Toegang tot non skyteam lounge??

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door vlieger76, 24 jul 2019.

  1. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden in dit forum. vanmiddag vlieg ik met KLMvanuit Gdansk. Nu ben ik net FB Gold geworden, maar zie ik dat Gdansk geen Skyteam lounge heeft. Heb ik dan gewoon pech of kan ik toegang krijgen tot een andere lounge? Bedankt voor de reactie alvast.
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    vlieger76 vindt dit leuk.
  3. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    ok. Bedankt voor de reactie. Wel jammer omdat ik net paar dagen FB gold heb (laatste xP met de heenreis. :) ik wilde er eens van profiteren :) nou ja volgende x beter...
     
  4. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Volgende keer beter (of op de terugreis de Crown lounge inlopen)!
     
    vlieger76 vindt dit leuk.
  5. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Daar Ben ik wel een paar keer geweest. Heb je ook toegang tot de Crown lounge wanneer je aankomt op Schiphol zonder overstap?
     
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Nee
     
    vlieger76 vindt dit leuk.
  7. vlieger76

    vlieger76 Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Even een update uit Gdansk: er is een fast track bij de security voor sky priority en je hebt toegang tot de lounge nabij gate 10 als FB Gold. De site van KLM klopt dus niet helemaal. En de lounge stelt inderdaad weinig voor :)
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Is dat ook al wegbezuinigd? Voorheen kon je bij aankomst wel de lounge in. Bijvoorbeeld bij een vroege vlucht even douchen en door naar werk of afspraak.
    Overigens was er kortgeleden nog wel een loungebezoek mogelijk op Gdansk. Sowieso vragen bij de balie.
     
    vlieger76 vindt dit leuk.
  9. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Kan nog steeds, wel enkel op Schiphol. Vorige week nog gedouched na een vroege aankomst en meteen door naar kantoor :)
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
  11. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat kan alleen als FB Gold en Platinum lid in de Crown lounge naar ik meen (en dus geen andere lounges of als elitelid van een andere SkyTeam maatschappij).

    Edit: zo staat het ook in de link die @arjen05 deelde. Geldt zelfs ook voor passagiers in J zie ik.

    Aan de andere kant staat er ook Transavia vluchten, dat is echter niet meer naar ik meen.
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2019
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Op de KLM site staat inderdaad niet vermeld dat je de lounge in kan na een uitgevoerde vlucht en je verder geen volgende vlucht hebt.

    Als ik eerlijk ben, als ik mijn boarding pass scan van de uitgevoerde vlucht scan dan wordt de zuil groen en kan ik dus doorlopen.
    Dit toevallig afgelopen zondag nog gedaan omdat ik nogal dorst had en ik wist dat ik de trein net niet kon halen en anders 30 minuten sta te wachten, dan kan ik beter in de lounge doen. Maar omdat het niet helemaal duidelijk is vraag ik het niet specifiek.
     
  14. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Waar Arjen05 naar verwijst is een bericht van augustus 2018, kan inmiddels gewijzigd zijn.
     
  15. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Volgens mij is het officieel niet de bedoeling. Maar het wordt wel ‘gedoogd’. Zelf al meermaals gebruik van gemaakt ook Schiphol. Op andere luchthavens heb ik het ook wel eens gevraagd (bij aankomst), maar dan meestal geweigerd.

    Ik denk dat als de Crown Lounge druk is je wellicht wel geweigerd kan worden.
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Op de site van Gdansk airport staat het wel. Vergeet niet je FB kaart mee te nemen.

    Who can use the Executive Lounge at the Airport Gdańsk them. Lech Walesa?
    1. Priority Pass cardholders with their partners. *
    2. Dragon Pass card holders together with their partners. *
    3. HON Circle card holders together with their partners, on flights of carriers, LOT and Lufthansa. *
    4. Gold Card holders of the Star Alliance, along with one accompanying person on flights carriers, LOT and Lufthansa. *
    5. Passengers traveling in business class airline, LOT, Lufthansa and KLM, without an accompanying person.
    6. Passengers holding LOT invitation to the Executive Lounge on cruises Airlines.
    7. Passengers who have entered into contracts with managing living room - Gdańsk Airport, Sp. z oo
    8. Card holders Benefits and Privileges issued by Bank Handlowy *
    9. Diners Club Card holders. *
    10. Card Holders Key Lounge. *
    11. Cardholders oneworld oneworld Emerald and Sapphire cruises on Finnair.
    12. Flying Blue Card holders (Gold and Platinum) for flights KLM airlines - Air France. *
    * - must have the card with you.
     
  17. Mattijs

    Mattijs Newbie Premium Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Goedendag, omdat ik zelf een tripje naar Gdansk had geboekt even hier gekeken hoe het zat met de lounge. KLM gaf aan dat er geen lounge was en hier las ik dat er wel een executive lounge zou zijn. Kortom, zonder enige verwachting naar de luchthaven gegaan alwaar er wel Sky priority aanwezig was. De dame achter de balie wees ons erop dat er een lounge na de controle was...dus die even bezocht. De lounge zit bij gate 14 . Deze lounge (de executive lounge) is niet heel groot maar toen wij er waren (rond 1045 uur) zaten er slechts een handvol mensen. Buffet kan je overslaan maar verder is het prima om even rustig te zitten en een koffie te doen voor de vlucht. Hoop dat jullie er wat aan hebben!
     
    MichaelNight, Sandor, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Zo heb je op Aruba de VIP Lounge.
    Deze wordt niet aangegeven door KLM en op de Skyteam site staat dat ze geen lounges hebben op AUA.

    Op vertoon van je WBC boarding pass of Elite + status krijg je hier gewoon toegang. Veel stelt het niet voor, een bar en wat zitplaatsen. Buffet is bittergarnituur, nootjes en chips. Wat wel aardig is, ze begeleiden je naar de gate als het boarden begint.

    Deze lounge kun je vinden direct tegenover gate 2.
     
  19. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Bij punt 12 staat niet of je er met partner in mag?
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik hen nooit op GDN geweest. Zo ver ik in het verleden heb meegemaakt op ander luchthavens heb je altijd toegang met een gast.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina