gaat niet zijn gegevens zomaar delen met zijn vijand. Tenzij ze gegevens hacken van Syrië, kunnen ze het weten. Of in mijn geval Googlen mijn naam en zien mijn blog post. Je riskeert levenslang verbannen te worden uit US door op ESTA te liegen dus ik ga wel braafjes het correct doen - stel ik moet voor mijn werk later reizen naar daar.


    Dat is waar. Hij staat hier bekend om. Ikzelf heb het via een Chinese tourgroup gedaan om de kosten te drukken, DTCTS ofzoiets (ik vind ze niet meer terug) (ik was ook alleen omdat er een ban was omdat ze op hun eigen soldaat in de DMZ hadden geschoten). Heb nog problemen gehad om een Chinese visum te krijgen maar met wat gefoefel toch een reis kunnen ineensteken. Kort uitgelegd: De ambassade van China wou me geen multiple entry geven omdat ik een bewijs moest hebben dat ik naar NK zou gaan. De Chinese tour organisatie wou me geen officieel bewijs geven omdat ze volgens sancties geen reizen naar NK mochten organiseren. Heb een single entry in China aangevraagd, met de trein NK binnen gegaan via Dandong (China) en NK verlaten met het vliegtuig naar Peking zodat ik een transit visum kon aanvragen en nog 4-5 dagen in Beijing kon vertoeven.
     
  10. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Damascus lijkt me een prachtige stad. Dat blijkt ook uit je verslag. Maar wat een ravage daar in Douma en omstreken!
     
  11. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Erg interessant om je ervaringen in je blog te lezen. En hoe treurig om alle verwoesting te zien.
     

Deel Deze Pagina