Tap Status Match

Discussie in 'Brussels Airlines: Miles & More' gestart door cvr, 3 aug 2022.

  1. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb (impulsief) een TAP status match gedaan van mijn FB Gold status. Voor 99 Euro leek me dit een prima deal. So far so good, statusmatch is akkoord en ik ben nu TAP Gold. Ik ging ervan uit dat de Star Alliance ook met accounts werkt zoals FB dat doet waardoor ik "automatisch" gold zou zijn bij alle partners. Zo werkt het dus niet bij Star Alliance, ze kennen geen accounts.

    Ik heb een paar LH vluchten in het najaar en vraag me af hoe ik mijn status aan deze vluchten gelinkt krijg. Ik zie in het Miles&More programma geen link of mogelijkheid om mijn TAP status in te voeren....
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Zo werkt het ook niet. Je moet het Tap nummer invullen bij je boeking bij een star alliance airline en dan krijg je de voordelen.

    Dat is hetzelfde als je met Delta een ticket boekt en je FB nummer invult.
     
    cvr vindt dit leuk.
  3. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Oké duidelijk.

    Ik heb bij wijze van test bij Austrian een vlucht geprobeerd te boeken. Wanneer ik daar mijn TAP Miles&Go nummer invoer moet ik nog steeds voor bagage betalen terwijl dit voor Star Alliance Gold gratis zou moeten zijn.

    Bij Lufthansa kan ik nergens het Miles&Go nummer kwijt in de boeking.

    Doe ik iets niet goed?
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2022
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik had bij Lufthansa ook moeite om mijn FF nummer in te voeren, op Flyertalk zijn hier diverse topics over dit probleem.

    Wat ik heb gedaan is het boekingsnummer bij Singapore Airlines in te voeren en ik kon daar wel mijn FF toevoegen.
     
  5. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Heb je een economy light fare binnen europa? dan krijg je volgens mij als *A gold geen gratis koffer. Dit is alleen voor intercontinentaal (https://www.lufthansa.com/ke/en/economy-light-fare).
     
  6. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het opgezocht en je hebt idd gelijk.

    Ik schreef al dat ik het impulsief heb gekocht en merk nu dat het idd niet zo werkt als ik had gedacht. Ik vlieg vrijwel alleen Skyteam op een paar LH vluchten na en dacht dat ik op deze manier vrij eenvoudig status kon krijgen bij Star Alliance. Vind het ook bijzonder dat er niet zoiets bestaat als een Star Alliance account, dat zou eea een heel stuk makkelijker maken.

    Op de Star Alliance pagina staat duidelijk wat de voordelen zijn van de diverse status groepen. De voordelen hiervan daadwerkelijk krijgen blijkt dus heel wat moeilijker te zijn dan ik dacht...
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  7. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Star Alliance Gold member hier. Elke frequent flyer program (FFP) heeft zijn eigen account. TAP Miles&Go, net zoals Miles & More is een FFP van Star Alliance, zoals FlyingBlue van AF/KLM ééntje is of Alfursan van Saudi. Je hebt toch ook geen Skyteam account maar een Flyingblue account? Je status bij een FFP zorgt er wel voor dat je bij alle maatschappijen binnen de alliantie voordelen hebt.

    Helaas, vanwege kostenbesparende maatregelen, zal je geen recht hebben op gratis bagage bij de goedkoopste tickets van LH/SN/OS/LX. Het probleem doet zich voornamelijk bij Lufthansa Group voor. Dit is misschien ongekend bij Skyteam. Wel zal je van priority check-in, security & boarding kunnen genieten alsook van lounge toegang dus lijkt het me geen slechte investering als je af en toe LH vluchten moet nemen.
     

Deel Deze Pagina