Tip voor korting Amex Classic Platinum / Flying Blue Platinum

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door UnknownMember4379, 15 sep 2021.

  1. Ik was nog niet zo bekend met Amex, had Flying Blue Gold en dacht, laat ik upgraden naar Platinum want Privium en Priority Pass en 6O XP. Pas bij belletje met Amex had ik door dat het om twee aparte kaarten gaat. (Dat weten jullie in dit forum natuurlijk al)

    Dus ik zei: zeg die Flying Blue Gold dan maar op en doe maar Platinum Classic. Upselling praatje in volle gang: maar u wilt toch ook de XP punten? Ja, zei ik, maar twee kaarten voor het volle pond is prijs/prestatie scheef: ruim 1200 euro. "Dan doen we de Gold naar Platinum upgrade voor 50% korting", was het antwoord. Ik vond het verder wel ok, en zei, Plat Classic is genoeg zo. Vervolgens bood AMEX ook de Plat Classic met 50% korting aan. Toen toch maar gedaan...
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Je kan beide kaarten toch al sowieso met 50 procent korting krijgen? Daar hoeft in principe geen telefonische aanbieding aan te pas te komen?
     
  3. Voor nieuwkomers natuurlijk wel. Maar Amex beweerde (aanvankelijk) dat er geen korting gold voor upgrade van Gold naar Plat en ook niet voor eerste aanschaf Plat Classic.
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Upgrade idd niet. Maar eerste aanschaf is wel standaard een korting.
     
  5. Check even dit: ze zeiden aanvankelijk dat aanschaf Plat Classic geen korting oplevert voor eerste jaar, want al lid met FB Gold. Dat is dus lariekoek volgens jou, right?
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dacht altijd dat je wel de korting krijgt maar niet de miles. Maar er zitten hier echte Amex kenners die het beter weten dan ik :)

    Ik wil volgende maand namelijk ook overstappen van FB Gold naar Amex Regulier Plat. Dus handig om te weten
     
  7. Tja, dit is wat ik altijd begreep. Standaard geen korting als je al lid bent, maar wel onderhandelbaar. Upgrades zoals jij en ik die wil doen ze moeilijk over, ze zien het als van HiltonHonors naar Delta gaan. "Twee aparte programma's".
     
  8. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Oh? Ik kreeg juist aan de telefoon te horen dat upgrade via de telefoon niet meer de standaard was en dat ik maar online moest upgraden.
     
  9. Ik had nog geen upgrade gedaan. Pas na het telefonisch aanbod online geüpgraded.
     
  10. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Met de korting? Dat is goed geregeld dan.
     
  11. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Hoe is de aanbieding verwerkt dan?
     
  12. Ik beschrijf het even heel precies:

    1. FF Gold -> Platinum online aangevraagd
    2. Kwam er toen pas achter dat FF Plat zonder Privium enzo is
    3. Gebeld. Wilde FF Gold upgrade ongedaan maken en opzeggen en voor Plat Klassiek
    4. Aanbod , ondanks lid sinds 2019, helft korting FF plat en Helft korting Plat
    5. FF plat : via creditering
    6. Gewone Plat: maandbedrag gehalveerd
     

Deel Deze Pagina