SKY | BUSINESS | AMS-BCN | 407 EURO | 60 XP

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door sossienl, 2 aug 2019.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    De laatste actie die ik gezien heb was in het weekend van 19/22 juli. Is altijd maar een paar dagen geldig zo’n actiecode. Er komt vast binnenkort weer een nieuwe.
     
  2. Nevs

    Nevs Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Bij gotogate is deze te boeken voor €287 ipv €320 bij Alitalia. Alleen vraag ik mij af of ik dan ook XP en miles spaar?
     
    Ambtenaruh en vkpeter vinden dit leuk.
  3. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Natuurlijk, AZ zit ook in Skyteam. Zelf deze trip in maart gedaan en uiteindelijk mn XP en miles ontvangen (toch weer 60 XP en bijna 8000 miles, sparen met AZ gaat sneller)

    Tip: als je incheckt (beide keren) laat dan je FB-nummer koppelen aan je tickets, dan verloopt het sparen van je XP en miles automatisch. Doe je dat niet dan moet je daarna een claim indienen bij Flyingblue, boardingpassen meesturen en dan worden de XP en miles bijgeschreven.
     
    beuse242 en Nevs vinden dit leuk.
  4. Nevs

    Nevs Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Tnx!, als ik het goed begrijp maakt de site waarop het ticket geboekt is dus niets uit voor het verkrijgen van de XP en miles (hier was ik even bang voor). Het ticket kan dus bij elke aanbieder geboekt worden.
    Is het niet mogelijk om je FB-nummer bij de boeking door te geven? Of is dit bij het inchecken een extra?

    Tot slot, hoe kom je aan de 8000 miles? Als ik kijk in het earning scheme van AZ staat bij business cabin een earning van 200%. De tripafstand is volgens mij 2826 miles (retour) dus dat zou 5652 miles op moeten leveren?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Juist. Hoe je het ticket hebt geboekt is niet van belang. Het gaan erom dat je de vlucht daadwerkelijk vliegt.
    bij 9 van de 10 website is dit bij boeking mogelijk. Anders kun je naderhand (tussen boeking en check-in) je boekingsgegevens altijd inzien op de website van de maatschappij en hem daar toevoegen.

    Dit zal een status bonus zijn. Meen dat bv. een FB Gold lid 50% bonus over de verdiende miles krijgt (of 7 ipv 4 miles per bestede euro bij AF-KLM)
     
    Ambtenaruh en Nevs vinden dit leuk.
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    FB nummer ingeven bij boeking werkt soms niet bij AZ, altijd je BP nakijken en zonodig bij de balie erbij laten zetten. Scheelt weer gedoe achteraf.
     
    Ambtenaruh en Nevs vinden dit leuk.
  7. Nevs

    Nevs Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Top! Duidelijk.
    Ik zie nu bij wheretocredit dat de earning rates voor explorer, silver, gold en platinum resp. 200, 250, 275 en 300% zijn. Bij gold komt het dus uit op 7772 miles (2.75*2826).
    Thanks!
     
    Daan3 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Je vragen zijn al beantwoord :D maar de miles voor mij waren 7766 uiteindelijk... en ja toen was ik nog Gold o_O
     

    Bijgevoegde bestanden:

    beuse242 en Nevs vinden dit leuk.
  9. Travelgeek

    Travelgeek Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Behalve als je via TUI boekt kwam ik recentelijk achter.
    Was op vakantie naar Mexico. Geboekt via TUI. Gevlogen met Aeromexico. Achteraf Miles en XP proberen te claimen en kreeg van KLM te horen dat dit niet mogelijk is met die boekingscode oid.
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wel als je een KL vlucht hebt in een pakketreis.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. Travelgeek

    Travelgeek Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Oké. Weer wat geleerd.
    Die had ik blijkbaar niet. Dit was hun reply:
    “Bedankt voor je geduld en begrip, XXXX. We hebben nogmaals naar de boekingsklasse op je Aeromexico ticket gekeken. Jouw vluchten zijn ingeboekt in klasse A, hiermee kun je geen Miles of XP sparen. Vandaar dat het niet is verwerkt in je Flying Blue account. Je kunt hier meer over lezen via de volgende link:https://klmf.ly/2mjZ2A8.”
    Ik kon wel gratis AM+ stoelen uitkiezen voor zowel mijzelf als voor mijn partner als toen nog FB zilver.
     
  12. Nevs

    Nevs Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Ik krijg zojuist de code 'FAST20NL' in m'n mailbox, zie bijlage voor de voorwaarden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sandor en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  13. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Kent iemand nog een leuke run waarbij deze korting ook nog kan toepassen (verplichte vertrek vanuit AMS)
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    AMS-FCO-ATH €375
     
    Thanh en Travelgeek vinden dit leuk.
  15. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Met korting inderdaad 375,-. Had gehoopt iets onder de 300,- te vinden...
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Dit is al echt een hele scherpe prijs, je kunt niet de goedkope prijs hebben zoals vanaf BRU maar vertrekken vanaf AMS
     
    Thijsk en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  17. Holandesa

    Holandesa Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Eventjes een vraag van een onervaren miles-runner - waar kan ik deze reis vinden? Ik heb geprobeerd via skascanner en klm, maar ik kan deze combinatie niet vinden (sowieso niet voor deze prijs). Is dit een multi-city ticket? of een retour?
    Alvast bedankt!
     
  18. Travelgeek

    Travelgeek Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb m zelf bij Alitalia voor iets minder zelfs. Overstap in Rome. Vertrek wel vanaf Düsseldorf.
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik probeer net momondo, 25-1/26-1 alliantie op skyteam zetten, 430 euro. Was 1e poging, dus zal best nog beter te vinden zijn.
     

Deel Deze Pagina