Reisverslag DUS-CDG-AMS-KRK in BC

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door MarcoK, 4 sep 2021.

  1. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Ik was afgelopen maand nog vanaf DUS gevlogen en moest per se m'n boarding pass ophalen bij de incheckbalie (normaal staat ie gewoon klaar op de KLM app). Ik denk dat dit te maken heeft met dat ze eerst nog willen controleren of je een vaccinatiebewijs hebt. Hebben anderen dit ook meegemaakt? Als je nog naar de terminal moet om je pass op te halen wordt het natuurlijk nog krapper..

    Ik heb ook de KRK run geboekt zojuist, via Amex Travel voor 518.06,-
    3-okt: 06:40 vertrek DUS, 4h25 overstap CDG, 2h5 overstap AMS, 17:40 aankomst KRK
    8-okt: 11:45 vertrek KRK, 2h45 overstap AMS, 1h overstap CDG, 19:55 aankomst DUS

    Mijn neef vliegt alleen het stukje AMS-KRK mee, Economy :p Weet iemand hoeveel het is om lastmin AMS-KRK nog te upgraden naar BC? Anders vind ik het ook een beetje zielig..
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb dit ook meegemaakt en klopt dat ze een vaccinatiebewijs wilden zien.
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Dit stemt mij dan weer een stuk positiever. Ik ga het gewoon er op wagen.
    Dank je wel!:)
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Wat hier natuurlijk vooral ook helpt is dar als je het niet haalt je vrij eenvoudig vanaf Dusseldorf in Nederland kunt komen met de trein. Mits ze niet staken natuurlijk…
     
    TimH en Ruut vinden dit leuk.
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Dat is zo. Of er een dagje Dusseldorf aan vastplakken.
     
  6. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Vraag ook of ze je in AMS al de boarding pass willen geven voor DUS-KRK, dan weet je zeker dat je in DUS niet nog eens langs de checkin balie moet. Succes en laat aub of het lukt :)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Afgelopen weekend de run gedaan i.c.m. werktrip. Het begon allemaal in de Novotel Duesseldorf Airport op donderdagavond. Goed geslapen en vroeg op. Het was donker toen ik van het hotel naar het vliegveld liep, maar wat vrijdagochtendgymnastiek kan geen kwaad. Ik moest mijn boardingpass ophalen bij de incheckbalie. Zo gezegd, zo gedaan.

    Ditmaal was de priority security lane wel open. De Hugo Junckers lounge in voor een koffie. En er werden geen gegevens van mij afgenomen en was ik vrij om ergens te gaan zitten.

    Me de bus werden we gebracht naar het vliegtuig. De vlucht naar CDG was prima, een boterkoekje en een koffie. Op CDG liep ik rustig naar de volgende KL-vlucht want die was al begonnen met boarden. Lekker ontbijtje en op AMS 5 uur lang in de lounge hangen. Ik heb nog kunnen douchen en kunnen werken. Vervolgens de vlucht naar KRK, prima lunch en op tijd aangekomen. Met de bus naar de arrivals hal. Paspoort en vaccinatiebewijs laten zien en welkom in Polen!

    Ik verbleef in het Mercure Stare Miasto. Zaterdag kreeg ik een uitnodiging van AF voor Ready2Fly. Mijn bewijs geupload en wachten op een bevestiging.

    De lounge op KRK is klein, geen zelfservice zoals op DUS. Wederom een koffie en toen lopend naar het vliegtuig. Grappig was dat het gordijntje nog niet goed zat. Mevrouw op rij 3 dacht dat ze in BC zat, werd het gordijntje alsnog achter rij 2 geplaatst. Ontbijtje was prima en op AMS had ik genoeg tijd om te lunchen en wat Netflix te kijken. Rond 16:00 uur liep ik naar mijn gate. Het was een chaotisch daar want blijkbaar was er een andere vlucht naar CDG uitgevallen en men dacht dat ze op deze vlucht mee konden. Via de Skypriority lane loop ik de grote rij voorbij, zo het KLM-toestel in. De Mexicaanse lunch met abrikozenmuffin was lekker. Bij het uitstappen zei een Franse mevrouw (1D) tegen een Amerikaanse dame (1C) dat ze niet haar blote voeten tegen het wandje moest plaatsen. "It's not classy, you're not on a private jet." Ook was er een discussie tussen de purser en een meneer (1F) over het aantal items dat hij aan boord mee mocht meenemen. Meneer had ongelijk, dat liet de purser zien.

