Thalys/Bus en KLM

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door tobitronics, 12 mrt 2015.

  1. tobitronics

    tobitronics Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo allemaal,

    Ik heb een ticket geboekt waarin zowel een thalys reis als een busreis in verwerkt is (allebei KL code). Om zeker te weten dat ik alles goed op een rijtje heb wil ik hier toch nog een paar vragen stellen:

    - Als ik mijn kaartje ophaal in Antwerpen, wat voor kaartje is dit dan? Het meest simpele kaartje, of een luxere versie met wifi etc. ?
    - Ik móet het kaartje laten afstempelen bij de conducteur op de heenreis, correct? En geschiedt inchecken voor de vlucht dan aan de balie of kan het ook bij de automaat?
    - Zijn er nog 'complementary drinks' aan boord van thalys? (neem aan van niet maar you never know)
    - Kan ik terug ook een thalys eerder nemen/laten omboeken hiervoor? Of kost dit extra? (evt. Intercity direct?)
    - Terug hoef ik niet persé de thalys te nemen, correct?

    En last but not least:

    Zijn er nog dingen waar ik op moet letten zodat ik de miles en segments kan claimen?

    Alvast bedankt!
     
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Goede avond Tobitronics,

    • Deze vraag snap ik niet helemaal. Wat bedoel je met WiFi? Je krijgt een regulier 2e klas kaart voor jouw ZWE-AMS thalys reis.
    • Dit is wel verstandig. Inchecken varieert heel erg. Ik zou het gewoon bij een automaat proberen dat lukt in mijn geval meestal wel.
    • Nope
    • Nee volgens mij kan dit alleen met een flexibel ticket(misschien zelfs wel helemaal niet). Je had dit wel tijdens het boeken kunnen regelen met het call center van KLM.
    • Klopt. Wel je ticket ophalen bij de NS balie!!
    Gaat allemaal vanzelf. Het ZWE segment wordt automatisch bijgeschreven. Dit duur meestal wel wat langer dan een vlucht. Wel zoals hier boven gemeld altijd je ticket ophalen!
     
  3. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik heb een keer een thalys geregeld op de avond voor de vlucht. Dit is niet mogelijk via de website van KLM, je zal ze daarvoor even moeten bellen (of wellicht dat ze via social media een boeking voor je klaar kunnen zetten). Ik heb destijds aangegeven dat ik graag een nachtje in Amsterdam wilde stappen voor de vlucht (en dus niet dat ik gewoon thuis wilde slapen ;) )
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nice! Wel bekrachtig dit het feit dat je vaak een hoop gedaan kan krijgen bij airlines maar dat het meestal gewoon ligt aan de persoon die je aan de telefoon hebt.
     
  5. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik reisde vorig jaar ZWE-AMS-DUB vv. KLM vliegt niet op Dublin maar heeft wel codeshare met Aer Lingus; die is echter alleen boekbaar in combinatie met een tweede segment. Dus een KL-ticket van Antwerpen Centraal via Amsterdam naar Dublin. Levert toch weer vier Flying Blue qualifying flights op.

    Als je je in Antwerpen bij het treinloket meldt, kunnen ze wel degelijk een treinticket voor een eerdere of latere reis uitgeven. Het risico dat je loopt is dat je pas weet of er zitplaatsen zijn in de trein als je je bij het loket meldt; je kunt van tevoren je gereserveerde trein (officieel) niet wijzigen. En voor alle duidelijkheid: de flexibiliteit van de baliemedewerker betekent niet dat je officieel over een flexibel ticket beschikt.

    Wat ik meemaakte is dat ik vanuit Antwerpen een trein eerder wilde nemen. Er was volgens de NMBS-baliemedewerkster echter geen zitplaats meer beschikbaar, dus ze gaf mij een ticket voor de oorsponkelijk geboekte trein. Ze raadde me echter aan om toch naar het perron te gaan en de treinmanager van mijn gewenste trein aan te spreken. Hij kan namelijk beslissen dat je toch mee mag. Ik mocht mee en hij stempelde direct mijn kaartje. Ik werd verzocht om in de trein op het balkon of aan de bar plaats te nemen totdat er een stoel van een no-show vrij bleek te zijn.

    Op Schiphol kon ik voor mijn vervolgvlucht gewoon gebruik maken van een check-in-automaat voor de Aer Lingus-vlucht zonder dat iemand controleerde of ik mijn eerste segment per trein daadwerkelijk heb voltooid. Maar dat is niet representatief; het is natuurlijk ook een beetje een raar ticket :)
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik wil ook even mijn ervaring meedelen met Thalys en KLM.

    Vorige week begon mijn segment vanaf ZWE. Op naar de internationale balie van het station en de medewerker daar vroeg om mijn ticketnummer. Die kon ik niet zo gauw vinden, dus vroeg hij of ik wist welk tijdstip mijn Thalys vertrok en mijn naam. Geen paspoort kwam er aan te pas. Ik kreeg mijn ticket en besloot op het perron te wachten. Vanwege de gebeurtenissen in Parijs stempelde de conducteur al bij het instappen de kaartjes. In minder dan een uur was ik op Schiphol, waarna ik naar huis ging om thuis te slapen.:)

    Mijn vlucht naar OPO was de dag er na met HV. Ik heb mijn ticket bij de zelf check-in bemachtigd maar ik kon alleen middle seats kiezen.:mad: In de KLM app zag ik al staan dat ik twee stuks bagage mee kon nemen. Tot mijn grote verbazing stond er op mijn ticket Sky Priority en FB Gold! Dus ik kon na het inchecken van mijn bagage bij de Transavia (ik hoefde trouwens mijn treinkaartje niet te laten zien) zo lopen naar de priority security lane. Via Twitter kon KLM mij niet vertellen of ik de Crown Lounge in kon. Ik waagde de gok en ja hoor, ik kon de lounge binnen!:) Ontbijtje en vervolgens lopen naar de gate. Uiteindelijk waren er nog genoeg stoelen vrij op de vlucht, dus ik besloot aan het gangpad te zitten. Bij de bagageband was mijn koffer als tweede aan de beurt. Tot mijn verbazing stond er op de label van mijn koffer "PRIORITY"! Mooi meegenomen dus.

    Op de terugweg vloog ik vanaf LIS met KLM in de vroege ochtend. Helaas was er geen lounge open en dat vond ik wel jammer. Op deze volle vlucht werd een soort warme panini geserveerd en een wafel. Geland op AMS en dan door naar huis. Halverwege kwam ik er achter dat ik nog mijn internationale treinkaartje nog moest ophalen!:eek: Ik ben zo gewend om mijn koffer te halen en dan de trein naar huis te pakken.:D Treinkaartje gehaald bij de internationale balie op Schiphol Plaza en dan uiteindelijk naar huis. De segmenten per vliegtuig werden binnen 48 uur bijgeschreven, de treinsegmenten binnen 72 uur bijgeschreven.
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Stel: ik heb een retour ticket ZWE-AMS-X v.v. Mag ik dan de Crownlounge in op de terugweg, dus voordat ik de trein pak naar ZWE?
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Als je E+ bent mag dat sowieso bij aankomst.
     
    FlyingFonz en Fripsmaster vinden dit leuk.
  9. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb binnenkort een avondtrein ZWE-AMS en vlieg dan de volgende ochtend. Moet ik bij aankomst op Schiphol mijn bagage dan al inchecken, of kan dat de volgende ochtend? Is namelijk handiger om pas de volgende ochtend te doen.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat kun je ook de volgende ochtend doen.
     
    LeidenHub vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina