Seoul

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door WorldTraveller, 14 mrt 2015.

  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Binnenkort staat er een trip naar Seoul gepland. Wie heeft er tips? hotels, bezienswaardigheden, don'ts... you name it. Ik heb al een dagje uit naar de DMZ gepland.
     
  2. Tuvalu

    Tuvalu Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Dat is wel heel algemeen geformuleerd. Hoe lang blijf je, waar wil je het liefst verblijven, wat zijn je interesses, wat vind je belangrijk en minder belangrijk enz.. .... ?
     
  3. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    - Jeju Island, eiland wat veel natuurschoon te bieden heeft
    - Buddha Day valt dit jaar op 16 mei, zijn er speciale expo's ed
    - Norae bang sessie (karaoke) in van die karaoke barretjes met kimchi (kool)
    - Soju drinken (hét alcoholische drankje van Korea) is wel sterk begint bij 25% volgens mij
    - Lotte World (is een soort themapark, met allemaal over de top 'kawaii' poppetjes ed)
    - De wijk Gangnam (liedje moest je vast kennen haha) is een soort 'PC Hoofdstraat' idee, niet heel spannend
    - Busan, ligt mooi aan de kust
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2015
    STH1984 en WorldTraveller vinden dit leuk.
  4. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    DMZ wil ik ook graag plannen. Gelezen dat dat enkel georganiseerd te bezoeken is. Iemand tips voor goede organisaties?
    Verder denk gewoon lekker de tourist uithangen voor 3 dagen
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    3-4 dagen. Ik wil voornamelijk de Koreaanse cultuur leren kennen.

    Dat is een hele mooie lijst! Ik ga me zeker even verdiepen in Jeju Island.

    Ik heb geboekt bij Koridoor (USO).
     
  6. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    I lost my soul 2 Seoul :) ...,een ge-wel-dige stad !

    Het is Aziatisch, doet een klein beetje denken aan Japan, maar toch ook weer helemaal niet. Korea = Korea.
    De stad heeft een fantastische mix van modern en cultuur. Zo bezit het een aantal schitterende historische paleizen, wat voor een Aziatische stad heel uniek is. Ik heb daar een hele week gezeten en nog niet alles kunnen zien, dus dat geeft aan hoe 'groots' de stad is.

    Absolute MUST-DO = boek een tour naar DMZ, grensgebied tussen Noord- en Zuid Korea. Je waant je hier echt in tour of duty film met al die militairen. Je kan gluren naar Noord-Korea met alle bijbehorende propaganda, indrukwekkend! Eigenlijk begint dat al als je Seoul binnenrijdt met alle roadblocks boven de snelweg en anti-tank blocks in de berm.

    Een selectie van de highlights
    - Geyeongbokgun = Royal Palace
    - Deoksugung Palace .....,en zo zijn er nog een stuk of 4 andere schitterende complexen
    - Blue House = 'the white house' van Korea
    - Hongdae Universiteits wijk, heel veel leuke barretjes zijn daar te vinden.
    - Fietsen langs de oever van de Han River
    - Nam Sam Tower (waanzinnig uitzicht)
    - Biertje drinken in een sports bar met American Soldiers in de enige Westerse wijk van de stad, Iteawon.
    - De Koreaanse keuken ontdekken, Kimchi :)!
    - and many more....!

    Plus die Koreaen zijn een super vriendelijk en vooral grappig volk. Kijk niet gek op als je 's avonds dronken zakenmannen met hun aktetasje over straat ziet zwalken, want ze houden van een borrel :)


    Enjoy!
     
    LVH, Milanello, vdb1988 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Iemand enig idee wat de beste touroperator is voor een DMZ-tour?
     
  8. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Gewoon via je hotel/hostel boeken, het valt uiteindelijk allemaal onder dezelfde touroperator. Ze maken allemaal dezelfde ronde en stoppen bij dezelfde sights.
    Je gaat namelijk de DMZ zone binnen dus dat wordt allemaal via de overheid gestuurd. Je kan kiezen uit 2 opties, halve of hele dag. De halve eindigt inde middag bij het treinstation waarna het terug richting de stad gaat. De hele gaat na het station nog door naar de Joint Security Area, dat zijn die barakken waar ze 24/7 naar elkaar kijken op een afstand van een paar meter :D . Mocht je de tijd hebben zou ik dat absoluut aanraden om te doen.
     
    Maan en Flying doc vinden dit leuk.
  9. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    WorldTraveller vindt dit leuk.
  10. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Tom Waes maakt schitterende programma's alleen in de deze aflevering scoort hij heel makkelijk door alle stereotypes van Zuid-Korea in beeld te brengen. Het schept een totaal verkeerd beeld van het land en de mensen. Alsof je elke Nederlander zou afbeelden met een dikke joint in z'n hand..., een gemiste kans zonde :(
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    De oude Bukchon, Hanok wijk zeker doen!
    De vismarkt, Noryangjin.
    En fried chicken eten, vergeet KFC ;)
     
  12. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb ook het programma van Tom Waes gezien, maar ik vond niet dat hij een 'totaal' verkeerd beeld schept van het land en de mensen. Zuid-Korea is enorm op uiterlijk en prestatie gericht.

    Verder: naast wat al genoemd is, is het oorlogsmuseum wel een aanrader als je geïnteresseerd bent in de historie, en het Samsung Leeum Museum is aardig. Koreanen zijn enorme vleeseters, maar er is een boeddhistisch restaurant waar je echt subliem en verfijnd vegetarisch kunt eten. Let op: er zijn twee restaurants: een restaurant zonder sfeer (goedkoop maar goed) en een restaurant met sfeer (niet duur en uitstekend). Baru heet het (maar ik heb ook wel eens de spelling Balwoo gezien, zo zul je het wel uitspreken)(ik kan nog geen linkjes plaatsen, dit is mijn eerste post :))

    Veel plezier!
     
    tgrhuis12 vindt dit leuk.
  13. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Hij geeft geen onjuiste informatie, maar schets de problematiek van een land die al bekend is en waar al vele malen over is geschreven. Net zo iets als de buitenlandse media elke keer ons drugsbeleid zouden belichten. Het zou veel mooier zijn geweest als hij andere 'bijzondere' typische beelden van Zuid-Korea had laten zien. Want het is een geweldig land met een eigenzinnig maar uiterst vriendelijke volk die veel meer positieve aandacht verdiend dan het krijgt.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2015
    Flying doc vindt dit leuk.
  14. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ah ok, zo :) Nou ja, ik vond dat met die duiksters wel heel leuk om te zien :)
     

Deel Deze Pagina