TAP Portugal standby

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door kevin990, 5 okt 2015.

  1. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Goedemorgen, 'klein' probleempje:

    Donderdag 8 oktober vliegen we met TP669 van AMS naar LIS om vervolgens met TP1907 verder naar FAO te vliegen. Inchecken kan bij TAP 72 uur voor de vlucht. Dat was om 06.15 deze ochtend. Ik iets eerder opgestaan dan gewoonlijk om in te checken. De boeking was open voor check-in. Tijdens check-in proces kon ik geen stoelen kiezen. Dit was 'niet beschikbaar' stond er. Maar ik kon wel door met de check-in. Helemaal afgerond. Boardingpasses ontvangen met geen stoelaanwijzing erop. We waren de eerste 2 met check-in en tot mijn verbazing zie ik nu als ik inlog op mijn boeking dat we op standby staan voor de AMS - LIS vlucht.

    TAP contactcenter is nog niet open. Wat kan ik nu het besten doen? Alvast naar alternatieve vluchten zoeken? Zodat ik deze kan 'eisen' als we niet mee kunnen?

    En hoe is het mogelijk dat we nummer 1 en 2 met online check-in zijn en dan alsnog op standby komen te staan?

    :mad:
     
  2. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Wat ik begreep van stand-by is dat het random gaat nadat er een aantal groepen uitgehaald zijn. Elites krijgen nooit stand-by en groepen ook minder vaak. Alternatieven vluchten kan je alvast zoeken en volgens mij kan je nog al een bedrag eisen als je niet mee mag. Later dan 4 uur op plaats van bestemming is voor ams-faro iets van 300 euro compensatie dacht ik. Vertraging doordat je gekickt ben van je stoel een hoger bedrag als het goed is. @DutchFrequentFlyer weet jij dit niet?
     
  3. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ok, dat random had ik niet echt verwacht. Dacht dat het meer op basis van tijd van check-in zou zijn. Daarom probeer ik altijd zo vroeg mogelijk in te checken. Dat elites geen standby krijgen snap ik inderdaad.
     
  4. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou me niet laten afschepen met: gaat u maar gewoon naar de airport en dan kijken ze daar wel of er nog plek is voor u! (want dat zullen ze waarschijnlijk zeggen)
     
  5. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Heb met TAP gebeld, eerste via Skype maar daar klapte steeds de verbinding eruit, vervolgens maar via het 0900 nummer.

    Aan de telefoon kon ze niet helemaal precies zeggen of we nu echt op standby staan of dat er iets technisch niet goed is. 'Probeert u het later vandaag en anders morgen nog maar eens' werd mij verteld.

    Later vandaag nog maar eens bellen.
     
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    En heb je ze nog kunnen bereiken?
     
  7. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Nee echt stom, was druk bezig op het werk en toen was het zo 17 uur waarna ze zijn gesloten..... First thing tomorrow!
     
  8. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Zojuist gebeld, het gratis Skype nummer werkte deze keer wel. Kreeg een meneer aan de lijn die, toen ik hem vertelde dat we volgens de online check-in op standby staan, doodleuk vertelde "dat het systeem dit soms doet" en dat hij er verder niets aan kan doen. Hij gaf nog als extra advies mee, ja zo zei hij het echt, om vroeg op het vliegveld aanwezig te zijn.

    Nu weet ik dus nog niet veel en het contact center wil me ook niet echt helpen dus.... o_O.
     
  9. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Denk dat je geen andere keuze hebt dan vroeg melden morgen :)
     
  10. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Vanmorgen was het dan zover, we waren extra vroeg op Schiphol, bleek inderdaad dat we op de standby list stonden. Gelukkig mochten we wel met de vlucht mee, die overigens helemaal vol zat, zowel business als economy, en kregen we direct bij de check-in stoelen toegewezen ipv pas bij de gate wat gebruikelijk is vertelde de check-in agent.

    We zaten in eerste instantie niet naast elkaar, maar nadat de check-in agens ons onze boardingpassen gegeven had heb ik via de TAP app nog onze stoelen weten te veranderen zodat we wel naast elkaar konden zitten. Geen idee waarom zij dat niet konden doen. Met de mobile boardingpass uiteindelijk ingestapt.

    Al met al geen positieve ervaringen met TAP tot nu toe...
     
  11. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Voor de terugvluchten gelukkig gewoon bormaal kunnen inchecken! Niets aan de hand en gewoon stoelen kunnen kiezen. Nu maar hopen dat het zo blijft, ook als we op het vliegveld aankomen, want ik vertrouw TAP nog niet voor 100%....
     
  12. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb een soortgelijke ervaring.
    3 jaar terug vanuit lissabon naar huis gevlogen en toen stonden we ook op de stand-by lijst terwijl we echt vroeg hadden geboekt. zelfs de crew wist niet wat ze er mee aan moesten en tijdens taxien naar de startbaan stonden de mensen nog in het gangpad.
     
  13. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Met TAP is er altijd wel iets. Gisteren (LIS-DUS) koffer een uur te laat, vorige week (AMS-LIS) upgrade naar business. Keer daarvoor (LIS-Malaga) koffer kwijt en LIS-AMS upgrade én 4 uur vertraging.
     
  14. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt dus in ieder geval steeds wel alsof je na ellende steeds een upgrade krijgt :).
     
    Quinten vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina