Ticketuitgifte KLM via TUI

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Quincy, 6 apr 2023.

  1. Quincy

    Quincy Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi,
    Volgende maand vlieg ik met KLM naar Zanzibar. De reis is geboekt bij TUI en zij geven 21 dagen van tevoren pas het ticket uit. Hierdoor kan ik dan pas een economy comfort stoel boeken ,volgens TUI kan dit helaas niet eerder. Blijkbaar is dit standaard maar waar ze geen antwoord op geven is waarom dit zo is.Ik heb al volledig betaald dus waarom zou het ticket niet uitgegeven kunnen worden. Het zal niets aan de situatie veranderen maar ben vooral nieuwsgierig of iemand weet waarom dit zo is. Alvast bedankt!
     
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    1.971
    Trofeepunten:
    253
    Puur speculatie, maar denk dat TUI een blok stoelen reserveert bij KLM en pas de namen op een later moment doorgeeft. Hierdoor hebben ze bijvoorbeeld meer flexibiliteit als mensen nog annuleren bij TUI.

    Zodra TUI dan de gegevens aan KLM doorgeeft, wordt je ticket uitgegeven.
     
    FlyOreo vindt dit leuk.
  3. charry

    charry Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Zelf heb ik vorig jaar bij TUI Sports geboekt, met KLM-vlucht. Ik heb hen toen gevraagd om mijn Flying Blue nummer toe te voegen aan de boeking. Zodra ze dat doen zie je de reservering in je account staan en kan je een stoel selecteren. Althans, zo werkte het bij mij. Nou is TUI Sports wel een wat kleinere afdeling, die misschien wat flexibeler kan werken dan TUI zelf. Overigens kon ik inderdaad zien dat zij een tijdelijke boeking maken. Zo waren er geen voorwaarden of prijzen te zien bij de boeking. Pas kort voor vertrek was dat zichtbaar.
     
  4. Quincy

    Quincy Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor jullie reacties. Dat TUI een blok reserveert klinkt wel logisch. Ik zal eens vragen of ze mijn FB nummer toe willen voegen. En anders moet ik gewoon geduld hebben.
     
    charry vindt dit leuk.
  5. Quincy

    Quincy Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hoi allen,
    Uiteindelijk toch geduld moeten hebben maar de stoelen voor de heenweg zijn in ieder geval gereserveerd. Voor de terugweg zag ik dat er ook Premium comfort stoelen zijn. Alleen krijg ik van KLM te horen dat ik bij TUI moet zijn. En TUI zegt wij bieden deze klasse niet aan dus helaas. Denken jullie dat er nog andere mogelijkheden zijn om iets te regelen of is Economy comfort het maximum en moet ik hopen dat ik tijdens het inchecken of op de luchthaven nog iets kan regelen.
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.606
    Leuk Bevonden:
    2.443
    Trofeepunten:
    583
    Op basis van ticket kom je tot economy comfort. Premium Economy is aparte reisklasse. Wellicht dat je nog kan upgraden bij het online inchecken/op de airport.
     
  7. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    Probeer er bij TUI achter te komen of het ticket al is uitgegeven en zo ja, welke KLM boekingscode. Met je boekingscode kan je dan bij KLM inloggen en upgraden.
     
  8. Quincy

    Quincy Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi ik kan al bij KLM inloggen. Alleen kan ik dus niet upgraden dit gaf de chat aan:
    KLM: Bedankt voor uw bericht. Ik zie dat dit een reisagent boeking betreft, in dit geval dient u contact op te nemen met uw reisagent over een upgrade. Voor vertrek kan KLM niet assisteren met wijzigingen, dit betreft ook upgrades.

    TUI:Hi Quincy, bedankt voor je bericht en sorry voor de verlate reactie. Wij hebben het momenteel heel druk en hebben vertraging opgelopen in het beantwoorden van de berichten. Mijn excuses hiervoor. Ik heb dit voor je nagekeken en wij bieden de premium comfort klasse niet aan. Hierdoor kunnen wij geen upgrade voor jou doorvoeren.

    Dus denk dat ik inderdaad moet wachten op het inchecken of op de luchthaven.
     

Deel Deze Pagina