SKY | BUSINESS | AMS-BCN | 407 EURO | 60 XP

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door sossienl, 2 aug 2019.

  1. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Voordeel; Op 1 dag heen en weer, geen hotel nodig. Echt een pure XP run.
    4 Segmenten in O (Business) x 15XP = 60XP.


    Voorbeeld 30/11/2019, maar (heel) veel andere dagen ook beschikbaar.

    AF XP RUN.png
     
    TimKL_90, MilesHunter, Johan10 en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Best duur voor een Europese business class met een overstap. In fact.
     
  3. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Welke andere BC trips in Europa (behalve de 90XP runs of via AZ vanaf DUS/BRU, met daarnaast nog kortingscodes) via Skyteam(-partners) ken jij dan die veel goedkoper zijn dan?

    Qua XP/euro is dit toch een oke prijs als je zelf gebonden wilt zijn aan Skyteam? €406/60XP= 6,76 euro per XP... zo rond de 6 á 7 euro vind ik zelf redelijk voor een run, al wil je natuurlijk liever de BLL of VNO prijs a 4,7 / 4,8 euro per XP.... Kijk je naar andere maatschappijen dan weet ik ook wel dat het goedkoper kan voor BC.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2019
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Wat ik bedoel te zeggen is dit.

    Als je de meeste van je Europese tripjes via CDG of FCO in de business class doet om status bij Flying Blue te halen of te verlengen, dan kan je net zo goed via Frankfurt, München, Londen, Zürich, Wenen, of waar dan ook gaan.

    Dan krijg je ook loungetoegang, priority, extra bagage, kortom alles wat je via je Flying Blue status krijgt als je Y vliegt. Maar dan zit je wel lekker rustig vooraan.

    Er zijn genoeg deals onder de 400 euro en zelfs soms onder de 300 euro met een overstaptijd van rond de 60-90 minuten te realiseren.

    400 euro is gewoon zwaar overpriced. Zeker voor de maaltijden die ze bij Air France serveren. Maar dat is voor iedereen persoonlijk denk ik.
     
    Thijsk en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Allemaal waar. Maar zoals ik al zei: dit is een pure en simpele XP (FB) run. Niks anders. Gaat me niet om het eten of hoe je er bij zit. Dan zijn er zeker betere keuzes.

    Ik woon niet in de buurt van Frankfurt/Düsseldorf etc. Ook veel minder gedoe. 60XP in 1 dag. Geen hotel kosten.
     
    noppie, DirkOnTour en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De XP runs zijn voor mensen die eigenlijk net te weinig vliegen om de status te behalen en daarnaast ook niet zonder meer zomaar van huis weg kunnen zijn door gezin en kinderen etc. Dan is een 1 dag tripje en 60XP natuurlijk heel handig.

    Voor mij persoonlijk, XP runs zijn niet nodig, ik heb 5 maanden nodig om 300XP te verzamelen dus zou het onzinnig zijn om XP runs te gaan doen, maar hiervoor vloog ik het meerendeel met Turkish Airlines en had ik moeite om de GOLD status te behalen bij KLM en had ik een XP run wel kunnen gebruiken.
     
    beuse242 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.731
    Trofeepunten:
    253
    Ben het best met je eens, maar dan (behalve AZ) zou ik best voorbeelden willen zien waar je rond de 300 in BC mrt Skyteam kan vliegen;).... Ben zelf niet moeilijk qua positioneren dus als ik wat kan leren, graag....
     
    bishop vindt dit leuk.
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Ik had het niet specifiek over ST ;). Als je business vliegt, maakt het niet uit of je status hebt. Dat bedoel ik. En je hoeft niet per se met KLM te vliegen (duur) om wat aan je status te hebben.
    Ja je hebt 100% gelijk. Zeker handig in dat soort gevallen. Maar dan moet je wel genoeg economy vliegen met KLM om er echt wat aan te hebben/ de investering van 400 euro eruit te halen (er vanuit gaande dat het daarbij blijft).

    Ik denk dat XP runs vooral erg goed zijn voor het ego... niet voor economisch voordeel :).
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2019
    Johan10, Ludwig, TheoS en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik kom meestal net wel/net niet rond gold status uit aan het einde van het jaar. Gelukkig heb ik geen kinderen, dus als het nodig is maak ik nog even een weekend tripje aan het einde van het jaar, met 1 of meerdere overstap tot bestemming.

    Met alle versoberingen die steeds worden doorgevoerd hoop ik dat ze nog lang afblijven van het wegnemen van de dubbele XP bij een overstap
     
  10. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    351eur AMS-FCO-ATH en terug ( met 25% korting code van Alitalia)
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Als je de verwachting hebt het komende jaar ook veel met SKYTEAM te vliegen dan kan die status handig zijn om te hebben natuurlijk. Dat maakt het vliegen wel wat prettiger.
    Als je alleen maar XP runs doet om de status te behouden of verkrijgen vlieg je natuurlijk weer te weinig en zou je beter die XP runs niet kunnen doen en gewoon op de luchthaven zelf ergens wat eten en drinken kopen. Dat is ook duur maar uiteindelijk wel goedkoper.
     
  12. sossienl

    sossienl Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Linkje om dit te boeken, binnen 1 dag? Zo ver ik zie, is die 25% korting ook niet (meer) geldig.
     
  13. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Welke zijn de XP runs vanuit BRU dan? Welke datums/bestemmingen/routing? Lijkt me wel handig :)
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    BRU-FCO-VLC op Alitalia, 60XP voor €300 (laatst was er een 25% korting, te boeken voor €240)
     
  15. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Thanks man! Gevonden :)

    Eens overwegen, de terugreis met een langere tussenstop in Rome is wel niet online boekbaar precies. Standaard is die 16u, maar dan heb ik zo iets van als je TOCH moet overnachten in Rome, neem dan de volgende dag een latere vlucht dat je wat langer de stad kan zien.

    Enig idee wat die 25% kortingscode bij Alitalias was en of die nog werkt?
     
  16. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Bij Alitalia kan je hem boeken als 3 vluchten: bru-vlc, vlc-fco en fco-bru
     
  17. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Probeerde ik ook al maar de site loopt telkens vast als ik die 3 routes invoeg...vind geen vluchten, terwijl die er wel degelijk zijn. Absolute pruts site die van Alitalia...
     
  18. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Als je hem op Italiaans laat staan en als retour boekt, lijkt het te lukken:
    2019-08-04_14-10-13.png
     
  19. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Wat is die kortingscode van Alitalia ook alweer?
     
  20. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Ja retour werkt, maar wil liever de namiddag vlucht van FCO naar Brussel. Als ik toch een nacht blijf en hotel moet boeken dan liever toch een paar uur langer de stad in. Matrix ITA vind hem in ieder geval wel.
     

Deel Deze Pagina