Seoul, Osaka, Shanghai, Beijing en Tokyo in een week

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door FlyRicky, 5 sep 2015.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Hi guys,

    Ik heb een beetje zitten puzzelen en heb het plan om begin volgend jaar de redelijk intensieve reis zoals deze te maken:

    woensdag Naar Seoul vliegen
    donderdag 1 dag in Seoul doorbrengen (11h transfer)
    donderdag Doorvliegen naar Osaka ('s avonds aankomst)
    vrijdag Dag in Osaka doorbrengen
    zaterdag 's Ochtends naar Shanghai vliegen
    zaterdag 1 dag in Shanghai doorbrengen (10h transfer)
    zaterdag Doorvliegen naar Beijing ('s avonds aankomst)
    maandag Dag in Beijing doorbrengen
    maandag 's middags vliegen naar Tokyo ('s avonds aankomst)
    dinsdag Dag in Tokyo doorbrengen
    woensdag Dag in Tokyo doorbrengen
    donderdag Terug naar Osaka (trein/vlucht nog even kijken)
    vrijdag Terug naar huis

    Ik weet niet of dit helemaal duidelijk is, maar wist niet hoe ik het anders het beste kon posten aangezien het zo veel is :).

    Het is een super korte, maar gevulde, week en ik vroeg me af of jullie wat input op de volgende punten hebben

    - Ik ga sowieso naar Seoul en Osaka, maar ik kan eventueel ook naar een andere bestemming gaan dan Shanghai en Beijing. Beiden nog nooit geweest en hadden gunstige vluchtschema's dus deze nu zo ingepland. Goed idee of kan ik beter andere steden in de buurt bezoeken? (Het idee om een paar dagen later gewoon terug te vliegen naar Seoul ging ook door m'n hoofd heen, omdat daar volgens mij genoeg te doen is voor een aantal dagen)
    - @Flying doc @Maan en @WorldTraveller13 gaven in een ander topic al aan dat een dag Seoul prima te doen is. Voor die 11u zijn er nog must sees? Ik zou graag wel naar de DMZ gaan, maar weet niet of ik dat red in de redelijke krappe tijd en hoe punctueel de schema's zijn
    - Zelfde voor Shanghai en Beijing, de eerste een 'transferdag' en in Beijing 1,5 dag. Nog tips waar ik deze tijd het beste kan besteden?
    - Gerelateerd hieraan: is 1 dag Beijing genoeg of kan ik beter 2 dagen daar plannen?
    - Osaka en Tokyo heb ik wel al wat leuke todo's gevonden, maar eventuele tips daarvoor zijn natuurlijk ook welkom
    - Beetje een subjectieve vraag: maar denken jullie dat het fysiek ook allemaal te trekken is? Of kan ik de Shanghai en Beijing uitstapjes beter laten vallen of de trip iets langer maken en later daarheen gaan en gewoon een aantal dagen in Osaka doorbrengen om een beetje bij te komen de eerste dagen?
    - Praktische vraag: voor Japan en Zuid-Korea heb ik geen visum nodig, voor China wel. Ik zie via CIBT dat dit ruim 150 euro kost, terwijl een directe aanvraag bij het Chinese consulaat maar iets van drie tientjes lijkt te kosten. Kan ik gewoon zelf mijn visum direct aanvragen of is de kans groot op weigering en moet ik de CIBT kosten maar voor lief nemen?

    Ik heb nog nooit een dergelijke reis ondernomen maar heb er wel verschrikkelijk veel zin in ondertussen nadat al het gepuzzel in elkaar is gevallen. Het liefst zou ik natuurlijk met vrienden gaan, maar niemand in mijn vriendenkring lijkt helaas gek genoeg dit daadwerkelijk te willen doen :rolleyes:.

    Verdere tips of suggesties los van mijn bovenstaande vragen zijn natuurlijk meer dan welkom. Ik wil dit weekend in ieder geval mijn tickets vanuit EU naar Japan gaan boeken, dus voornamelijk de vraag of ik lang genoeg overal ben is belangrijk aangezien ik daar dan natuurlijk de tickets op aan moet passen. De verdere invulling kan ik altijd later nog beslissen en boeken!

    Thanks voor jullie input alvast (en sorry voor de lange post) :)

    Rick
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2015
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Mister,
    Super leuk idee.
    • Als medicus zou ik het je afraden wegens een te druk schema maar begrijp je interesse wel. Je kan ook veel minder genieten, zeker zo voor de eerste keer.
    • Osaka is op de "Eiffeltoren" en een super fugu-restaurant na geen aanrader. Kies voor Kyoto, een vrij tradtionele stad, iets wat je in Tokyo mist. Tokyo en Osaka zijn van hetzelfde kaliber.
    • Chinese VISA zijn een eitje mits je een goed verhaal hebt. Gewoon zelf doen dus.
    • Beijing zou ik twee dagen minimaal doen. 1,5 Beijing en 0,5 de Chinese muur.
     
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    @Flying doc @WorldTraveller13 Thanks voor jullie input! Het is zeker druk, maar denk je echt dat het een té druk schema is voor een jonge fitte gozer als ik :)? Zolang ik de eerste 2 dagen gewoon goed slaap ben ik meestal wel fit genoeg om de rest van de week eea te ondernemen.

    Kyoto stond totaal niet op mijn radar nog, maar daar kan ik dus beter mijn tijd doorbrengen dan in Osaka?
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Direct een visum aanvragen bij de ambassade kan niet. In nederland moet elke aanvraag langs het Application Center in Den Haag

    - shanghai kan je best in 1 dag zien

    - de rest kan ik je niet mee helpen, maar ben ik wel van plan. dus ik lees mee :D
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  5. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Als je de DMZ wilt doen raad ik je deze Tour aan: http://www.koridoor.co.kr/bbs/board.php?bo_table=travelInfo&wr_id=654. Het kost je 92 dollar maar het is het geld waard. Tijden zijn wel keihard. Om 7:30 vertrekt de bus. Ben je er om 7:31, dan ben je te laat. Je bent rond 15:30 weer terug. Het vertrek- en eindpunt van de Tour is vlakbij Seoul station: https://goo.gl/maps/8z4ct.

    Verdere must see zijn inderdaad:
    Gwanghwamun (poort) & Gyeongbokgong Palace (als je niet alle paleizen wilt zien, kies dan deze)
    Cheonggyecheon Stream (en dan vooral 's avonds)
    National Museum of Korea
    The War Memorial of Korea
    N Seoul Tower
    63 City
    Lotte World (pretpark, vanaf een uur of 16 zijn er kortingskaarten)
    Seoraksan National Park

    Winkelen kan goed in:
    Myeongdong Shopping District
    Insa-dong
    Shinsegae Department Store
    Lotte Department Store
    Namdaemun Market (Voor als je souvenirs wilt)

    Uitgaan:
    Gangnam

    Het is maar wat je wil doen. Je kan zo op 1 dag 6 paleizen en aanverwante gebouwen zien, maar als je liever gaat wandelen in nationaal park of een musea of een pretpark in wilt, het kan allemaal.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Afgelopen zondag heb ik met de ambassadeur in Seoul geluncht en daar kwam de verwachting ter sprake dat de JSA voorlopig nog even dicht blijft. Ik zou die tour pas last minute boeken gezien er vaak geen refund is in tijde van meetings.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2015
    Lionell vindt dit leuk.
  7. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben afgelopen dinsdag nog in DMZ geweest, niet JSA, maar die was volgend mij gewoon open (rest van tourgroep ging daar gewoon heen) Halve dag tour is idd ophalen hotel rond 07.30 uur en rond 1430 weer terug.

    Voor de rest supertrip, maar zorg zoals je zelf als zei dat je de eerste 2 dagen goed slaapt. Ik had toch meer moeite in het ritme te komen.

    Voor Beijing inderdaad 2 dagen, de muur moet je zien en ook in de stad zelf zijn er genoeg paleizen, tempels en pleinen die je moet zien.
     
  8. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ja dat is wat ik bedoelde met zelf aanvragen, niet bij ambassade maar bij application center inderdaad...

    Ja ik ben nog aan het twijfelen want wil eigenlijk doen zoals bovenstaand maar wil er ook niet als een zombie rondlopen. Zal sowieso in die korte week niet alles kunnen zien maar ik denk dat ik met deze trip wel een leuk begin maak.

    @Edwin Thanks voor je hele lijst aan tips, ga ik zeker even verder uitzoeken! Helaas ga ik 7:30 niet halen, maar ik las dat er ook halve ipv hele dag trips zijn, mocht de DMZ inderdaad überhaupt open zijn. Kan ik dat trouwens op die tour sites zien of moet ik met een lokaal hotel bellen wat de huidige status is?

    Heeft iemand trouwens ervaring met Korean Air en China Southern/Eastern? Dit zijn voor mij de enige opties in die buurt aangezien ik aan ST gebonden ben. Is er één beter dan de ander of maakt het niet zoveel uit op die korte vluchtjes? Moet ik er bij de vluchten vanuit ICN, KIX, PVG, PEK en NRT vanuit gaan dat ik er 2 uur voor vertrek ben, of is dat niet per se nodig? Kan niet goed inschatten of die vliegvelden juist heel soepel of heel stroef zijn om doorheen te komen als je geen woord Chinees/Japans/Koreaans spreekt.
     
    tamibcn vindt dit leuk.
  9. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Btw ik heb dmz geboekt via www.seoulcitytour.com en ze spreken ook Engels. Ze hebben daar nog meer tours opstaan, dus als je weinig tijd hebt, kun je toch veel zien.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  10. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    €101,55?! Wat een geld zeg. We zijn nu een paar jaar verder maar in januari 2011 was het +/- € 35, toen zijn die visumaanvraagdoorschuivers er tussen gekomen en is het € 70,70 geworden (als je er persoonlijk naar toe gaat) en nu vraagt men er €101,55 voor. Wat levert die € 30 extra je op? Wanneer ik weer naar China ga weet ik nog niet maar als de prijzen zo blijven dan wellicht weer in Hong Kong aavragen, heb ik de eerste keer ook gedaan.
     
