Seoul, Osaka, Shanghai, Beijing en Tokyo in een week

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door FlyRicky, 5 sep 2015.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    De visum regels welke KLM weergeeft lijken te impliceren dat dit wel toegestaan is...

    "Visa required, except for Holders of confirmed onward airline
    tickets for a max. transit For details, click here time of 24 hours.
    Transit incl. multiple stops within China (People's Rep.),
    with a total transit time of max. 24 hours, is permitted."

    (zie eerdere post #21 voor volledige excerpt)

    Een transit visa zou een optie kunnen zijn, maar moet wel duidelijk krijgen wat nu precies wel en niet toegestaan is. Wellicht kan ik het Visa Application Center volgende week even bellen voor wat meer duidelijkheid.
     
  2. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Als je vroeg boekt bij JAL (Japanse site in het engels) kun je misschien profiteren van hun Sakitoku fare vanaf JPY 10.000 en voor JPY 1.000 extra kun je dan vaak kiezen voor class-J (domestic business).

    Denk dat gezien jouw schema de Japan Rail Pass niet interessant is, maar mocht je meer gebruik willen maken van de trein (Shinkansen) dan is dat misschien wel een optie.
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Misschien is het het 72 uurs transit visum dat de beperking van één stad (dan wel verplicht doorreizen naar een derde land) heeft, let me check waar ik 't ook alweer gezien had...
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    http://www.tripadvisor.com/Travel-g294211-c188665/China:Visa.Free.Transits.html

    Volgens tripadvisor (but please doublecheck) mag je bij het 24 uurs visum wel meerdere steden aan doen. Bij het 72 uurs visum niet. Maar wil je in 24 uur tijd echt meerdere steden zien? Met het 72 uurs visum kun je 'at your leisure' die ene stad bekijken. Geeft je naast je 2 dagen in Tokyo (toch?) nog een periode van enigzins rust :)
     
  5. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Haha nee ik ga niet in 24 uur meerdere steden bezoeken. Ik zat te denken om Shanghai te laten vervallen (al moet ik daar wellicht nog wel overstappen maar dat is ok zolang ik airside blijf neem ik aan) en ipv daar een lange layover te nemen direct naar Beijing door te vliegen en daar wat langer door te brengen. Dat is wel iets minder druk ook lijkt me.
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Als je airside blijft heb je geen visum nodig lijkt me, inderdaad. De vraag is wel of je airside kunt blijven, misschien kunnen de resident China experts daar iets over zeggen :)
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Zwaar, ja. Leuk, ook :)
    Heb je tickets via een speciale deal of fare gekocht?
    Ga je Platinum halen op segmenten of miles? In het (bijna) jaar dat ik Platinum ben, heb ik een paar keer intra-Europa een op-up gehad, maar long-haul nog nooit. Hopen op upgrades kan altijd, maar reken er zeker niet te veel op! Je krijgt meestal wel wat extra aandacht van de purser - for what it's worth ;)
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Van wat ik heb begrepen mag je met de 72 uur visum de stad niet verlaten. Je kan dit natuurlijk wel gewoon doen aangezien je niet gecontroleerd wordt, maar ik zou dus een domestic flight niet aanraden. Ik heb dit ooit uitgezocht omdat ik geen visum kreeg (in eerste instantie) en non refundable tickets had op hangzou. Daarmee zou ik dan naar shanghai gaan waar mijn vriendin zat en weer terug.
     
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij ligt de vertraging niet perse aan chinese cariers maar aan de vliegvelden. IK vlieg volgende week met Cathay naar Taipei om chinese carriers te vermeiden en vertraging, maar op de Cathay/Dragon air site werd al gewaarschuwd voor vertraging op Pudong vanwege de luchtverkeersleiding
     
  10. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ja mooie deal!

    Met al die lame 25% fares zijn de meerdere intercontinentale vluchten dit jaar denk ik net aan genoeg voor Silver, ik moet het dus echt van segmenten hebben. Eind dit jaar ga ik ongeveer 52-54 vluchten op de teller hebben staan. Ergens eind dit jaar is het het voor mij dus zeker waard nog een segment run te doen om Plat te behalen. Al meteen in Januari volgend jaar met deze trip plezier van de extra miles!

    De extra aandacht krijg ik nu al met Gold op sommige vluchten, en het is hartstikke aardig, maar ik zou die extra aandacht in een instant willen omruilen voor een full flat bed :D

    Dat zou juist perfect uitkomen dan toch? China binnenkomen op Shanghai en dan met transfer naar Beijing en daar de stad in en 2 dagen later vanuit Beijing weer terug naar Japan?

    Ik had World Travelers reisverslagen al gelezen waar ik al een beetje een idee kreeg, maar wist niet dat echt zoveel mensen Chinese carriers echt volledig proberen te ontwijken, wist niet dat het zó erg was.
     
