Tailor made suits in Zuid-oost Azië

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door DutchFrequentFlyer, 21 jun 2015.

  1. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Waarom verbaast het mij niet dat je van een Italiaanse snit houdt ;)
     
  2. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    In Azie zijn ze over het algemeen niet echt bekend met Italiaans (lees slim fit) gestijlde pakken, dus ik vind het rubbish tenzij je erbij wilt lopen als Mart Smeets ;)
     
    Valentijn vindt dit leuk.
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Haha, hoezo dat nu weer?
     
  4. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb Max maar even gemaild, om te kijken of hij ook Italiaanse snit doet:

    En het lijkt erop dat hij dat kan:

    Komt helemaal goed dus ;)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  6. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    200 dollar voor een tweedelig zomerpak van zuiver scheerwol en 2 overhemden na drie keer doorpassen. Ik heb een shirt wat heel goed past en die neem ik vaak mee voor de overhemden om te kopiëren en dan is 1 keer doorpassen genoeg.
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Leuk om te lezen. Ik heb namelijk echt hele slechte ervaringen met pakken uit Azië. Heb er twee gehad. Begon met de pasvorm. Had gevraagd om "slim" maar dat was niet echt geluk. Nu hou ik persoonlijk ook wel van heel "slim" dus dat nam ik ze niet zo kwalijk. De kwaliteit van de stof viel me wel het meest tegen. Mijn zitvlak sleet echt bizar snel. Nu ben ik wel gewend dat broeken heel snel slijten door bureau stoelen maar deze twee keer was ik er binnen een maand gewoon door heen. Verder vond ik in mijn geval de stiksels ook matig gezet. Kan natuurlijk net de verkeerde tailor gehad hebben.

    Wel leuk is dat je inderdaad veel persoonlijke details kan toevoegen. Geeft wel een beetje het echte tailor made gevoel.
     
  9. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Mijn broer heeft hetzelfde gedaan, door in Bangkok 3 pakken te laten maken. Het grappige is, dat ze zijn maten hebben opgeslagen in een database, dus 3 maanden geleden heeft ie dat adresje weer gemaild voor een paar nieuwe pakken. Die sturen ze dan via de post op naar NL. Zal wel eens vragen of hij de naam van die winkel nog heeft!
     
  10. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Ik vind Oger altijd erg tegenvallen... De kwaliteit stof die je daar voor je geld krijgt is vaak erg matig. Als je 1000 euro neerlegt bij Oger heb je een medium kwaliteit stof en een op maat gemaakt pak. Dan koop ik toch liever drie confectiepakken van iets betere kwaliteit stof die ik bij de turk-om-de-hoek laat vermaken totdat ze goed passen. Als ik 1000 euro uitgeef aan een pak koop ik een maatpak, maar dan is de stof toch echt beter dan die van Oger.

    Ik heb ook wel eens wat in China laten maken, maar dat meer voor de leuk als zomers strandpak in gebruik. De ervaring leert wel dat je gewoon niet in twee of drie dagen een pak kunt fabriceren. Kwaliteit heeft wat tijd nodig. In Nederland betaal je bij een A-merk de hoofdprijs voor het vermaken of maken. Dus prima om een Nederlands bedrijf te vinden dat de kwaliteit borgt en samenwerkt met Aziatische kleermakers die goedkoper zijn. Maar verwacht niet dat je een super pak krijgt als je 200 euro neerlegt en ze het in 48 uur voor je klaar hebben...

    Als je trouwens de stof wil testen: pak de stof, grijp het samen en maak er een prop van, knijp even en laat het lost. Zit het vol met vouwen, dan is het geen goede kwaliteit. Als je goede wol hebt, dan valt de stof weer netjes terug.
     
    LVH, Flying doc en Valentijn vinden dit leuk.
  11. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb ze gelukkig via mijn werkgever met een forse korting kunnen aanschaffen, anders was dit voor mij qua prijs ook niet weggelegd. Kwaliteit is prima, ik heb dan ook een stof die bijna het dubbele is van wat jij noemt, maar daarnaast confectiepakken zijn voor mij niet weggelegd. Ik heb een postuur dat niet echt meewerkt. Lang en qua gewicht onder het geen wat voor mijn lengte gemiddeld is. Ieder z'n eigen :) Ik denk dat ik zelf persoonlijk in het buitenland ook geen pak wil laten maken, dat doe ik wel als ik thuis ben.
     
  12. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Dit topic maar weer even omhoog halen. @Jan van Putten en ik zijn dit weekend 32 uur in Hong Kong. Iemand een tip voor een plek waar ik snel wat overhemden kan laten maken (die ik eventueel op kan laten sturen?)
     
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    suitsupply in nederland. beter een goed maatshirt van een goede stof dan iets cheaps wat slecht zit en van polyesther is
     
  14. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb voldoende goede shirts in ZO-Azie laten maken. Suitsupply laat ze ook daar maken, ze zijn alleen een dure middleman.
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    aka curated
     
  16. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Volgende week zit ik een paar dagen in Hanoi en mijn kast heeft een vernieuwing nodig. Wie weet nog een goede tailor, het liefst waar ik ook gelijk stof kan kopen?
     
  17. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Reclame bij dit topic past wel :) alleen hebben ze waarschijnlijk het deel zuid-oost Azië gemist:D
    Knipsel.PNG
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Iemand nog een aanrader in Vietnam, het liefst specifiek in Hoi An?
     
  19. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Mijn ervaringen in Vietnam zijn niet om over naar huis te schrijven. 2 zaken in Hoi An geprobeerd. Beide eens maar nooit weer. Stofkwaliteit, constructie en pasvorm lieten te wensen over. Ik zou om eerlijk te zijn eerder gebruik maken van een goede maatpak-aanbieding in Nederland (Society Shop en Misura Sartoria hebben die bijvoorbeeld vaak) of naar Bangkok/Hong Kong vliegen en daar maatpakken in een iets duurder segment kopen (Zoals Tailor on Ten in Bangko)k. Dan heb je Europese stoffen én goede constructie/pasvorm voor een lagere prijs dan in Nederland.
     
  20. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Heb er een in BKK laten maken. Ze adverteren met het minste van het minste...maar ze bieden vaak ook een iets duurder, beter alternatief aan. Pak van mij was verder prima, betaalde toen 160 voor driedelig...niks van te zeggen!
     

Deel Deze Pagina