Revolut Kaart

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Thijsk, 26 apr 2019.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Welbekend hier op het forum (althans, voor zover ik heb gezien).

    De voordelen van basis:
    • Free UK current account
    • Free Euro IBAN account
    • Spend in over 150 currencies at the interbank exchange rate
    • No fee exchange in 29 fiat currencies up to €6,000per month
    • No fee ATM withdrawals up to €200 per month
    Enige nadeel was dat je alleen een virtuele kaart (MC of Visa) kreeg. Gisteren een email in mijn inbox dat de kaart nu GRATIS aangevraagd kan worden.
    De app downloaden, aanmelden voor Revolut en als het goed is kun je de (fysieke) basis kaart nu gratis aanvragen :)
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb 'm een tijd terug ook aangevraagd i.c.m. een fysieke kaart die je er gratis bij kreeg als actie. Ik moet 'm toch maar eens activeren...

    Was hier eigenlijk nog geen eigen topic voor?
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Is wel aantal keer besproken (o.a. in Curve topic). Verder krijg je eerste kaart gratis, daarna wel kosten. Vooral handig om kosten op de exchange rate te besparen.

    Kan gratis worden opgeladen met Mastercard, helaas niet met Amex.
     
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Klopt, het is wel besproken (oa in Curve) maar had nog geen eigen topic.
    Het gratis aanvragen van de kaart is niet standaard, afgelopen December was er een actie en nu dus, normaal betaal je iets van 6€. Vandaar dat ik het de moeite vond om er een topic aan te wijden.

    Opladen kan inderdaad met MasterCard of Visa. Via GooglePay is het ook mogelijk, alleen dan nog lukt het niet om de kaart met Amex op te laden.
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    In het begin was ik lyrisch over Revolut. Nu gebruik ik de Revolut al zo'n anderhalf jaar en vind de onderstaande punten:
    • hoge opslag in het weekend (dat op vrijdag begint en zondag eindigt);
    • slechte klantenservice;
    • (ze zitten in het VK wat na Brexit misschien problemen kan opleveren.)*
    Vooral die opslag in het weekend is een addertje onder het gras. Ik heb het wel eens nagerekend en kwam op zo'n 4% opslag uit. Zo verdienen ze dus geld aan je. Niet linksom, maar rechtsom :D. Ik gebruik Revolut daarom louter om contant geld af te halen. Dat is tot ongeveer 200 euro per maand gratis uit mijn hoofd. Maar dan wel op een doordeweekse dag geld bij de flappentap halen met je Revolut om de koersopslag te omzeilen ;). Voor de rest gebruik ik overal gewoon mijn American Express en neem de extra kosten voor lief.

    *EDIT: N.b. ze vallen daardoor niet onder het depositogarantiestelsel; als ze omvallen ben je het saldo op je Revolut kwijt.
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2019
    VinceG en FlyingFonz vinden dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik vind de Revolut wel een goede aanvulling op mijn portemonnee. Eerlijk gezegd had ik die opslag nog niet opgemerkt, maar dat komt vooral omdat ik de kaart doordeweeks gebruik als ik op pad ben voor mijn werk en een paar kleine persoonlijke uitgaven moet doen. Ook vooral voor het pinnen van cash is het ideaal.

    Dat ze niet onder het deposito garantiestelsel vallen vind ik niet zo'n probleem. Per maand staat er max 150 euro op dus dat is niet zo'n enorm risico.
     
  7. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Gebruik de Revolut kaart ook naar alle tevredenheid. Groot voordeel is dat je een maestro kaart kan kiezen, die wordt in NL dus overal geaccepteerd. Niks gemerkt van de koersopslag aangezien ik hem tot nu toe vooral in EUR heb gebruikt.
    Ik gebruik Revolut nu trouwens ook om de meeste rekeningen mee te betalen, er zit immers gewoon een IBAN aan gekoppeld (i.t.t. Curve).
     
  8. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Wat is dan het voordeel ten opzichte van een normale Maestro en bankrekening ?
     
  9. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Opladen met een CC die miles genereert....
     
  10. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ah, ok. Welke cc gebruik je dan? Ken in NL enkel de Amex, maar die Kun je bij Revolut niet gebruiken
     
  11. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
  12. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Thanks, Qander is niet mijn favoriete verstekker van creditcards...
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  13. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Voor wie nog geen Revolut heeft, is nu actie dat je €10 euro gratis krijgt + gratis Revolut kaart, indien je aanmeld via: deze Revolut link.

    Disclaimer: Is refferal link en ik ontvang ook €10
     
  14. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Welke acties lopen er op dit moment? Ik wil graag de metal aanvragen
     
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Gratis kaart aanvragen als je er nog geen hebt heb ik toevallig in mijn account staan. Ik heb momenteel alleen nog de virtuele kaart.
     
  16. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    En voor zover je weet zijn er voor de metal geen acties?
     
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    De gratis kaart is alleen de plastic variant. De Premium/Metal kosten respectievelijk 7.99 en 13.99 per maand en hebben allerhande voordelen meer op de site van Revolut.

    Daarnaast is er de optie om een kosteloos metal abonnement te verkrijgen als je maar genoeg mensen uitnodigt via je referentielink maar hier heb ik me niet in verdiept.
     
  18. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    lloydje33 vindt dit leuk.
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nav dit topic ook een kaart genomen. Fysieke kaart kostte 9,99 PLN (2,40 EUR) voor een standard acount. Ik heb een account in PLN en EUR.
    Opladen gaat via mijn Poolse M&M card, dus daar krijg ik nog wat miles voor en er wordt geen toeslag berekend.

    Afgelopen weekend in Noorwegen geweest, dus mooie gelegenheid deze kaart eens uit te proberen.
    Op 2 plaatsen werd hij niet geaccepteerd, verder geen problemen.

    Het koersverschil tussen de gemiddelde koersen op weekdagen en de gemiddelde koersen op weekenddagen is 0,478%.
    Voor een cashopname van 2000 NOK (200 EUR, 875 PLN) moest ik een fee betalen van 1,49 PLN (0,17%). Ik had even niet gelezen dat de vrije limiet bij mij 200 PLN is ipv 200 EUR. Als ik die fee bereken over het meerdere boven de vrije limiet komt dat uit op 0,22%

    Alles bij elkaar vind ik het een prima oplossing voor landen buiten de EUR zone of buiten Polen. Zeker als ik het vergelijk met betalingen gemaakt met FB Amex waar 2,5% provisie over berekend wordt of met de MC of maestro pas van ING NL waar (voorlopig) meer dan 1% provisie wordt berekend. Overigens benieuwd welke koers Amex en ING gebruiken. Wordt vervolgd.
     
    Thijsk, lloydje33 en BartF vinden dit leuk.
  20. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    @westi mijn eigen ervaring is dat de koers die ING hanteert en nog een opslag bovenop doet nog altijd slechter is dan die van Revolut. Amex is nog een stukje onvoordeliger.
     

Deel Deze Pagina