Reizen met een herstelbewijs

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Wouterf84, 2 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Goedemiddag,

    Ik kon even niet zo snel vinden waar ik dit moest plaatsen. Maar het heeft het meest te maken met de start van een reis. Aankomende donderdag vlieg ik naar de VS, op dat moment zijn er nog inreisvoorwaarden van kracht m.b.t. corona (vaccinatie + pcr/antigeentest of herstelbewijs). Ik ben volledig gevaccineerd maar heb drie weken gelden alsnog corona gehad, ik moet dus met een herstelbewijs gaan reizen. Op de website van de Rijksoverheid lees ik het volgende:

    "U moet een herstelbewijs van COVID-19 (positief PCR-testresultaat, dat niet ouder is dan 90 dagen voor vertrek laten zien) EN u moet een gezondheidsverklaring van de huisarts of andere zorginstelling laten zien dat u toestemming hebt te mogen reizen."

    Herstelbewijs heb ik. Maar de gezondheidsverklaring, hoe is dat te regelen? Ik lees overal dat huisartsen ed. dit niet regelen. Iemand bekend hoe je reist naar de VS met een herstelbewijs? Aankomende maandag bel ik voor de zekerheid mijn huisarts, maar ik hoor graag jullie ervaringen.

    Dank!
     
    Rem76 vindt dit leuk.
  2. Wouterf84

    Wouterf84 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    18
    Deze topic mag weer dicht, ik zie nu dat er al een topic loopt met precies dezelfde strekking.
     
    Rem76 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina