Ik snap je volledig. Zelf ben ik ook niet de persoon die overal tussen wil wringen of meteen de conversatie wil starten "Wij vliegen first class/business class" want dan lijk ik superieur over te komen en blijf dus eerder bescheiden. Ik vind dus eigenlijk dat de het baliepersoneel net wel in fout is en niet zomaar suggererend vraag mag stellen. Dit leren ze trouwens tijdens hun opleiding dat gesuggereerd vragen uit den boze is en verkeerd geïnterpreteerd kan worden of als onbeschoft wordt beschouwd. Zelf heb ik al vaker meegemaakt op andere situaties op de luchthaven / in de lucht.
Ik ervaar KLM long haul J ook als zeer middelmatig. Zie deze review: https://insideflyer.nl/klm-world-business-class-amsterdam-naar-new-york-jfk/ Daarintegen vind ik KLM in Y zeer sterk en al helemaal short haul. De service, beenplek, catering en vriendelijkheid maken KLM de beste Y carrier in Europa (vind ik) Aangaande samenscholen in galleys en gangpaden, ik begrijp dat de FA daar iets van zeggen, ze moeten hun werk kunnen doen. Ik vraag altijd of ik ergens mag staan, ik vind dat de passagier daar om moet vragen. Wel zo netjes. Gewoon respect voor elkaar.
Overmorgen vlieg ik met ze. Ben benieuwd. Anytime for you nog nooit eerder meegemaakt. Best wel zin in eigenlijk.
Fyi, de vlucht verliep prima maar er was een fa dame die waarschijnlijk ultieme hekel aan kinderen had. Liep rond met een megalange neus. Overige leden deden het top. De anytime for you service viel tegen.
Anytime for You: Naar Tokio: niets ondanks berichten op het internet. Osaka hadden ze het wel. Wel fijn dat je iets kan eten wanneer het je uitkomt. Ondanks dat WBC niet vol was en er wat KLM staff met aanhang zat, moest de FA toch nee verkopen, dat was wel wat teleurstellend.