RV / CAMPER HUUR VANCOUVER + REISTIPS

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Roog, 3 mrt 2018.

Tags:
  1. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Beste lezers,

    Komende mei/juni gaan we 2 1/2 week naar Vancouver eo. (BANFF NP, Jasper NP). Ik heb al e.e.a. uitgezocht maar mogelijk heeft een van jullie nog tips met betrekking tot huur RV, mooie day hikes (mooie natuur - weinig mensen), andere mooie onontdekte pareltjes, need-to-go plaatsen, etc.

    Alvast bedankt voor het meedenken en jullie tips!
     
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Jazeker! in 2016 hebben we 3,5 week van Vancouver naar Calgary gereden met een camper. Ik kom binnenkort nog wel even in de lucht met wat uitgebreidere tips, maar voor de camperverhuur kan ik je http://www.totallycampers.com/nl/ zeer aanraden!
    Wij hebben voor zowel onze Australie reis ('14) 2 keer gebruik van ze gemaakt, als voor de Canada reis.

    Hoe lang ga je, en wat voor vakantie wil je er van maken? Mei/Juni is redelijk koud in Banf
     
    Roog vindt dit leuk.
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vergeet de AAA korting niet.
     
    Roog vindt dit leuk.
  4. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb deze trip ook ooit gedaan (Calgary - Vancouver).. Echt super :) Met een beetje mazzel kan je een mooie 'Wegbreng campers' vinden. Je brengt de camper dan voor een zwaar gereduceerd tarief van plek B terug naar A. Wij hebben dit destijds gedaan bij GoCanada. Zie eens hier: https://www.gocanada.nl/Campers_Canada_Wegbreng_campers.html

    Succes :)
     
    Roog en noppie vinden dit leuk.
  5. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Thanks voor alle tips. Zal even een pb naar Justin(case) sturen ;)
     
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Wellicht ook interessant voor andere: stuurde dit zojuist naar ROOG. Dit is mijn ervaring in het prachtige West Canada.

    Hi,

    Ik moet nog even in de foto’s kijken welke wandelingen en plaatsen we hebben aan gedaan met de camper

    Een hele prangende vraag heb ik al wel voor je; Wil je echt met een camper op pad of is een huurauto ook best??

    Wij hebben nl. Een fantastische camper trip door Australië gemaakt, waar je overal makkelijk met de camper komt en de kampeerplaatsen in of vlak naast het dorp zijn. Zodat je lekker ter plaatse kan doen waar je zin in hebt.
    In Canada zit je echt diep diep in de natuur, waar echt weinig tot geen voorzieningen zijn, of buiten een stad op een RV park. En dat laatste is precies zoals je het ziet een parking voor RV’s met het publiek dat er ook permanent woont. Niet heel pittoresk.

    Wij zijn eind juni voor 3,5 weken gegaan en toen vroor het snachts nog steeds. Door de hoge bomen en bergen werd het om 530pm al donker en zaten we de rest van de avond in de camper tot na het ontbijt de volgendeochtend. Dit zal in mei nog kouder en vroeger zijn.
    Bezoeken aan Whistler/Jasper town zijn heel leuk, echter moet je altijd aan de rand van het dorp parkeren omdat je met de camper niet in de straten mag staan. Het liefst zou ik op die plek ook blijven overnachten, maar dan waren we weer aangewezen op een Nature Park of RV park die vaak ver buiten het dorp lagen (10 a 25 mile op zijn minst). We maakten dus elke avond ons eigen eten omdat uit eten niet echt een optie was.

    Lang verhaal kort: zeker in die periode moet je jezelf echtgoed afvragen of je met een camper wil reizen of eenelke nacht in een warm hotelbed wil slapen en ontbijt geserveerd krijgen.
    Australië zou ik zo weer met de camper doen, Canada per auto. Sneller, goedkoper, praktischer, je ziet meer door deruiten en bent sneller op je bestemmingen.

    Zal vanavond kijken wat ons interairy was
     
  7. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Iemand nog nieuwe of actuelere tips voor camperhuur in omgeving Vancouer?

    Wil graag een rondreis maken in juni van twee weken op Vancouver Island.

    Bedankt voor de tips!
     

Deel Deze Pagina