Service met een hoofdletter S - SQ833 PVG-SIN

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door DownUnderFlyer, 20 apr 2015.

  1. DownUnderFlyer

    DownUnderFlyer Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    Nadat ik eerder de heenreis in de nieuwe B777-300ER heb gevlogen is dit mijn ervaring op de vlucht van Shanghai naar Singapore toe.

    De vertrek tijd was 16:45uur en ik kwam rond 14:00 uur aan op PVG, op het moment dat ik incheckte was ik letterlijk de enige passagier bij Economy, Business & First/Suites. Binnen een minuut had ik dan ook mijn boardingpass en kon ik doorlopen naar security.

    Voor vertrek kon ik gebruikmaken van een lokale lounge (#71) maar dat was niet zo veel soeps. Uiteindelijk was het lekkerder & gezelliger bij de Burger King die net naast de lounge zit.

    De reis op zich was niet zo heel bijzonder, de vlucht werd uitgevoerd door een A380, ik had op het boven dek een Business Class stoel, er werd op deze reis (van 4+ uur) een maaltijd geserveerd, maar na de Burger King maaltijd had ik weinig trek meer.

    Na aankomst in Singapore begon de echte SERVICE pas.

    Omdat ik met alleen handbagage vloog, was ik binnen een paar minuten door de douane heen en zit ik 10 minuten na landing in een taxi. Toen ik bijna mijn hotel aankwam kreeg ik een telefoontje van een Singaporees nummer. Het was Singapore Airways,,, ik was mijn portemonnee in mijn stoel vergeten.
    Balen... Omdat ik de volgende ochtend om 7uur weer door zou vliegen vroeg ik de dame aan de telefoon om de portemonnee bij de incheck balie van Terminal 3 te laten neerleggen (het is immers Singapore & veilig), helaas mocht dit niet volgens de procedures. Toen kreeg ik de steward aan de telefoon die mijn portemonnee gevonden had... hij zou het langs komen brengen bij mijn hotel. Ik heb hem toen verteld dat dat niet nodig was en deze gewoon met een taxi chauffeur kon meegeven. Hij stond er echter op dat hij deze langs zou komen brengen. Zogezegd zogenden,, 45 minuten later stonden hij en zijn vrouw (die hem op Changi was komen ophalen) bij mijn hotel receptie (Het was ondertussen 23:30 uur). In de tussentijd heeft de hotel receptie nog een doosje bonbons geregeld die ik aan hem kon geven als dank (de hotel rekende hier trouwens ook niets voor, wat ook weer goede Service is). Al met al was ik binnen een uur na landing weer met mijn portemonnee herenigd.

    In welke andere landen / vliegmaatschappijen zou je deze service verwachten?
     
    Musliston, LVH, Jan van Putten en 12 anderen vinden dit leuk.
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Woehoe, SQ rocks. Typisch zuid-oost aziatisch verzorging gecombineerd met een werkende markteconomie love it.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  3. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Ah, de welbekende Star Alliance/Air China lounges van Shanghai Pudong; nee daar word je niet vrolijk van :D
     
  4. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Wow, dat is echt bijzondere service!
     

Deel Deze Pagina