Op aanvraag van een aantal mensen volgt hier een kleine uitleg over de manier waarop ik gebruik maak van RSS feeds. Er zijn 2 tools die ik hiervoor gebruik:
- Feedly, de gratis versie (link)
- Feeder voor Chrome (link)
Feedly
Het verschil tussen de gratis en de betalende versie van Feedly zit hem in het feit dat er in de betalende versie meer features zitten. Zoals bijvoorbeeld een hele handige "send to Evernote" functie, maar voor $ 5,41 per maand (te betalen op jaarbasis) zal ik wel screen shots nemen en die in Evernote plakken.
Evernote is voor mij de tool waarin ik alles bij houd qua mileage runs, deals, goedkope routes, goedkope steden om van te vliegen,...
Anyway terug naar Feedly, van deze app bestaan er versies voor Windows, OSX en IOS. Android weet ik niet, omdat het niet gebruik. Ik heb de app op m'n macbook, iphone en ipad staan. Het mooie is dat je na het aanmaken van een account, je overal RSS feeds kan toevoegen en deze worden gesynced naar je andere devices.
Het is soms zelfs zo makkelijk als een Twitter naam intikken en ie zoekt de RSS feed voor je op. Bij blogs die geen RSS feature hebben, kopieer je gewoon de link van de site en plakt die in Feedly, op die manier krijg je alles overzichtelijk (en zonder reclame!) te zien.
Deze RSS feeds zijn niet instant, misschien dat er een feature is om meldingen te krijgen, maar ik heb me er nog niet in verdiept. Voor instant notificaties gebruik ik de andere tool.
Om met Feedly te werken ben je trouwens verplicht om een account aan te maken door je email adres, twitter account of google plus acoount te linken. Ik heb nog geen manier gevonden om dit zonder te doen.
Feeder
Wat een verademing is Feeder voor instant meldingen van RSS feeds, zeker als je zoals de meesten onder ons snel op de hoogte wil zijn als er ergens een deal gepost wordt! Feeder is niet meer dan een extensie voor Chrome die je kan installeren. Nadien is het kwestie van de RSS feed URL's van de gewenste sites in de extensie te plakken.
Nadat je dit hebt gedaan dan komt er in de balk bovenaan in Chrome een icoontje te staan wat het aantal notificaties weergeeft, in onderstaande screen shot zijn er dit 29. Ik gebruik deze extensie overal waar ik aan de slag ga.
Indien je niet constant dat tellertje in de gaten houdt, dan kan je ook instellen dat je (in mijn geval op OSX) een pop-up window krijgt op je desktop waarin de bron staat, de route en prijs. Als je daar op klikt wordt je meteen naar de site gebracht waar de deal aanwezig is.
Bronnen
Welke sites gebruik ik allemaal? Goeie vraag Ik zal er een aantal opsommen, hoe je ze toevoegt kan je hierboven vinden:
- Flyertalk Mileage Run Deals
- Flyertalk Hotel Deals
- Travel-dealz
- Secretflying
- Flynous
- Fly4free
- Theflightdeal
- Airfarewatchdog (let op deze is betalend, hangt af van welke resultaten je wil!)
- ...
Moesten er nog mensen zijn die bronnen willen delen? Feel free om ze in de replies toe te voegen, het kan iedereen helpen.
Indien er vragen zijn, dan hoor ik ze wel
Laatst bewerkt: 2 sep 2015