Reizen naar Whitehorse(Canada) / Anchorage (USA)

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Durk, 8 aug 2025.

1. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    173
    Trofeepunten:
    43
    Goedemiddag,

Voor volgend jaar heb ik een grote trip gepland staan naar de Yukon en Alaska, met tussen Whitehorse en Anchorage een roadtrip van 4 weken.
    Ik zat eerst op one-way Schiphol - Whitehorse en dan Anchorage - Amsterdam te kijken, maar een enkele reis is voor mijn gevoel net zo duur als een retour.
    Gezien ik niet beide keren van- en naar hetzelfde vliegveld reis, had ik wel de opties bekeken om bijvoorbeeld Amsterdam - bestemming A als retour te boeken, en dan een one-way "domestic" flight naar Whitehorse en vanaf Anchorage terug naar A. Deze dan los te boeken.
    Nu vroeg ik mij af, zitten hier nog beperkingen op die ten nadele kunnen werken, bijvoorbeeld ivm de controles/border security/immigration?

Zijn er mensen die hier betere ideeën of adviezen voor hebben?
    Wat kan hier een geschikt overstap vliegveld voor zijn om de reis te splitsen in de USA of Canada?

2. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    348
    Je kunt toch een open-jaw doen door bij het boeken multicity te kiezen. Vancouver is mogelijk een mooie plek voor een overstap/stopover. Leuke stad, haven (met watervliegtuigen) en dicht bij de bergen.

Seattle is een andere optie, lekker dicht bij de fabriek van Boeing in Everett

3. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    173
    Trofeepunten:
    43
    Multi-City niet aan gedacht, ga ik mij eens in verdiepen. Vancouver als stad ken ik al, Seattle klinkt ook goed. Bij multi-city kan natuurlijk de reisweg op de heen- en terugweg gewoon anders lopen.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  4. jeroen100

jeroen100 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Afhankelijk van wanneer je gaat: kijk ook even naar Condor vanaf Frankfurt. Die vliegen volgens mij direct naar Anchorage in het hoogseizoen.

Durk en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    348
    Condor vloog in het verleden ook rechtstreeks op Whitehorse (OMAAT), maar volgens dit artikel (Whitehorse Daily Star) is dit vanwege baanvernieuwing (tijdelijk) niet zo. Mogelijk vanaf 2026 of 2027 wel weer. Het lijkt er wel op dat ze samen met Air North vluchten naar Whitehorse aanbieden via YEG of YVR.

Durk vindt dit leuk.
  6. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    173
    Trofeepunten:
    43
    Condor kwam ik inderdaad meerdere keren tegen via Google Flights en is inderdaad 1 van de opties die ik overweeg

Enzo en DirkOnTour vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina