Thalys The Card - status met loungetoegang na 1 rit!

Discussie in 'Overige programma's' gestart door fbruno, 18 aug 2014.

  1. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Dit programma is niet echt zeer nuttig voor de miles (tenzij je zeer veel met Thalys reist), maar wel voor de status.

    Al na je eerste reis met Thalys krijg je het Silver level, waarmee je toegang krijgt in de Thalys lounges in Brussel en Parijs (met een thalys ticket 2e klasse). Je kan ook gratis een vergaderruimte huren in de Thalys lounge in Brussel!
    Met het silver level kun je ook een Regus preferred kaart aanvragen waarmee je 5 keer toegang hebt tot een van de duizenden Regus business world lounges die zich over heel de wereld bevinden.
    De Thalys the card kaart is een RFID kaart waarop Thalys tickets geladen kunnen worden waardoor een papieren ticket niet meer nodig is. Je krijgt met de kaart ook extra flexbiliteit om bij sommige tarieven een trein eerder of later te kunnen nemen.

    Na 10 reizen krijg je Gold status, waarmee je ook toegang hebt tot de Thalys lounge in Brussel zonder thalys ticket, en 1 gast mag meenemen. Je krijgt ook Railteam status waarmee je op vertoon van een internationaal ticket (ook 2e klasse) binnen mag in de Railteam lounges in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, UK, België en Oostenrijk. Zo kun je ook binnen in de NS Hispeed lounges in Nederland als je met Thalys of een andere internationale trein reist.
    Er is ook een concierge service en nog wat andere voordelen.

    https://www.thalysthecard.com/nl/tabel-voordelen
     
    kevin990 vindt dit leuk.
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    zal er eens even naar kijken, wil nog een keer met Thalys reizen ivm ZWE segment-run
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    zou mooi zijn als ze matchen obv FB Gold status ;)
     
  4. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Al zijn die NShispeed lounges echt 3 x niets :)
     
  5. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Tegenover airline lounges niet nee, maar als je ze vergelijkt met andere Railteam lounges zijn ze zowat de beste (samen met Oostenrijk). In de DB lounge is er alleen gratis frisdrank en koffie, en in de Thalys lounge alleen koffie. In Frankrijk moet je zelfs betalen voor de koffie.
    NS hispeed lounge heeft bv wel alcohol en red bull, en eigenlijk vragen ze bijna nooit naar een ticket als je de Thalys The Card aan de balie toont, dus je kunt altijd proberen binnengeraken als je toevallig op schiphol (of een ander station) bent.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Na 1 rit al loungetoegang? Zal wel druk zijn of niet?
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    En ik herinner me iets van een memo in een NS Highspeed lounge om niet teveel koffie te nemen zodat ze het nog complimentary aan kunnen bieden. Pauper.
     
  8. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Valt mee opzich, rond 17u kan het soms wel druk zijn in de lounge in Brussel, maar er is altijd wel nog een vrije zetel te vinden. Ik denk dat veel mensen het loyaliteitsprogramma niet kennen, want ze maken er opzich ook niet veel reclame voor.

    Er staat inderdaad een bordje dat ze je vragen maar 1 drankje te nemen, maar ze doen niet echt moeilijk als je er meerdere neemt.
    Tot enkele jaren geleden was er ook een NS Hispeed lounge in Breda, deze was zelfs onbewaakt. Je kreeg toegang door je ticket aan het loket te tonen, en dan openden ze de deur. Daar kon je dus schaamteloos de frigo leegplunderen :D
     
  9. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    De NS Hi-speed lounges zijn inderdaad niet heel erg goed, maar in sommige gevallen wel handig... Ik gebruik (met een NS Business Card) de lounge op Schiphol wel eens als ik eens een keer moet wachten op iemand die ik moet ophalen of als ik op Amsterdam CS moet wachten op iemand die daar aankomt per trein; gratis kopje koffie is altijd mooi meegenomen ;).

    Verder heb ik ook wel eens een van de 'vergaderzalen' geboekt om rustig als kantoor te gebruiken; het kost 12,50 p.p. per 2 uur (met NS Business Card krijg je 20% korting), dus effectief heb je met een NS Business Card een vergaderzaal voor privé-gebruik ter beschikking voor 10,00 voor 2 uur, inclusief Wi-Fi, koffie, thee en andere drankjes :)

    Ow en als ik een keer heel erg nodig naar het toilet moet als ik langs Amsterdam /Rotterdam CS moet dan loop ik daar ook wel eens naar binnen; toiletten zijn in ieder geval een stuk schoner dan de openbare toiletten in en rondom de stations!
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2014
  10. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ongeveer een half jaar geleden reisde ik in de eerste klas van Amsterdam naar Brussel met de laatste trein. Ik was een uur van tevoren op Amsterdam Centraal en wou nog even gebruik maken van de lounge maar die ging al dicht, dus een uur in de kou op het perron moeten blauwbekken. Na een klacht te hebben gestuurd aan NS Hispeed kreeg ik als antwoord dat de lounge "niet alleen voor Thalys gebruikers was". Ik heb er verder niet moeilijk meer over gedaan maar het is toch eigenlijk raar dat de lounge niet sluit nadat de laatste trein is vertrokken?
     
  11. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Hoe bedoel je ging al dicht? Ivm sluitingstijd?
     
  12. MaxJ91

    MaxJ91 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ja, de sluitingstijd van de lounge ligt ver voor de laatste trein vertrekt. Heb eigenlijk niet gekeken of dat nu nog steeds zo is.
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik had graag een statusrun gedaan voor status, aangezien ik nu dagelijks op Rotterdam Centraal ben en de lounge dan beter is dan niets. Alleen de Thalys is zo verschrikkelijk duur! R'dam-Antwerpen met Thalys is dan €100 terwijl ik met de reguliere Intercity voor €8 een dagretour heb!
     
  14. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dus een thalys ticket geboekt via KLM komt hier ook voor in aanmerking?
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Dat is tricky, want bij de boeking moet je je TTC nummer invullen. Verder tellen negociated fares niet en ik denk dat KLM die wel aanbiedt.
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja dat zal inderdaad wel. Misschien waag ik er nog is een telefoontje aan als ik straks mijn seg run er op heb zitten.
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik heb me vandaag ingeschreven voor de Thalys The Card, en ook een eerste klas ticket geboekt. Ik zal wel even laten weten hoe het loopt...
     
  18. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik kreeg gister een mailtje over mijn Thalyse Silver Card (na een enkeltje AMS-ZWE in1e klas, ongeveer een week geleden geboekt).
     
  19. TimT0

    TimT0 Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Lionell vindt dit leuk.
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Thanks for the tip! Kan nog wel eens van pas komen als je een dagje in een andere stad bent en even moet werken.
     

Deel Deze Pagina