    Enfin, op CDG had ik niet veel tijd, maar ik heb wel even rondgelopen in de nieuwe lounge op 2F. Licht en ruim, volgende keer plan ik een langere overstap in. Van CDG naar DUS was prima, koffie en wat chocolade shortbread. Bij aankomst was DUS leeg. 10 minuten wachten op mijn bagage en op naar huis.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2021
  8. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    @Fripsmaster dank voor het vluchtverslag, altijd leuk om lezen! Ik ga in november een run doen. Waar je schrijft over het uploaden van docs ivm Ready to Fly. Welke bewijs moest je uploaden?
     
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb de digitale versie van mijn vaccinatiebewijs geupload. Zodra je de uitnodiging van AF krijgt meteen uploaden. Ik deed dat niet en mijn bewijs was pas aan het begin van de zondagmiddag verwerkt toen ik al op AMS was. Op zich niet erg, ik moest op KRK sowieso bagage inchecken (kreeg kersenwodka en andere kadootjes van de klant mee), dus kon ik mooi mijn boarding pass halen. Op CDG stond er wel mooi rechts boven op mijn boarding pass Ready2Fly. Veel plezier met de run!
     
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Bedankt, is dat een scan van QR code die je moet uploaden dan? Heb in de Corona app gekeken maar ik zie alleen een QR, niet een los document oid (sorry voor de wellicht domme vraag).
     
  11. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Nee, ik heb ook de papieren versie van mijn bewijs, voor het geval mijn telefoon gek doet. Je kan hier de printversie van je bewijs aanvragen, die krijg je als PDF. Dat PDFje heb ik geupload voor mijn Ready2Fly. Succes ermee!
     
    jphorn, Godenzoon14 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Hier even inloggen: https://coronacheck.nl/nl/print/
     
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Top, thanks!!
     
  14. Ik heb gewoon op vraagtekentje geklikt in Corona-app en QR code + 2 screenshots van inhoud (via vraagteken) geüpload. Was ook goed.
     
  15. balkonman

    balkonman Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Aangezien je bij deze run soms best wat tijd hebt op CDG: kun je naar de Clarins massage in de lounge in Terminal 2E? Of kom je die terminal niet in als je DUS-CDG-AMS vliegt en dus in 2F zou moeten blijven?
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2021
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Je komt aan op 2F en vliegt ook weer vanuit 2F. Er is ook een Clarins in de nieuwe 2F lounge. Zijn er al mensen hier die daar zijn geweest?
     
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik zit nu in 2F. Ik mag er 5 uur vertoeven maar er is geen plek (afspraak voor mannen in ieder geval). in 2E lag je in een gesloten kamer maar hier in 2F volop in de etalage overigens.
     
  18. balkonman

    balkonman Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Maar kun je van 2F naar 2E? En uiteraard vervolgens weer terug naar 2F voor je vlucht.
     
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Geen idee of dat mag als je er niets te zoeken hebt. Ik ben alleen in 2E geweest als ik daarvandaan vertrok. Ik herinner me dat de boardingpass werd gecontroleerd op sky priority maar ik weet niet of ze dan ook op de bestemming letten. Ik weet ook niet of de paspoortcontrole raar gaat kijken als je daar komt zonder reden. Hier zal vast wel iemand dat weten. Ik ben ook wel benieuwd of dat mag.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2021
    balkonman vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Op dit moment is het nog mogelijk, de paspoortcontrole vraagt mij eigenlijk nooit on het ticket of bestemming.
    Wel zijn ze bezig met het installeren van poortjes beneden, als die er zijn schat ik in dat die niet open gaan als je een Schengen bestemming hebt.

    De nieuwe Schengen lounge is prima, zelfs een variatie in hot items, en het aanbod boven en beneden is niet hetzelfde hierin.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina