Rij 2 en 3 in Business geblocked AMS > MNL (KLM)

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door flyrobby, 30 mrt 2017.

Tags:
  1. flyrobby

    flyrobby Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Beste forum leden,

    Over een half jaar vlieg ik van AMS via Taipei naar MNL met KLM. Wat mij opvalt is dat bij alle vluchten op deze route rij 2 en 3 plus de middelste twee stoelen van de business class standaard geblocked zijn (heb op meerdere data's gekeken, zelfs vluchten in jan 2018). Weet iemand waarom dat is? Mijn voorkeur is altijd rij 3 zodat je precies in het midden zit en het verste dus van de pantry en de toiletten.

    Of kan je door een bericht aan KLM jezelf alsnog op deze plaatsen laten zetten?

    Groet en alvast bedankt voor de reactie(s)!
     
  2. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik heb geen idee waarom dat is, misschien omdat het nog ver van te voren is en willen ze zodoende opties openhouden / sturen op de bezetting. Bijvoorbeeld omdat jij alleen reist en ze de middenstoelen willen openhouden voor mensen die samen reizen.

    Het gemakkelijkste is om even met KLM contact op te nemen. Afhankelijk van je status en boekingsklasse willen ze wel soms de geblokkeerde stoelen vrijgeven. Ik heb dat zelf (platinum) wel eens gehad dat EC+ stoelen vooraan werden vrijgegeven 7 dagen voor vertrek. Kans dat er nog een gezin zou boeken was klein en ze wilden een platinum geen EC+ ontzeggen.

    Ik heb ook de ervaring dat er verschillen kunnen zitten tussen de Air France en de KLM website. Soms lukt iets op op de ene site wel wat op de andere niet lukt. Individuele stoelen nooit verschil gezien, maar wel dat ik via airfrance.nl wel een stoel kon selecteren en via klm.nl helemaal niet of andersom.

    Succes
     
  3. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Misschien gereserveerd voor crew wat meevliegt? Door de afstand en vlieguren kan het zijn dat er misschien meer personeel mee moet.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  4. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Vorige keer dat dit bij mij gebeurde, waren de EC + extra beenruimte voor Geert W en z'n bodyguards geblokkeerd op VIE-AMS. Zit je dan met zo'n cavia in je gezicht achter hem... so be prepared
     
    Lionell vindt dit leuk.
  5. flyrobby

    flyrobby Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Lijkt mij een plausibel verhaal van de crew leden die mee vliegen. Wat ook zou kunnen zijn, zag namelijk dat op alle vluchten ook een groot deel afgeboekt is in economy, dat ze bij te lage bezetting van type vliegtuig switchen. Maar ik zal idd contact opnemen met KLM en kijken wat ze kunnen regelen.
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina