SKY / BC / KQ / AMS - ADD / va 408

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door jasperR, 19 sep 2019.

  1. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Het is mij gelukt. Eerst moesten ze bij KQ een melding in het boekingssysteem zetten dat gratis annuleren mogelijk was vanwege error fare. Vervolgens bij Travelgenio aan refund aangevraagd. Heeft wel enkele weken en tientallen emails gekost voordat het gelukt was.

    Je kan KQ mailen op: [email protected]

    En travelgenio: [email protected](of bellen)

    Tip, vraag of travelgenio contact opneemt met KQ, ze zullen zeggen dat dit niet mogelijk is maar dit kunnen ze wel.
     
    Daan3, Vliegende_Keep en Eagle vinden dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Thanx voor de info!
    Ik ga er mee aan de slag, ben benieuwd! :)
     
  3. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Is KQ bellen voor een reschedule niet mogelijk? Misschien kijken ze niet naar de fare
     
  4. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Zojuist bericht gekregen dat mijn heenvlucht door KQ is geannuleerd. Dat maakt het volledig annuleren van mijn reis iig wat makkelijker. :)
     
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Wanneer zou je vliegen?
     
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    10 April.
     
  8. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Bij mij is NBO ADD gecancelled en ben ik gerebooked naar de latere (11 uur overstap)

    Kan ik KQ daar nog wat voor laten doen? Zoals tegemoetkoming in de kosten voor het Safari programma?

    Verder telt dit nog onder EU261 gezien de vlucht officieel vanuit AMS begint?
     
  9. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wil je in deze tijden echt een EU261 claim in gaan dienen? Kom op, man!
     
    Flying doc en petert vinden dit leuk.
  10. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    In de nieuwe EU261 guidelines staat dat er geen compensatie hoeft te worden gegeven in situaties zoals de huidige COVID-19 crisis. Je hebt wel recht op een refund.
     
  11. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Als mijn koffer 2kg te zwaar is krijg ik toch een "boete".

    Overigens ga ik natuurlijk eerst even contact opnemen om te kijken of we tot een passende oplossing kunnen komen.. de claim is altijd (ook in een gewone situatie) het laatste middel.
     
  12. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van mijn OTA.

    Dit is ook een mooie op de Travelgenio site:
    Vanwege een toenaming van het aantal oproepen in de afgelopen dagen, gelieve geen contact op te nemen met onze klantenservice, tenzij uw reis voor de komende 72 uur is gepland. Voor andere zaken, zie onze veelgestelde vragen. Bekijk meer

    Krijg ik een EMD van 440 euro, kan ik waarschijnlijk alsnog bijbetalen als ik die kant op wil helaas.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik kreeg zojuist een mailtje binnen van KQ, waarin deze regel staat: 20 SSR CKIN KQ HK2 PAX ADVISED VIA EMAIL ON FARE ERROR/S4

    Geen idee wat ze er precies mee bedoelen maar het lijkt erop dat dit hetzelfde is als wat @Maarten_22 aangaf! :)
    Dus we zijn op de goede weg vermoed ik.
     
  15. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb de refund via Lastminute in gang gezet.. wat een ramp.

    Gelukkig is nu ook NBO ADD gecancelled door KQ, wat meer voet om op te staan geeft.

    Toen ik KQ aan de lijn had over die regel in de booking klonk ze wel wat geirriteerd
     
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Lijkt allemaal dus toch te lukken met annuleren. Ik heb deze trip nog staan voor eind juni. Hoop stiekem nog een klein beetje dat het toch gewoon door kan gaan, maar in elk geval dank voor de tips hier als het alsnog geannuleerd zal moeten worden.
     
  17. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Eind Juni wordt krap.. ik vrees dat in het beste geval de intra-europese luchtvaart dan weer draait.. intercontinentaal verwacht ik zelf pas eind augustus...
     
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Hoe lang duurde het bij jou voor je het mailtje van KQ kreeg?
    Inmiddels ook al verdere voortgang geboekt in het refund proces?

    Ik ga het proces voor de refund ook maar in gang zetten. Zie mezelf over 8 weken geen vakantie vieren in Etihopië.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Het mailtje vanuit KQ kwam redelijk snel, paar dagen of zo.

    Het grootste probleem in Travelgenio, die zijn verschrikkelijk traag en heb ik inmiddels al 5 mails naar gestuurd.
     
  20. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Ben je er uiteindelijk nog doorgekomen bij Travelgenio?

    Na het uitblijven van enige vorm van reactie vanuit Travelgenio heb ik via Amex een chargeback geprobeerd. Bij het aanmelden hiervan wees de Amex agent mij er op hoe verstandig ik wel niet was geweest om met de Amex te boeken etc., waarna de chargeback een paar dagen later met een slecht mailtje werd afgewezen...

    Mijn vluchten zijn inmiddels al enige tijd gecancelled door KQ, echter bij mytrip van Travelgenio staat de vlucht voor komend weekend nog gewoon actief. KQ zegt niks te kunnen doen, voucher moet via de travelagent worden aangevraagd.

    Na een uur wachten is het inmiddels (omdat ik binnen 72 uur voor vertrek zit) ook gelukt om travelgenio telefonisch te bereiken. Krijg nu als aanbod om 50 euro servicefee pp te betalen om ze een EMD voucher uit te laten geven. Vermoed dat Travelgenio bewust de boeking zelf niet cancelled zodat ze nog mooi 50 euro pp extra kunnen pakken.
     

Deel Deze Pagina