Saudia | ATH - CGK | BC v/a €707

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Turn, 28 nov 2019.

  1. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Deze is weer (of nog steeds) beschikbaar.

    Tot in ieder geval oktober 2022 met Saudi vanaf Athene via Jeddah naar...

    Jakarta voor 780 euro
    Maladiven voor 800 euro
    Mauritius voor 750 euro
    Kuala Lumpur voor 740 euro
    En nog veel andere bestemmingen in het (verre) oosten en Afrika.

    Omboeken of annuleren lijkt alleen tegen kosten mogelijk te zijn.
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2022
    Tim82, Ambtenaruh en MVA20 vinden dit leuk.
  2. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    SV staat nog steeds op mijn bucketlist. Lijkt me echt vet om een keer met Saudian te vliegen.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Jammer dat hun routes totaal niet aansluiten op elkaar. 8 uur wacht op JED lijkt me nou niet heel relax.
     
    Bijzonderetickets en Tim82 vinden dit leuk.
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.171
    Trofeepunten:
    483
    Dat was voor mij ook het punt inderdaad. Uitstekende verhalen gezien van SV: nieuwe business Class is top (Super Diamond stoelen) en uitstekende catering.

    Een overstap van acht uren zou ik in mijn eentje nog wel prima vinden, maar met gezin niet.
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb ook nog eens gekeken naar een transit hotel maar ik kon zo gauw niks vinden. Anders was dat een mooie oplossing geweest.
     
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Al geboekt?
     
  7. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Nee, net als de anderen zit ik een beetje met die overstap. Al is Jakarta voor dit geld de moeite waard...
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Op zich is de lounge bezoeken natuurlijk ook een avontuur, hoe vaak kom je daar. Dus in dat opzicht te overwegen.
     
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.171
    Trofeepunten:
    483
    Als je alleen reist is dat inderdaad helemaal prima. Heb wel eens vaker 8 uurtjes zitten Netflixen in een lounge. Maar met een jong gezinslid maakt dit toch wel anders hoor, dan is reizen (zelfs in Business) al een hele uitdaging op zich, dan wil je echt niet 8 uren in een lounge zitten.

    Wel echt een heel goede fare. Kijk ook eens naar de mogelijkheden om een enkeltje te boeken en vanuit CGK terug te vliegen: Rond de € 800,00 in J met TK/QR/EY en zelfs KL en SQ rond de € 900,00 in J.
     
  10. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Heb een aantal weken zitten twijfelen over 1 van deze routes. Echter omdat Azië zo wispelturig is met grenzen openen en gekke regels plus dat je niet flexibel kunt omboeken uiteindelijk niet geboekt.
    Blijft wel op m’n Bucketlist voorlopig.
     
    EBakker en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Is de 8 uur wachten ook "dry"?
     
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ja er is geen alcohol te krijgen, wel heel veel soorten water, dat is in de woestijn natuurlijk ook bijzonder.

    Voor mij overigens geen probleem, ik spuug er ook niet in maar ik kan prima zonder en mis het dan helemaal niet.
     
    arjen05, MoonJ, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Yup. Tenzij je een zakflacon bij je hebt.
     
    arjen05, michiel1 en westi vinden dit leuk.
  14. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou de gok niet willen nemen. In Mauretanie (ook een serieus Islamitisch land) gaat bij aankomst al je bagage door een scanner. Ik kan me leukere dingen voorstellen dan een confrontatie met de autoriteiten over een fles(je) drank.
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dat zijn zeer aantrekkelijke prijzen voor enkeltjes ook, en dan ben je gelijk terug in AMS. Scheelt ook weer een relocation vlucht te kopen. Zie dat je die SV vlucht als enkeltje kan boeken voor +- €465,-. Zou deze graag willen boeken om familie te bezoeken in Jakarta maar ben toch best huiverig met Azië en inreisregels.
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Voor de liefhebber vliegt Saudia nu ook naar BKK, wel een heel lange overstap

    Saudia-BKK
     
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.171
    Trofeepunten:
    483
    Heel begrijpelijk. Toch lijkt het nu echt wel de goede kant op te gaan. In Indonesië zijn ze voorzichtig na de Delta wave die aan vele (ook jonge mensen) het leven heeft gekost. Omicron is nu ruimschoots binnen en de getallen gaan wel omhoog, maar qua zorgbelasting lijkt het behoorlijk mee te vallen.

    Op dit moment is het met booster 3 dagen / 2 nachten quarantaine als je een booster hebt. Ik heb wat geruchten gehoord dat ze dit ook willen toepassen voor mensen die geen booster hebben vanaf 1-3 (volledige vaccinatie blijft als buitenlander verplicht overigens). Als de cijfers qua zorgbelasting niet verder oplopen willen ze zelfs geheel zonder quarantaine vanaf april. Indonesië kijkt ook wel goed naar de ontwikkelingen in Singapore en daar wordt het steeds soepeler.

    Dan is nog lastig dat de VOA momenteel niet van toepassing is en een B211 visum is best prijzig. Vanuit Bali is nu de roep om VOA weer in ere te herstellen ook tot Jakarta doorgedrongen. Een goed teken, maar zover is het nog niet.

    Persoonlijk reken ik er stiekem op dat mijn volgende bezoekjes (de eerste is eind mei) zonder quarantaine zullen zijn. Fingers crossed!
     
    Urbanjazz, MoonJ en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Even inhakend op Indonesië van hierboven, er gaan verhalen dat er 23 februari in Thailand wordt gesproken om de verplichte "day-5 PCR" te laten vervallen. Dat zou natuurlijk erg fijn zijn en zal ook best een boost geven aan de toeristische sector.
    Ik heb nu zelf voor april een reis naar Thailand gepland staan, maar in de huidige vorm met een PCR test op dag 5 ga ik dat risico niet lopen.
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het probleem voor Thailand is dat de buurlanden eigenlijk de restricties laat varen, maar de Omicron wave is nog niet op het hoogtepunt, dus de kans is eigenlijk relatief groot dat je in Thailand besmet raakt.
    Dat hele dag 5 testen is natuurlijk ook gewoon onzin, dag 1 test zit nog iets van logica in als je de testen als land in eigen beheer wilt houden, maar tussen dag 1 en 5 mag je dus overal heen reizen.
    Als je korter dan 5 dagen in Thailand verblijft heb je dus geen dag 5 test nodig...
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Klopt. Doordat de buurlanden allemaal versoepelen mag ik toch hopen dat Thailand daar snel in meegaat, anders gaan ze achter de feiten aanlopen.
     

Deel Deze Pagina