Restaurant Blue sluit de deuren

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 11 dec 2020.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Klopt, maar hoeveel mensen hebben én Privium én minimaal FB plat ;).
    Nogmaals, de groep die aan al die voorwaarden voldoet is erg klein.
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Moi :).
    Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Et moi, en vlieg ook nog eens bijna uitsluitend economy long haul vanuit AMS. Maar zijn uitzonderingen.

    Zonder gekheid. Als ze nou eens beginnen met gewoon: stoelen, tafels en een buffet.
    De periode sinds de heropening van de lounge eind vorig jaar tot begin maart was er zelden een vrije zitplaats, het was vaak aanschuiven bij anderen. Rijen bij buffet waren (en zijn nu op maandagochtend) gerust 20 minuten. Gewoon die bovenverdieping beschikbaar maken is voldoende.

    Oh ja, en een paar douches. Vorige week weer 45 minuten moeten wachten. Dan denk ik: 85% minder vliegverkeer en een wachtrij voor buffet en douches. Hoe dan?
     
    Amsterdam en Thijsk vinden dit leuk.
  4. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ik behoor overigens ook tot dat groepje hoor ;).
    Maar goed, officieel moet je een geldig ticket hebben om van privium gebruik te kunnen maken, dus in principe loop je zelf een risico als je met een Schengen ticket in de non-Schengen zone wilt gaan (maar dat is wel erg focussen op de kleine letters).

    Wat ik eerder probeer te zeggen is:"Breng KLM niet op nog meer rare ideeen". Gewoon bovenverdieping FB Plat (of hoger) of Business Class ticket op AF/KL metaal (plus DL Diamond Medallions)
    DL/KE/etc vliegers mogen dan gewoon van de lounge beneden gebruik maken.
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Best wel veel aangezien je het bij Amex Plat cadeau krijgt.
     
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou het een mooi voorstel vinden om elk betaalde vliegtaks (van ca 7,45eu als ik mij goed herinner) af te laten trekken van de KLM schuld bij de staat. Dus in feite dat alle vliegtaks meetelt als aflossing van de staatslening van KLM. Dan heb ik minder problemen met deze te betalen over mijn vliegticket en het komt bij de overheid toch in hetzelfde laatje terecht. :D
     
    Carel1 en Thijsk vinden dit leuk.
  7. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Nogmaals, het is niet alleen Privium, ook nog eens de hoogste level van Flying Blue (300XP per jaar, meer dan 1x per maand intercontinentaal vliegen of om de week intra-europees, bijvoorbeeld 15x naar JFK in Economy of 30x naar Londen). De combinatie van de vereisten maakt het een selecte groep.
     
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Nee hoor. Ik heb het al vanaf het begin een raar concept gevonden. Ons hollanders zijn zuinig, en het prijsverschil tussen gratis en volle mep is wel erg groot. De aantal keren per jaar, dat ik voor een Michelin-ster vil betalen, kun je bijna zonder vingers tellen, dus die keren dat dat gebeurt is het echt een speciale gebeurtenis. En je kunt veel met een lounge doen, maar even eten op de luchthaven tussen twee vluchten gaat het toch echt niet worden :)

    Een kleiner prijsverschil op op te graderen van buffet naar à la carte zou misschien beter werken, en anders de andere voorstellen in deze draad, extra premium voor de extra premium passagiers. Of gewoon open, want zo groot is de benedenverdieping nou ook weer niet in de spits.
     
    MVA20, Carel1 en Thijsk vinden dit leuk.
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Wat ik bedoelde is dat degene die zoveel vliegt dat ie plat is bij KLM over het algemeen ook wel privium/amex plat heeft.
     
  10. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    3 a 4x per jaar vliegen is genoeg voor Plat, vond het tot op heden niet de eigen bijdrage voor de kaart waard om die ook op Plat niveau te nemen....
     
  11. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Zo lijken die breinen te werken in de lounge marketing. Ik herinner mij broodjes in de Admiral's Club met een hoge prijs en bijvoorbeeld de OWE Finnair lounge had (heeft?) de mogelijkheid om duurdere wijnen te bestellen in plaats van de standaard tap. Dat waren dan ineens (Finse) restaurantprijzen. Ze denken kennelijk niet dat een kleine meerprijs gerechtvaardigd is maar gaan voor de volle bak. Blijft vreemd.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2020
    Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  12. Desflyer

    Desflyer Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13

    Ik kan me voor de geest halen dat in een Delta lounge (geloof in SLC) je naast pak -m beet vier gratis 'huiswijnen' + gratis bubbels ook een hele reeks extra wijnen had voor 8-18 dollar per glas en dat ik genoeg mensen vervolgens zag afrekenen voor hun wijn. Zelfs zoveel voor mij in de rij voor de bar (want zelf pakken mag in usa nu eenmaal niet) dat ik twijfelde of de wijn sowieso wel gratis was. Wat dus wel gewoon zo was, tenzij je voor duur ging. En zo slecht waren die standaardwijnen echt niet! :) Wellicht denken wij Nederlanders idd anders :) Maar ik heb ook nooit in het Blue-concept geloofd vanwege alle redenen zoals hierboven aangehaald.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Ligt volgens mij aan de lounge en niet aan de USA. Heb best een aantal lounges bezocht waar dit wel gewoon kon (AA Flagship lounges, Club lounges bij IC hotels, etc.).
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  14. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Amerikanen zijn gewoon snobs en betalen graag teveel voor alles.
     
  15. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ligt aan de lounge zoals @Bijzonderetickets al opmerkte, bijvoorbeeld in de Delta MEM en de MSP C-concourse SC's is het gewoon zelf bediening.

    Gedeelte is gratis:
    [​IMG]

    Champagne dan weer niet, betalen met SkyMiles mag ook;
    [​IMG]
     
    MoonJ, Desflyer, MVA20 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Desflyer

    Desflyer Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Ah! Wellicht wisselt het per staat. Ik ging ervan uit dat het met de strenge alcoholwetgeving in usa te maken, bij zelfbediening zou een 19 jarige zomaar alcohol kunnen pakken, het idee alleen al is genoeg om veel Amerikanen een hartaanval te bezorgen.... ;)
     
    Carel1, Grouchy, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    12,500 miles voor een fles van $250 is niet verkeerd. Zou hem dan wel ongeopend mee naar huis nemen om hem daar soldaat te maken - zonde om zo'n dure fles te gaan zitten pimpelen op een vliegveld.
     
    MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dat mag volgens mij niet. Je moet het echt daar opdrinken...
     
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Nouja, je mag het overgieten in je thermosfles...

    Maar inderdaad, de fles moet in de bar geopend worden.
     
  20. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik dacht ook al zoiets, helaas... :(.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina