Snelle weg naar IHG platin

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Didier13, 31 dec 2014.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Hoi
    Redelijke beginner op het gebied van ff en op zoek naar snel een hoge status bij een hotelketen het volgende bedacht voor IHG omdat ik daar al punten heb.
    1. Status gold kopen voor punten , 20000 geloof ik en zodra die binnen is
    2 dining rewards membership kopen voor 387 dollar met als extra's

    Getting the Most Out of Your Membership
    Your IHG® Dining Rewards card is all you need to redeem your member benefits listed on the chart below. See how easy we’ve made it to enjoy and entertain at participating IHG hotels. And be sure to explore the latest individual hotel offers and new places to utilise your member benefits on our Participating Hotels & Offers page.

    A free night stay* As a Dining Rewards member, you’ll receive a free night annually at any one of IHG’s 4,700+ properties in over 100 countries and territories worldwide. New members can book their free night within Account Management [​IMG].
    An instant status upgrade in IHG® Rewards Club Current Dining Rewards members with an IHG® Rewards Club membership will instantly become Gold Elite, and existing Gold Elite members will be upgraded to Platinum Elite. Members that do not have an IHG® Rewards Club membership will be automatically enrolled in the Dining Rewards programme at the Gold Elite level. For more details on IHG® Rewards Club benefits, visit ihgrewardsclub.com [​IMG].
    25% off all dining and beverages We make it simple to save on dining and beverages all year long. With hundreds of participating restaurants, you can enjoy your Dining Rewards discount whether you are travelling or close to home. Members can utilise their Dining Rewards discount with up to 15 guests.
    25% off IHG’s Best Flexible Rate Dining Rewards members will receive an annual certificate with a 25% discount off our Best Flexible Rate at any participating IHG hotel (single-use). Explore our Participating Hotels page to see all of the great places you can stay.
    10% off IHG’s Best Flexible, Advance Purchase & Advance Booking Rates Members save 10% on three of IHG’s most popular rates. You can book these rates online through the Participating Hotels page.
    A generous dining e-voucher* A generous e-voucher is pre-loaded onto the IHG® Dining Rewards card. You can use it the same as cash in any participatin restaurants or bars. Simply present your card when you request the bill and tell your server that you would like to redeem your Dining Rewards e-voucher.
    * - Dining e-voucher has similar value in participating countries.
    Exclusive access to premium local hotel offers Individual participating IHG hotels create special benefits for Dining Rewards members on an ongoing basis. See ourParticipating Hotels page to explore the latest local offers on dining and accommodation.

    Some limitations may apply; please see full Membership Terms & Conditions

    Voor en nadelen:

    Snel platinum
    Gratis nacht in 1 vd 4700 ihg hotels
    Extra korting op boekingen
    Dining voucher

    Kosten punten en dollars

    Ik ga op korte termijn voor 2015 geen status op eigen kracht halen en vind dit eerlijk gezegd wel een redelijke deal mede gezien het behalen van 2 gratis nachten bij de into the nights zou ik nu minimaal 3 nachten hebben waar ik bij platina status een kamer upgrade mag verwachten.

    Klopt deze strategie of zie ik iets over het hoofd? Twijfel over de membership omdat deze oorspronkelijk voor Australië schijnt uitgegeven te zijn maar kan wel bij aanmelden Nederland aanvinken, krijg je dan ook alle benefits?

    Wie vindt hier iets van?
     
  2. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Persoonlijk vind ik IHG rewards een waardeloos programma - behalve die upgrade krijg je eigenlijk geen noemenswaardige extra's. Als je een Intercontinental fan bent, dan kun je het Ambassador Programma overwegen. Voor USD200 krijg je ook die upgrade en andere extra's (in de Intercontinentals). Vandaag inschrijven = vandaag al die voordelen. De helft goedkoper dan jouw strategie ;)
     
  3. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Je vergelijking klopt m.i. niet helemaal, de gratis nacht heeft ook een bepaalde waarde, ambassador geeft volgens mij gold bij andere hotels van ihg wat inderdaad geen meerwaarde heeft.
     
  4. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Er zit wel wat in, als de gratis nacht ook echt een gratis en zodoende waarde heeft in potentie als je 'm overal kunt inzetten. Dus ook bij de duurdere IC hotels. Dan heb je de USD 387 er mogelijk al uit.
    Als je het vergelijkt met de Ambassador status dan krijg je een keer per jaar de 2e nacht in een weekend "gratis" bij een IC hotel. Echter het tarief waartegen je de 1e nacht koopt is niet het meest voordelige tarief, maar het best flexible rate.

    Maar USD 387 blijft een smak geld voor een gratis nacht en de bijbehorende Platinum status (als je al Gold bent).

    Off topic, de beste behandeling als IHG Platinum had ik vorige week in het CP in Wiesbaden. Mind you, had die nacht geboekt voor 5000 punten tijdens de pointsbreak. Kreeg gratis upgrade naar een grote familiekamer, en voor de hele familie Ready2board drankjes en snacks aan de bar zijnde een 1/2 lit. wijn voor Mrs. Ready2board, voor mij een grote Dient Coke (2 flesjes) en 2 drankjes voor de kids. Daarnaast een hele partij snacks en zoutjes erbij. Het kon niet op :D

    Terwijl je bij IHG normaal gesproken nooit een upgrade krijgt bij een pointbreak boeking, ik als IHG Platinum over het algemeen niks extra's krijg behoudens een categorie hogere kamer en wat punten als check-in welkomstgeschenk. En als ik een drankje neem i.p.v. de punten, dan krijg ik toch echt maar een drankje, en niet voor de hele familie..

    Met andere woorden, ik hecht momenteel steeds minder waarde aan de IHG Platinum status. Het bezit van de Diamond status bij Hyatt of de Platinum status Platinum bij Marriott is m.i. veel meer waard.
     
  5. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Thanks voor de uitgebreide reactie! Zoals eerder gemeld ben ik op zoek naar welke status en welke keten het best bij mij past. Heb nu into the nights afgerond zodat ik de mogelijkheid heb om mijn bonusnachten te verzilveren bij bv IC of indigo.
    Kan zijn dat ik de hyatt challenge ga doen tijdens onze reis naar Nepal in maart met overnachtingen in kathmandu, abu dhabi maar hier hangt ook een prijskaartje aan.

    Wat betreft de dining rewards: het schijnt dat als je je adres verandert naar Australië je ineens nog maar us dollar 255 betaald wat het ineens een stuk aantrekkelijker maakt als prijs. Tevens krijg je ook nog 70 dollar aan credits op je account voor food/drinks Dus 1 nacht gratis, 70 dollar credit, 1 stap omhoog in status zijn de belangrijkste extra's. Voor mij aantrekkelijk!
    Als je je adres tijdelijk naar Australië zet voor deze actie, wat ik ook wel eens zie voor andere acties, gaat dit dan problemen geven?
     

Deel Deze Pagina