Hallo allemaal, Zou iemand mij kunnen helpen met tariefregels en wat je ermee kan doen. Ik vond dit in de regels. 5 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION. 3 PERMITTED IN AREA 2 IN EACH DIRECTION 2 PERMITTED IN AREA 1 IN EACH DIRECTION. FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND EMBEDDED SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT. NOTE - TEXT BELOW NOT VALIDATED FOR AUTOPRICING. UNLESS RESTRICTED BY ROUTING ATTACHED TO FARE RECORDS. Kan iemand uitleggen wat hiermee wordt bedoeld. Alvast bedankt
@WorldTraveller hoe rek jij te ticket dan precies op? Ik bedoel: zoek je zelf naar meer mogelijkheden voor dezelfde prijs op ota/ita matrix of boek je het ticket en belt dan de airline met de vraag "ik wil graag op x, y en z nog een overstap inplannen".
@WorldTraveller En hoe zit het dan met het tarief? Blijft een tarief dan ongeveer gelijk of kost het ook meer omdat je meer vliegt (meer miles aflegt, meer stops maakt)? Want dan is je voordeel weer weg toch? Als het tarief (evenredig) meestijgt bij meer stopovers / tussenlandingen, dan snap ik de voorwaarde niet dat je maar maximaal een x aantal keer kunt overstappen binnen een ticket.
Heel simpel voorbeeld qua extra stopover: KLM en Air France vliegen beiden op Johannesburg. Vanwege yield management en bezettingsgraad kan het moment heel erg uitmaken of de directe vlucht vanaf Schiphol goedkoper is of degene met een overstap via Parijs (waarbij je dan uiteraard met Air France vliegt). Zit de directe vlucht vanaf Schiphol bijna vol en de vlucht via Parijs op 70%, dan gaat de directe vlucht qua prijs omhoog en degene met de extra stopover op Parijs omlaag, om die vlucht te vullen.