Sao Paulo

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Sanne von Kriegenbergh, 19 okt 2014.

  1. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Hi ,

    In Februari vlieg ik op Sao Paulo. Is deze stad zelf het bezoeken waard? Of kan ik beter dezelfde dag nog doorvliegen richting Rio? Als er iemand tips heeft!
     
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    In 2010 was ik er 2 dagen. Met een beetje pech ben je 2,5 uur bezig om van de luchthaven naar de stad te komen.
    Mijn vader was er voor zaken en ik zat opgesloten in het hotel:) Hotel adviseerde mij om alleen rond te lopen in Jardins district (Av. Paulista, Rua Oscar Freire.) Dus veel geslenterd door de straatjes en als hoogtepunt de helikoptertour over Sao Paulo. Mercado Municipal de Sao Paulo is wel aardig, maar zulke markten zul je ook in Rio de Janeiro tegenkomen. Als je van voetbal houdt, dan is het Football Museum een aanrader.
     
  3. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Heb vorig jaar weinig mensen gesproken die enthousiast waren over sao paulo, Rio vonden we heerlijk, zee, strand en genoeg te zien. Ben je er met carnaval? Probeer dan kaartjes te krijgen voor the championsparade in het sambadrome!
     
  4. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Het is altijd leuk om te kunnen zeggen dat je ergens geweest ben maar verwacht niet in Sao Paulo het 'Braziliaanse gevoel' te beleven. Daarvoor moet je echt naar Rio. Het is een mega grote stad die in elk ieder land had kunnen staan. Veel zakenmensen, verkeer etc, en absoluut geen samba, caipirinhas en bikini's.
     
  5. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Je kunt vanuit Sao Paolo ook naar Paraty gaan, vind ik persoonlijk een bezoekje waard. En van daaruit misschien naar eiland Ilha Grande en vervolgens naar Rio. Dan zie je iets meer dan rechtstreeks Sao Paolo - RIO.
    En voor het dansen.... In RIO, in wijk Lapa vind je genoeg dansgelegenheid, samba, forró of Zouk, wat je maar wenst;)
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    vooral veel tips voor doorvliegen naar Rio dus.
    Ik vlieg in feb. ook naar Sao Paulo, maar denk dat ik na een nachtje bijkomen dan maar doorvlieg naar Rio.
    Zijn er bij Rio (of evt de kust bij Sao Paulo) nog interessante resorts voor een dag of 2?
    Verder zoek ik nog hotels in Rio (en/of Sao Paulo), iemand aanraders?
     
  7. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Het historisch centrum van Sao Paulo is leuk maar ook klein, op een halve dag, maximum een dag heb je het wel gezien. Er is een aangenaam strand op ongeveer 1,5 uur rijden van de stad, doenbaar met de taxi, maar ik kan me de naam niet herinneren jammergenoeg...
     
  8. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Aantal interessante sights van SP;
    MASP (museum met schilderijen van alle grote meesters, gratis entree)
    Liberdade (Japanse wijk)
    Graf van Ayrton Senna
    Skye bar (mooi uitzicht over de skyline)
    rue oscar freire (luxe shopping street)
     
    SVDH vindt dit leuk.
  9. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
     
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik zit de denken om een vlucht te boeken richting Manaus om vanuit daar wat jungle trekkings te gaan doen.. iemand ervaring hiermee?
     
  11. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28
    Sanne,

    In business of economie.

    Wat Manaus betreft, zorg eerst dat je de trekking (kan nogal druk zijn) heb geregeld, voordat je het ticket boekt
     

Deel Deze Pagina