Sixt

Discussie in 'Overige programma's' gestart door HarmDommisse, 9 apr 2018.

  1. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Denk dat er vast wel mensen hier zijn die regelmatig huren of een status bij Sixt hebben.

    Ikzelf heb momenteel Gold en wilde een statusmatch doen op basis van mijn Hertz President's Circle status. Nu kreeg ik mail terug dat het niet kon. Best opvallend gezien ik regelmatig tegenkom dat het wel kan. Iemand hier ervaring mee?
     
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ze matchen ook indien je een hoge hotelstatus hebt (o.a. via Hilton/Hyatt/Marriott), is dat wellicht een optie voor je? Volgens mij geven ze de hoogste Sixt status zonder veel problemen. Heb het zelf ook, al zijn de Sixt prijzen als ik ze opzoek telkens een van de duurste (zelfs met de hoogste status). Maar dat terzijde.
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    In het verleden zeker wel getuige dit artikel dat onder het huidige hoofdartikel over Hertz korting verscheen. En ook op statusmatcher.com lijkt het zo te zijn. Geprobeerd via Sixt Nederland?
     
  4. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Sixt Nederland is drama. Paar keer heen en weer gemaild met ze en maar gevraagd waarom ze niet matchen.

    "Geachte heer Dommisse,

    Bij Sixt groeit u in status aan de hand van het aantal huren dat u bij Sixt heeft gedaan. De status die u heeft bij andere bedrijven is daarop niet van toepassing."

    Dus [email protected] maar gemaild. Ging zonder probleem.

    "Everything is ready: You will receive your Platinum Sixt Card number XXXXXXXX within the next four weeks.

    Please visit us again soon - we are always happy to help."
     
    Thijsk, lloydje33 en Sandor vinden dit leuk.
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    De Nederlandse/Europese subsidiaries zijn volgens mij over het algemeen een stuk minder toeschietelijk.
     
  6. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen vrijdag auto gehuurd bij Sixt Luchthaven Munchen voor 1 1/2 dag.

    Moest maar paar minuten wachten, wilde toch langs de balie omdat hij online mijn FB nummer niet pakte en altijd meer keus aan auto's. Had een CPMR gereserveerd wat een Golf GTI / BMW 1 serie is. Gezien miijn Platinum status kreeg ik een upgrade naar een Opel Insignia.... De dame was zeer vriendelijk en bood mij ook wat andere auto's aan. Ze vroeg wat ik zocht. Uiteindelijk had ze een 2018 BMW M2 als upgrade. Heel leuk, maar wel 49,- euro per dag meer. Ik moest alleen vervoer hebben naar en in Munchen. Dus vond het zonde van het geld. Anders wel gedaan gezien de auto normaal heel stuk meer kost en toch wel een leuke ervaring is. Na wat klikken met de muis had ze nog een Audi A4 2.0 TFSI S-line voor mij. Kijk dat is ook geen straf.

    Geen gepush met extra verzekeringen, contract tekenen, sleutels, uitrijkaart en klaar. Auto was netjes, net 9000km op de teller. Schade was duidelijk vermeld en niks extra's zichtbaar. Auto had alle opties, lederen bekleding en sunroof. Met de 251pk geen probleem om met het verkeer mee te gaan.

    Terugbrengen ging soepel en binnen 5 minuten was alles geregeld. Krijgt netjes per mail de afhandeling en wat later de eindfactuur.

    Moet zeggen dat het veel beter ging dan mijn eerste keer bij Sixt Luchthaven Munchen. Toen had de eerste auto te lage banden spanning, tweede auto was in gerookt en de derde auto stond op een totaal andere parkeer plek.
     
    TheoS, Jan van Putten en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb net een status match voor FB Platinum aangevraagd naar Platinum bij Sixt.
    Op de FB site staat staat het volgende:
    Zie ook: https://www.flyingblue.nl/nl/partners/car-rental/car-rental-sixt-rent-a-car/presentation

    Verwacht de kaart wat later. Keep you posted.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  8. Nevs

    Nevs Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Het viel mij op dat de prijzen van Sixt in Duitsland een stuk lager zijn dan in Nederland. Bijvoorbeeld een lang weekend (vrijdagochtend tot dinsdagochtend) een LWAR (Audi A6 3.0) voor net geen 160 euro, inclusief alle kilometers.
    Binnenkort eens proberen :)
     
  9. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    De customer service agents achter sixtcards/[email protected] is erg behulpzaam als het om status matches o.i.d. gaat. In het verleden hebben ze mij ook gematched van Hertz PC naar Sixt Platinum, dat was ook binnen een halve dag geregeld.
     