  11. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Thanks voor deze tip trouwens nog Dirk! Een one way JAL met Sakitoku fare is zeker het overwegen waard. Helaas zijn de JPY 1.000 upgrades bijna niet beschikbaar op de vluchten met voor mij gunstige tijden... Het is gelukkig maar een vlucht van een uurtje :).
     
  12. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Graag gedaan. Voor een uurtje maakt het denk ik ook weinig verschil, maar levert wel meer punten op dan gewoon economy en dan ik het het wel waard. Heb zelf voor volgende maand twee vluchten hiermee geboekt. Ga waarschijnlijk een platinum-challenge doen bij AA dus dan helpt dit leuk:D.
     
  13. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Ik had onlangs alleen een overstap op Xiamen maar moest 2x door de customs en kreeg daarbij een 24-uurs visum. Ik weet niet hoe dat in andere Chinese steden/luchthavens gaat en of er restricties aanzitten,

    @FlyRicky: Ik heb vorig jaar in Korea 2x binnenlands gevlogen met Jeju Air en geen problemen met een taalbarrière gehad. Meestal word je met inchecken naar een Engelssprekend iemand verwezen of komt die erbij staan.
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Over die overstap op XMN; hoe lang was je overstap en/of hoe lang deed je er over om weer bij je departure-gate te komen?
     
  15. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dit is de eerste echte duidelijke laidsman taal uitleg over de visa's!

    Met Osaka-Shanghai-Beijing-Tokyo kan ik sowieso geen 72 uur transit visa krijgen aangezien ik én vertrek van en terugvlieg naar het zelfde land, dit mag alleen naar een derde land én niet in Shanghai blijf maar doorvlieg naar Beijing, wat niet op een 72 uur visa mag.

    Ik kan puzzelen of ik een goedkope directe vlucht naar Beijing kan krijgen, maar moet dan sowieso een open jaw hebben naar een land dat niet Japan is. Wellicht kan ik een Osaka-Hong Kong of Osaka-Seoul vinden met stopover in Beijing, of Osaka-Beijing-Tokyo boeken, en dan los een goedkoop retourtje Hong Kong doen om zowel bij heen als terugkomst aan de 3rd country rule te comply'en (al vraag ik me af hoe ze me aankijken als ik op de terugweg het land verlaat en 3 uur later weer met een glimlach en mijn paspoort in mijn hand bij immigratie sta).

    Ik laat me niet direct uit het veld slaan, maar ik ben bang dat dit een hoop gepuzzel wordt en kostbaarder is dan gewoon 100 euro voor het volledige single entry visum te betalen.

    Back to the drawing board!
     
    Bodemvisser vindt dit leuk.
  16. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Heen was de overstap 3,5 uur, terug 2,5 uur (wat 3 kwartier werd).
    International departure gate mocht je op XMN pas 2 uur voor vertrek weer in. Bagage weer inchecken en opnieuw door douane kostte max een half uur.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  17. Wanderlust84

    Wanderlust84 Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    28
    Ik ga het tegenovergestelde zeggen; Osaka is hartstikke leuk :) Zeker als je niet zoveel tijd hebt. In Osaka kan je alles prima lopen. In Kyoto moet je eigenlijk altijd de fiets/ov/taxi pakken om wat te zien. Verder vond ik Kyoto eigenlijk niet zo heel leuk (sorry). Schitterende tempels maar het is wel 1 van de meest toeristische plaatsen en dat merkte je ook wel. Wij zaten in Shinsaibashi, Osaka (Osaka Hana hostel). Als je daar ongeveer zit heb je genoeg te doen voor de 1,5 dag die je hebt. Je kan er echt heerlijk eten (probeer ook takoyaki en okinomiyaki) overal, de mensen zijn erg leuk en ik vind er een hele fijne sfeer hangen. (die ik in Kyoto een beetje mistte)
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2015
    high_class vindt dit leuk.
  18. Maan

    Maan Guest

    Ik heb osaka en Kyoto gedaan in 3 dagen. Osaka kan je in 1 dag doen met die amazing pass. Twee dagen Kyoto is 1 dag bamboe en 1 dag de tempels. Hierbij kan je de metro en bus handig gebruiken. Dus ik raad niet 1 stad aan maar allebei :p
     
  19. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    @FlyRicky ben je al geweest? ik ga volgende week een halve dag naar SEOUL en vroeg me af hoe het zat met de trein verbinding Inceon -> sights in Seoul
     
  20. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    @WorldTraveller13 thanks gozer! Nog tips voor een cheap airport hotel? ik kom 3:55am aan op incheon, volgens mij rijdt die arex nog niet dan
     

Deel Deze Pagina