  11. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik was het toevallig net aan het uitzoeken en de 30-ish euro die ik eerder mentionede zijn inderdaad al lang het geval niet meer. Ik vraag me af of 101 euro Visa kosten voor 2 dagen China het waard zijn.

    Ik zat te denken meteen voor 118 euro dan een double entry aan te vragen zodat ik nog een keer heen kan, maar ook voor de tweede visit moet ik direct vluchttickets en hotel reserveringen overleggen, right? Ik heb volgens mij al eens gelezen dat je gewoon refundable air en hotel kan boeken, visum aanvragen, en vervolgens alles cancellen, maar los van of dat mag of niet is het me niet duidelijk hoe lang het visum voor de 2e entry geldig blijft? Kan dit niet duidelijk op de Chinese Visa Application Centre site vinden.
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Re: visum voor China, als je kiest voor één stad kun je toch een 72 uurs transit visum krijgen?
     
    Jack of all trades vindt dit leuk.
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Of het te doen is... ik vloog dus onlangs in twee weken de wereld rond, en de plekken waar maar één nacht had heb ik veel minder een beeld van dan de plekken waar ik twee of meer nachten bleef. Ik zou jezelf in hier en daar toch *iets* meer rust gunnen...
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Welke airlines & cabins ga je vliegen trouwens?
     
  15. morra

    morra Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Wat betreft Osaka kun je idd waarschijnlijk beter naar Kyoto, ik heb vorig jaar 3 dagen in Osaka doorgebracht en je gaat op ten duur gewoon gekke dingen doen uit verveling daar haha
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  16. Maan

    Maan Guest

    Ben 1 september gewoon in de jsa geweest.

    Verder raad ik je aan om Kyoto te doen
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Beijing heeft 72 uur visumvrij volgens mij als je van buiten China komt en ook weer vertrekt naar een plek buiten China. De muur is de moeite waard maar ik zou niet de standaard toer doen waar veel toeristen komen. Er zijn mogelijkheden om op niet voor toeristen opgeknapte plekken te komen waar je bijna niemand ziet, je moet wel zelf de berg oplopen dan. Ik zou even moeten zoeken, maar kan denk ik nog wel vinden hoe je dat moet regelen. Het kost je dan wel een hele dag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    FlyRicky en Flying doc vinden dit leuk.
  18. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik was hier inderdaad al een beetje mee aan het puzzelen want volgens het KLM visum portal is dit inderdaad mogelijk als ik op de luchthavens aankom waar ik voor aan het plannen was:

    Het zou net wel of net niet uit kunnen komen, dus ik moet nog even kijken hoe ik het ga doen. Desnoods vraag ik gewoon een normaal visum aan, maar indien mogelijk geef ik die 100 euro natuurlijk liever aan andere dingen uit.
     
  19. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb net mijn 'base' tickets gekocht om überhaupt in Azië te komen en heb de trip iets langer gemaakt inderdaad, ik wil veel zien maar voorkomen dat ik echt alleen maar onderweg ben. Het zal hoe dan ook wel een zware trip worden denk ik :).

    Oke dan heb ik niet zoveel aan een double entry, aangezien ik mezelf (tenzij er een leuke error fare voorbij komt) niet binnen 3 maanden weer richting China zie gaan, wellicht later in het jaar. Het tweede punt is een goed punt: Ik wil zoveel mogelijk SkyTeam vliegen voor de miles en QF's, maar moet dus bij China Eastern/Southern rekening houden met wat buffer qua vluchten en niet alles te strak op elkaar plannen? Is Korean Air minder gevoelig voor vertragingen?

    KLM, Air France, Korean Air en afhankelijk van hoe ik de rest van mijn schema indeel eventueel nog China Eastern en/of Southern. Afhankelijk van wat het meest praktische is nog JAL Airlines van Tokyo naar Osaka, maar denk dat dat eerder de bullet train wordt. Helaas wel alles in Y, ik moet morgen nog even googelen voor een nieuw kussentje :rolleyes:.

    Tegen de tijd dat ik deze trip maak ben ik FB Platinum. Denken jullie dat ik nog kan hopen op upgrades, of kan ik dat beter uit mijn hoofd zetten...?
     
  20. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ik heb hier onlangs naar zitten kijken, een transit visum is volgens mij alleen als je naar een derde land door gaat en niet naar een andere stad in China (niet zijnde Hong Kong of Macau)?
     

Deel Deze Pagina