  10. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    waar in Duitsland?
    Vind Sixt op Schiphol ook aardig gunstig geprijsd in het weekend?
    Paar weken geleden een BMW 530e (PDAR) gehuurd voor €155 inc alle kilometers. Donderdag avond opgehaald maandag avond ingeleverd.

    kwam voor begin volgend jaar nog een BMW 7 serie tegen voor maar €188 met vergelijkbare duur/condities.

    als ik een weekendje weg ga, overweeg ik zeker weer te huren. Scheelt kosten eigen auto en je rijdt eens wat nieuws/leuks.
     
  11. Nevs

    Nevs Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Toevallig geluk gehad bij het ophalen? Volgens mij hoort een 530e niet in de PDAR klasse? Anyway een hele nette prijs. Hoe komt je trouwens langs de kilometerrestrictie van 200 km per dag die ik bij alle NL vestigingen krijg?

    De prijzen in Duitsland heb ik bij een aantal vestigingen net over de grens gecheckt, en geboekt bij de vestiging in Leer.
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  12. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Heb de factuur er nog even op nagekeken via de SIXT App. 100% PDAR voor een bmw 530e automaat. Prima apparaat voor de 1100km in 3 dagen.

    Sixt.NL heeft inderdaad een 200km per dag limiet, maar Sixt.BE niet :cool:
     
    lloydje33 en Nevs vinden dit leuk.
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Let wel op dat je bij Sixt in Duitsland de btw (19%) niet gepresenteerd krijgt op het moment dat je de reservering maakt online.
     
  14. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Zit net op de website te speuren en het zie nu dat de 530e toch in de LDAR klasse (luxe) valt, terwijl ik PDAR (premium) had geboekt en dat ook op de factuur stond als geleverde klasse.
    Upgradeje dus toch nog :)
     
  15. Nevs

    Nevs Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Mooie updrade gehad dus inderdaad. Ik had het als volgt in mijn hoofd zitten:
    PDAR: BMW 520 / Audi A6 2.0
    LWAR: BMW 530 / Audi A6 3.0

    Ik heb zelf nu twee keer de LWAR gehuurd, één maal was dit een A6 45TDI en de andere keer een A6 50TDI. Beide gevallen auto's van minder dan een half jaar oud. Heerlijk om kilometers mee te vreten.
     
  16. DimSumAirlines

    DimSumAirlines Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Zojuist binnen 5 minuten een statusmatch naar Sixt platinum ontvangen via hun statusmatching tool.

    Hertz five star > sixt platinum.

    werkt erg prettig.
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Werkt met vrijwel alle statussen van andere verhuurbedrijven.
    Maar vind Sixt nog steeds te duur, ook nog met status waarmee je korting zou krijgen.
    Daarnaast is de 1000 km van sixt niet realistisch en wordt het heel snel duurder als je meer rijd.
     
  18. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Het verschilt een beetje per land en vestiging, maar Sixt is tegenwoordig toch wel mijn favoriet. Prijzen zijn meestal wel ok, krijg over het algemeen goede auto's mee, vaak klasse hoger en weinig gezeur bij inleveren. Voordeel van hen is ook een soepele site en app.

    Bij Hertz is het supersimpel om je auto op te halen, sleutels liggen er in. Maar die website is afgrijselijk, de app nog erger.
     
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik vind de service bij Hertz over de gehele linie slecht. Bij hertz zien ze mij niet meer.
     
  20. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Heb nog het liefst AVIS, echt alles wat ik vraag is “your wish is our command”.
    Enterprise is ook oké, geen gezeik maar de auto’s zijn qua model soms wenkbrauw optrekkende
     

Deel Deze Pagina