Status match Nordic Choice Hotels

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Arjan69, 29 jun 2016.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    N.a.v. het bericht op de homepage, aangaande de status match bij Nordic Choice Hotels : https://insideflyer.nl/nordic-hotels-status-match/

    Bedankt voor de tip!
    Ik heb enige tijd geleden geprobeerd mijn Club Carlson Gold en Accor Gold te matchen naar Nordic Choice, maar dat werd afgewezen. Ik kreeg wel een challenge aangeboden om Gold te worden, 20 nachten in 5 maanden. Maar die ga ik niet halen.

    Ik heb nu een match gevraagd met Carlson Gold, ben benieuwd naar de reactie. Momenteel ben ik Nordic Choice Silver.

    add: ik overnacht gemiddeld 5 nachten per jaar in Nordic Choice hotels, meestal in het Clarion Congres Trondheim.

    ps, ik heb een nieuw topic gemaakt en dit bericht geplaatst. Als dat niet goed is, geen probleem.
    Ik was eigenlijk op zoek naar een soort ontmoetingsruimte op het forum waar over van alles gebabbeld wordt, niet aangaande specifieke topics, maar dat kon ik niet vinden.
     
    high_class vindt dit leuk.
  2. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Vandaag upgrade gehad van Silver naar Gold middels status match Carlson Gold.
     
  3. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Wat is het concrete voordeel van status bij Nordic Choice? Bij Scandic en Hilton zie ik de voordelen, maar het is me nooit duidelijk geworden wat ik aan status bij Nordic Choice heb.
     
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Als je veel in Scandinavië zit heb je er wel voordeel mee. Daar zitten weinig tot geen Marriott's, IHG of Hilton hotels. Daarnaast hebben ze zo op het oog best wat voordelen voor Platinum members.
     
  5. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ok, maar bij Best Western of Scandic krijg ik b.v. dinner vouchers, hetzij voor hun eigen restaurant, hetzij voor restaurants in de stad ... dat heb ik bij Nordic Choice nog niet gezien.
    En aangezien ik per dag een vaste onkostenvergoeding krijg, leveren dinner vouchers me direct geld op (ik blijf hollander he ;) )
     
  6. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Had je zelf al gekeken naar de voordelen? Voor het gemak hierbij een overzicht.

    Schermafbeelding 2016-11-25 om 09.56.01.png
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  7. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Natuurlijk had ik dat al gedaan :)

    Maar die restaurant vouchers krijg je niet in alle hotels die deelnemen aan het Nordic Choice programma (bijv. niet in de Comfort Hotels), en bovendien steekt de waarde ervan schril af bij wat Scandic je bijvoorbeeld biedt.

    En aangezien Scandic wijd verbreid is in Scandinavië vraag ik me dus af waarom ik nog voor Nordic Choice status zou gaan. Overigens ben ik Silver member, maar dat is meer "per ongeluk". Ik probeer niet actief gold of platinum member te worden.
     
  8. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Waarom zou je geen statusmatch doen dan? Heb nu Platinum, of ik er ooit gebruik van ga maken? Geen idee.
     
  9. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Omdat ik er meestal alleen verblijf als ik op doorreis ben en geen geschikt Scandic, Hilton of IHG (schaars) hotel kan vinden. De punten ga ik toch niet opmaken, en zoals gezegd, ik vind het Scandic rewards programma aantrekkelijker.
     
  10. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb inmiddels vaak een verblijf gehad in Clarion Congres Hotel Trondheim, fantastisch hotel aan het fjord en binnen 10 min wandelen in het kleine maar leuke centrum. Vanuit het centrum rijdt een trammetje de heuvels in, leuk om te doen.

    Maar goed, to the topic...

    En met Nordic Choice Club Gold telkens een upgrade gekregen, restaurant tegoed en gratis water op de kamer. Fijn toch?
     
  11. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Dat klinkt goed ... maar ik heb geen klanten in Trondheim ;)
     

Deel Deze Pagina