Reis- en annuleringsverzekering FBAMEX GOLD

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Rem76, 11 nov 2015.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb een vergelijkbaar geval gehad, ook met Hertz, geboekt met Amex Platinum. Bij mij is de volledige borg ingehouden, zonder dat ik een duidelijke factuur ontving.

    Enkele keren met Hertz gemaild, geen reactie. Dat spelletje duurde al een maand. Telefonisch was er geen doorkomen aan. Uiteindelijk Amex gebeld dat ik de transactie wilde betwisten omdat me onduidelijk was welke dienst ze geleverd hadden voor de in mijn geval 1000 USD.

    Amex heeft contact opgenomen en binnen 24u was er een volledige factuur incl foto's van de schade etc. beschikbaar. Toen ik de factuur beter bekeek, bleek het schadeherstelbedrijf hetzelfde KVK-nummer en postadres te hebben als de betreffende vestiging van Hertz, de factuur had een verkeerde datum en er zat geen btw op. Duidelijk even snel opgesteld, dus bij Amex aangegeven dat ik fraude vermoedde.

    Netjes een bericht gehad van Amex dat ze de bewijslast van Hertz ontoereikend vonden en het volledige bedrag is teruggeboekt.

    Het gaat hier weliswaar om een Amex Platinum, maar de reisverzekering (die huurauto's dekt) is niet eens in beeld gekomen. Ondanks dat je Gold kaart niet standaard huurautoschade dekt, zou ik dus eerst eens goed de rekening opvragen en bekijken of ze een redelijke dienst leveren voor het betaalde bedrag.
     
    MRB, jongesander, Roberto en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor bovenstaande! Dat is echt een goede tip
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Wellicht nog even ter verduideling, maak hier alleen gebruik van als je daadwerkelijk een transactie betwist. Dat wil zeggen: je hebt geen opdracht gegeven tot het afschrijven van een bedrag dat wel is afgeschreven, of het is je onduidelijk waarom een bedrag afgeschreven is :)
    Niemand wordt er beter van als je Amex of een andere verzekering gaat lastigvallen met onterechte claims.
     
  4. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Een vraag over betalen met Paypal. Als je een vakantie boekt en betaald met Paypal waar mijn FB Amex aan vastzit en en mijn FB Amex wordt via Paypal belast met het bedrag van mijn vakantie, gelden dan ook de FB Amex Gold reis- en annuleringsverzekering?
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik denk van wel. Op je afschrift komt nl te staan paypal*naamwinkel, dus volgens mij wordt paypal gewoon beschouwd als betalingsdienst.
    Weet je zeker dat er bij de gold kaart een annuleringsverzekering zit? Ik dacht nl alleen bij de platinum kaart.
     
    EVO vindt dit leuk.
  6. EVO

    EVO Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Dat klinkt vrij logisch inderdaad. Ja gold kaart heeft een annuleringsverzekering :).
     
  7. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Je kan een transactie ook betwisten om andere redenen:
    Wij hadden het Westin op St. Maarten geboekt (en betaald met Amex) voor de grote orkaan van een paar jaar geleden. Dit hotel werd toen volkomen verwoest. Na diverse emails dat we de reservering wilden annuleren (bij gebrek aan hotel en we hadden een flexibele reservering), kregen we uiteindelijk de toezegging dat we ons geld terug zouden krijgen. Nadat dit na 4 weken nog niet gedaan was (en geen reactie op reminders), de oorspronkelijk betaling bij Amex betwist en we hadden binnen een paar dagen ons geld terug (van Amex). Amex heeft dit later met Sheraton geregeld (neem ik aan).
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2019
  8. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Geldt dit ook voor de reguliere Gold card?
     
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Wellicht was het een scam? Sheraton St Maarten is in 2011 gesloten en orkaan Irma was in 2017?
     
  10. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Je hebt gelijk, mijn fout, was het Westin (ook Sheraton/Marriott keten). Bericht aangepast
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Los daarvan is de situatie die je beschrijft er inderdaad bij uitstek één om te betwisten. Je betaalt voor een product of dienst, er wordt niet geleverd, de leverancier komt je niet tegemoet. Dat wordt dan door Amex geregeld en dat doen ze erg goed.

    Heb hetzelfde gehad met vliegtickets. Geboekt via Travel2be.nl (Travelgenio, advies: boek er nooit!), maar vlucht werd gecanceld. Dat was ruim van tevoren bekend. Travel2be had toegezegd het geld terug te storten, maar pas nadat de luchtvaartmaatschappij hen betaald had.
    Welke interne rekeningen Travel2be te vereffenen heeft, daar heb ik als klant natuurlijk geen enkele boodschap aan, want ik heb gewoon een koopovereenkomst met Travel2be en ze hebben niet geleverd.
    Na 3 maanden wachten zonder resultaat uiteindelijk de correspondentie doorgestuurd aan Amex en geld binnen een paar dagen teruggestort gekregen.
     
    Michel1 en Boudewijn vinden dit leuk.
  12. Wvanelten

    Wvanelten Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje vwb de verzekering bij de AMEX FB Platinum (of de zonder FB).
    Als je deze kaart neemt, krijg je gratis een 2e platinum en 4 gold cards er Bij.

    Heeft deze extra platinum exact dezelfde dekking en voordelen als de 1e?
    En zijn de extra gold cards hetzelfde als de gold die je los aan zou kunnen schaffen?
    En biedt de reisverzekering en annuleringsverzekering bij de gold card dekking voor alle mede-reizigers of familieleden?

    Verder, kunnen alle cards van een andere rekening afgeschreven worden?

    Mijn idee is nl het volgende.
    AMEX (FB) Platinum voor mezelf.
    2e platinum voor mn vader (reist ook veel voor z'n werk met skyteam)
    1e gold voor mn vrouw (vooral voor de reisverzekering als ze zonder mij reist)
    2e gold voor mn broertje
    3e gold voor mn moeder
    4e gold voor mn tante

    Kosten kan ik uiteraard mooi verdelen zo en iedereen is goedkoper uit door het niet meer nodig hebben van een losse reisverzekering.
     
  13. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Volgens mij wel, verzekeringen vallen allemaal onder de hoofdkaart de Platinum.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  14. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Zolang je de reis maar betaalt met je kaart, dat is een belangrijke voorwaarde. En goed documenteren (betaalbewijzen etc).
     
  15. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Je ideetje is wel leuk maar......Is het praktisch uitvoerbaar ?
    Er is maar een hoofdkaarthouder.
    Er is maar een rekening adres
    Er is maar een bankrekening waar alle uitgaven uit betaald worden
    Dus jij gaat voorschieten voor je vader , je moeder , je broertje en je tante ....
    en voor je vrouw natuurlijk ook maar misschien doe je dat wel vaker .
    Weet je zeker dat je dit wilt ?
     
  16. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Vraag gewoon voor iedereen een eigen kaart aan met referral. Lijkt me een veel praktischere optie
     
  17. Wvanelten

    Wvanelten Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Maar dan moet ik elk jaar switchen. Das me teveel werk
     
  18. Wvanelten

    Wvanelten Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Het is dus niet mogelijk om per card een ander bankrekeningnummer en adres op te geven?
     
  19. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Klopt, dat is niet mogelijk
     
  20. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Nope, er kan maar 1 bankrekening gebruikt worden.
     

Deel Deze Pagina