Sixt

Discussie in 'Overige programma's' gestart door HarmDommisse, 9 apr 2018.

  1. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Sixt altijd gebruikt in Duitsland, op Mallorca gebruik gemaakt van Hertz maar dat was drama.
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik had vorige maand op Mallorca Avis. Prima service, extra driver toevoegen was binnen een minuut gebeurd en rijden. Bij retourneren werd er natuurlijk extra goed gezocht naar schade omdat ik geen extra verzekeringen had gekocht, maar ook dat gign redelijk snel.
     
    HarmDommisse en Urbanjazz vinden dit leuk.
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Klopt het als je de 'Betaal bij pick-up' optie kiest, je kosteloos kan annuleren tot het moment van ophalen? Ik zie nergens het duidelijk staan bij het boeken...
     
  4. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb recentelijk een auto gehuurd bij Sixt, nu wacht ik nog steeds tot die miles worden bijgeschreven op mij Flying Blue account. Iemand enig idee hoelang dat normaal gesproken duurt?
     
  5. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Sixt & FB Is voor mij in het verleden (lang geen auto meer gehuurd) altijd een heel ongelukkige combi geweest. Ik koppelde Sixt boekingen altijd maar aan Miles & More, dat ging in ieder geval wel goed.
     
  6. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Dat klinkt niet heel veel belovend, zal maar eens bellen
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja heb ik opgezocht. Heb voor over 2 weken ook mijn eerste boeking staan bij Sixt. Als je nu betaald dan kun je niet meer annuleren en bij later betalen wel, scheelde voor mijn boeking voor een week 94 euro.
     
    MoonJ en HarmDommisse vinden dit leuk.
  8. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Als ik een auto huur bij Hertz en ik ben 5-star. Moet ik kan een upgrade vragen of krijg ik die automatisch mits beschikbaar?
     
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ligt er een beetje aan waar je huurt. In noord amerika krijg je dit vaak automatisch. In Europa moet je het maar afwachten. Krijg je het niet automatisch dan kun je het altijd vriendelijke vragen of er niet wat leuks beschikbaar is wat bij je status past.
    Maar bij Hertz in Europa heb ik niet veel goede ervaringen op dat gebied..... Maar goed, nee heb je en Ja kun je krijgen. :D
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    In Europa wijzen ze een auto toe aan de balie, of soms heb je een vak met auto's waar de sleutel in ligt en je er een uit kunt kiezen. In de VS op luchthavens heb je hele rijen met auto's klaar staan per status en loop je gewoon naar het vak dat bij jouw status hoort, kies je een auto, rij je ermee naar de uitgang en daar laat je dan je rijbewijs zien en printen ze het huurcontract.

    Het was niet de intentie, maar op deze foto die ik vanochtend maakte in Miami zie je de weerspiegeling de borden met gold en 5*, daar staan dus auto's die je kunt pakken.
    IMG_2866.jpg
     
    Amsterdam, MoonJ en VinceG vinden dit leuk.
  11. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    43
    Dat leuks valt in Europa zelfs met president's circle status tegen.

    Laatste huur op Mallorca kreeg ik een gloednieuwe Kona mee. Mocht zelf al het plastic beschermingsmateriaal op schermpjes, knopjes en gordels nog verwijderen

    In the US is dat inderdaad een stuk beter, mocht er daar niets staan dan werkt een greeter 20 dollar toeschuiven ook prima om alsnog iets van je gading te krijgen
     
    HarmDommisse, Ruut en FlyingDuck vinden dit leuk.
  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Binnenkort auto huren in Spanje (Malaga naar Sevilla)
    Zag bij Sixt dit:
    • Automatische update naar de hoogste voertuigcategorie*
    Wat houdt dit in de praktijk in?


    Edit: Is er een goede kortingscode voor Sixt Platinum?
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2022
    noppie vindt dit leuk.
  13. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    In Miami een Ford Mustang Convertible gehuurd, upgrade gekregen (Sixt Platinum) naar een Ford Mustang V8 GT Convertible (450 PK) Was echt lachen, aanrader voor als je naar Florida gaat
     
    Eagle vindt dit leuk.
  14. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ben je er inmiddels achter wat dit inhoud? Heb nu een auto in Portugal (EDMR, Clio of vergelijkbaar) gehuurd en vroeg me af als platinum wat voor upgrade je hierbij kunt verwachten.
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Nou vrij weinig in dit geval, waren zeer weinig auto's beschikbaar..kreeg een Opel Mokka ;-)
     
  16. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Heb de huur gewijzigd naar een ‘lucky dip’ auto (zelfde prijs als een Renault Captur [CFMR]); enig idee of je met Platinum status meer kans hebt op een wat luxere auto? Of kan ik beter voor de Renault Captur gaan met kans op een Platinum upgrade?
     
  17. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    ik wil vogende week een auto huren op Mallorca met Sixt met mijn Amex platinum. Verzekeringen zijn niet nodig om bij te kopen maar hoe zit het met pechhulp? Die is meestal onderdeel van een duur verzekringspakket? Moet ik me uberhaupt zorgen maken over pechhulp? Die kan je niet alleen aanvinken. Ik wil niet dat ik pech krijg en dat ik geen dekking heb of helemaal niks kan regelen. Weet iemand hoe hier mee om te gaan?
     
  18. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Als je pech hebt parkeer je je auto. Bel een taxi. Bel daarna sixt en vertel waar de auto staat en of ze ff asap een nieuwe komen brengen.
     
    VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  19. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    1x de lucky dip car op Amsterdam geprobeerd, maar toen kreeg ik als Platinum dus ook echt iets uit die klassen. Was wel bij een kleiner station, en heb er wat van gezegd omdat ik gewend ben wel een hogere klassen te krijgen.
    Maar de medewerker vertelde dat ze dan dus ook echt gebonden zijn aan die klasse :(

    Auto eindelijk niet meegenomen.
     
  20. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    Is dit als grap of bedoel je dit echt zo? Waarom zouden ze een andere auto brengen? En hoe zit het met de kosten dan?
     

Deel Deze Pagina