Relaxen Thailand. Waar?

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Flyer1981, 2 jul 2015.

  1. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Beste mensen.

    In september zit ik (helaas alleen deze keer:() iets langer dat een week in Thailand. Eerst 3 nachten Bangkok en dan wil ik richting een mooi, idyllisch, rustig plekje waar ik 3 nachten heerlijk niks wil doen. En uiteraard zo luxe mogelijk voor een zo klein mogelijk bedrag. :p

    Nu wil ik vanuit Bangkok vliegen naar bijvoorbeeld Krabi, Ko Samui of Phuket. En ik zag ook Trat, maar dat ligt aan de andere kant van het land en heeft minder vluchten vanaf Bangkok. Maar welke bestemming is aan raden en welke juist niet? Of is er nog een paradijsje waar ik niet vanaf weet?

    Ik zoek vooral rust en ik ga niet in de avond op zoek naar een disco om mij te bezatten. Een massage mag niet ontbreken en het strand moet op loopafstand zijn. En de cocktails moeten drinkbaar zijn! :confused:

    Oh ja, budget incl. vlucht. Ongeveer 500 euro. Daarvoor moet wel een leuk hotelletje te vinden zijn. toch?

    Alvast bedankt voor de tips!!

    Flyer1981
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  2. MMD

    MMD Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ko Samui is een aanrader, stuk rustiger dan Phuket. Vluchten worden met een Monopoly positie aangeboden door Bangkok Airways. Met FB miles prima te boeken, want de taxen zijn maar een Euro of 5, maar betaalde tickets naar USM zijn EUR 200 of meer. Mocht je toch willen dan zijn er genoeg hotels in Bophut. Dit is het rustige vissersdorpje waar je geen last heb van alle hectiek in Chaweng en vrijwel naast de luchthaven.

    Vluchten naar HKT zijn er al vanaf 40 Euro retour, maar daar heb je weer te maken met de taxi's die veel duurder zijn dan in de rest van Thailand. Ik ben zelf vorig jaar in het Cape Siena Hotel geweest in Kamala. Prachtig hotel voor niet al te veel geld in een rustig dorpje.
     
  3. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik denk dat Samui mooier is dan Phuket maar ik ben alleen in Phuket geweest. (Maar de Samui foto's zien er altijd zo mooi uit!)
    Ik moet eerlijk zeggen dat de non chain hotels: mooier, goedkoper, luxer en rustiger waren dan de chain hotels op Phuket (Maar dat is puur mijn eigen ervaring)

    Hotels in Phuket waar ik ben geweest:

    The Vijit
    Phuket Panwa Beachfront resort
    Nchantra

    Wil je meer chain hotels

    Le Meridien (NLse GM)
    JW Marriott
     
  4. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Vanaf samui kun je een ferry nemen naar Koh Tao. Mijn laatste bezoek was alweer twee jaar terug dus ik weet niet hoe het verandert is. Montalay is fijn met een mooi zeeleven. Veel duikers en weinig partygangers. Ik ga er soms heen om een weekje te studeren, een aanrader.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      703,5 KB
      Weergaven:
      9
    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      563,3 KB
      Weergaven:
      7
  5. pmuy

    pmuy Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Om naar Ko Samui te gaan kun je ook vliegen met Thai AirAsia of met Nok Air. In dit geval vlieg je niet rechtstreeks op Samui, maar naar een naburige luchthaven van waar er vervoer met bus/boort voorzien is. Kan veel goedkoper zijn dan de directe vlucht met Bangkok Airways. (maar je bent aanzienlijk langer onderweg)
     
  6. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Koh lanta is mooi, vanuit daar kan je door naar koh lipe ( die staat nog op mijn verlanglijstje). The Houben is een mooi hotel op Koh Lanta.
     
  7. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Koh Lanta is mooi maar niet zo mooi als veel andere thaise eilanden. Lanta is vooral erg relaxt en goed betaalbaar. Een beetje als Pai vond ik. Lanta is ook vrij groot en je hebt een scooter nodig om ergens te komen. Als backpacker met beperkt budget kan ik Lanta direct aanraden. Maar als je 500 euro voor 3 dagen hebt zijn er betere opties denk ik.

    Zoals bob ook zegt kun je vanaf daar ook naar Koh Lipe en dat is misschien wel het mooiste eiland van Thailand. Je kunt er ook voor kiezen om alleen op Lipe te verblijven. Je budget is daar wel toereikend genoeg voor. Je moet er alleen rekening mee houden dat je een halve dag een het reizen bent om er te komen. Vliegtuig (+- 1.5u) > bus (2 uur of 4 uur afhankelijk of je van krabi of hat yai gaat) > boot (1.5 uur). Dat is al 5 uur en dan reken ik doane en wachten tussendoor nog niet mee.
     
  8. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ko Lipe heeft het waanzinnigste strand van Thailand, daar ben ik na 15 Thaise eiland getest te hebben inmiddels achter. Twee tips:

    - Vlieg naar Langkawi (Maleisië) en pak vanaf daar de boot naar Lipe (1 uur varen), dat is de snelste route.
    - Kijk goed of Lipe wel 'open' is in september. Zo'n 3 jaar geleden was het dat niet tussen juni en oktober, vanwege de ruige zee. Ook waren er toen geen geldautomaten, maar dat kan natuurlijk anders zijn.
     
  9. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Beste mensen,

    Hartstikke bedankt voor de tips! Ik ga me de komende week eerst even in Bangkok verdiepen en dan boek ik mijn stukje naar ..............(later in te vullen)

    Ik laat wel weten wat het geworden is.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  10. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Nou ik heb mijn keuze wat betreft bestemming gemaakt. Het is Koh Samui geworden. :D

    Eerst gekeken via ITA en Google Flights, maar de prijzen naar dat eiland zijn niet echt "goedkoop" om maar zo te zeggen. Voor mijn gewenste tijden zou ik 300 euro neer moeten leggen. Dat was nu net niet de bedoeling. Dus ik de telefoon opgepakt en de Gold desk van FB gebeld. Nu ben ik om precies te zijn 20000 miles + 10,74 euro kwijt aan belastingen. Dat vind ik wel acceptabel :p

    Volgende stap: Hotels voor 3 nachten in Bangkok, 3 nachten in Koh Samui en nog 1 nacht in Bangkok voor op de weg terug.

    Wordt vervolgd.....

    Flyer1981

    BKK-USM.JPG
     
  11. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Hallo allemaal, hier even een update. Hotel in Koh Samui is geboekt. Het is de BayWater Resort in Bophut geworden. En ik heb wat extra knaken neergeteld voor een kamer met Pool Access. Dus zo vanaf mijn bed, mijn eigen zwembad in. Lijkt me leuk om te doen :p

    Het schijnt een nieuw resort te zijn, die goed aangeschreven staat. Dus ik heb de gok maar genomen.

    Prijs valt mee. Ik betaald 350 euro voor 3 nachten inclusief ontbijt. Dat betekent dat ik onder mijn budget zit van 500 euro als ik de vliegreis meereken.

    Wat het hotel in Bangkok betreft, dan zet ik wel neer in het Thailand thread.

    Flyer1981
     

Deel Deze Pagina