SQ verkoopt tickets met KL segment

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door WorldTraveller, 10 aug 2014.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zojuist wilde ik een vlucht boeken naar Singapore met Singapore Airlines en tot mijn grote verbazing zag ik dat ze ook vluchten aanboden via LHR met KLM.
    [​IMG]
    Volgens mij zijn Singapore Airlines en KLM geen vriendjes van elkaar, codesharen ze niet op deze route en ze zitten al helemaal niet in dezelfde alliantie.

    Mijn vraag is dus, stel ik haal mijn connectie niet op LHR, wie is verantwoordelijk voor deze missconnectie? Moet KLM er dan voor zorgen dat ik op de eerst volgende vlucht naar Singapore ga?
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2014
  2. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, opmerkelijk inderdaad, was dit op de site van Singapore Airlines? Bij online Travel Agencies, zoals Expedia, zie je dit wel vaker dat er een combinatie is van vreemde airlines...
    Maar als het ticket uitgegeven is, dus als er een ticketnummer is, is het goed. Je hebt dan namelijk één ticket. Mocht de KLM vlucht vertraging hebben waardoor je je Singapore Airlines vlucht mist, wordt het allemaal geregeld!
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Andersom gebeurd(e) het ook, voor vluchten naar bijvoorbeeld Australië.
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Dit was inderdaad op de website van Singapore Airlines. Ik vlieg wel vaker via LHR naar Singapore (apart ticket AMS-LHR), maar had nog nooit meegemaakt dat Singapore Airlines ook het segment AMS-LHR aanbood.
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Enig idee hoe het dan zit met de miles? Want ze hebben geen codeshare.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Als het KL coded is krijg je award miles. Als het SQ code is, niks. Maar misschien kan je die retro-claimen bij *A.
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ja SQ zelf bood ook KL naar LHR aan en dan met henzelf door naar SIN. Ook in J. Dan kan je mooi met de A380. :)
     
  8. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Het is een SQ ticket, maar voor het KLM segment kun je dan geen miles verdienen. Maar deze zijn dan wellicht nog te retro-claimen bij Flying Blue na afloop.
     
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik in 2008 al de A380 van SQ mocht ervaren.

    Dit dacht ik al. Gelukkig is LHR om de hoek.
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Volgens mij refereerde @WorldTraveller13 naar 'mijn' situatie waarin KL een reis met SQ verkoopt. ;) Maar het komt op hetzelfde neer.
     
  11. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Het laat goed zien dat SQ op zoek moet/is naar meer feeders om hun vluchten te kunnen vullen
     
  12. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    via klm.nl wel eens een vlucht van Jakarta naar Singapore geboekt. Maar helaas geen QF. Volgende keer toch maar voor Garuda kiezen op deze verbinding :D
     
  13. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Wat ik dan niet snap is dat de vlucht vanaf LHR echt een stuk duurder is... Ik heb op een paar willekeurige data gezocht en het verschil is 600 euro!

    AMS-SIN-AMS 'FlexiSaver' voor €908.95
    AMS-LHR-SIN-LHR-AMS 'FlexiSaver' voor €1508.23

    Beetje veel geld voor een vlucht van AMS-LHR waar je geen StarAlliance miles op verdient en die je totale reisduur ook nog eens +- 4 uur langer maakt... En 600 euro meer betalen om met een A380 te vliegen in Y? Ik vind het een beetje raar...
     
  14. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    In de kerstvakantie ga ik met mijn ouders en mijn oma op familiebezoek in Australië. Het wordt voor haar de eerste en waarschijnlijk de laatste keer dat zij in een A380 vliegt. Op de terugreis vlieg ik wel SIN-AMS. We vliegen trouwens in J dus met de miles komt het wel goed. Op het moment van boeken was via London reizen ongeveer €200 p.p. duurder. In oktober vlieg ik AMS-SIN-AMS (W) in Y. Ik heb niet veel met brandloyalty, maar SQ is een van de weinige brands waar ik bereid ben meer voor te betalen.
     

Deel Deze Pagina