Reeds geboekte vluchten en nieuw paspoort

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Goffe de Boer, 28 dec 2016.

  1. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb de afgelopen maanden een aantal vluchten geboekt voor komende maanden. Alleen heb ik in de tussentijd een nieuw paspoort gekregen (mijn oude was helemaal vol gestempeld). Ik kan me herinneren dat ik bij een aantal vluchten al wel mijn oude paspoortgegevens heb ingevoerd. Moet ik nu contact opnemen met de desbetreffende maatschappij om mijn nieuwe paspoortgegevens door te geven? Ik wil natuurlijk geen problemen krijgen bij het inchecken. Heeft iemand hier ervaring mee?
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Je moet sowieso zorgen dat de paspoort gegevens correct zijn. Veel airlines controleren dit bij het inchecken op de luchthaven. Zorg er voor dat in je FF account het juiste paspoort staat bij de API gegevens dan kan het ook niet misgaan bij het inchecken. Evt kun je bij het online-inchecken ook nog de gegevens aanpassen.
     
    Lionell en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Dit zou geen probleem moeten zijn. Bij KLM kon ik gewoon inloggen en dan mijn gegevens wijzigen. No biggie.
     
    Lionell, Goffe de Boer en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hier met een gewoon en een zakenpaspoort beide in persoonsgegevens ingevoerd. Passen dan per reis wel aan in welk paspoort bijvoorbeeld het visum staat. of dat gecheckt wordt? Geen idee.
     
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt voor het antwoord. Ik zie inderdaad in 'mijn boekingen' van Air Canada dat ik de paspoortgegevens kan aanpassen. Alleen kan ik dit bij een geboekte vlucht van Mango Airlines (JNB-DUR) niet en ik meen me te herinneren dat ik mijn oude paspoortnummer al heb ingevoerd. Ik kan dit niet online aanpassen.
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Lionell vindt dit leuk.
  7. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt! Ik heb ze direct een e-mail gestuurd. Ik wil dit zeker weten want met de LCC weet je maar nooit...
     
  8. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb wel eens gehad dat ik mijn zakenpaspoort ipv mijn normale paspoort mee had. Ben toen naar de incheckbalie gegaan en daat hebben ze mijn paspoort gescand, deze overschreef de gegevens in mijn boeking en klaar is kees. Desnoods kunnen ze dit ook bij de gate doen.
     
    Lionell, FlyingFonz en Goffe de Boer vinden dit leuk.
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ander paspoortnummer/ID is geen probleem. Regelmatig boek of check ik in met een bepaald paspoort/ID en neem een ander mee naar de luchthaven.
    Zorg wel dat je paspoortgegevens in bijvoorbeeld Global Online Enrollment System (GOES) well up to date zijn.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2016
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  10. rezag

    rezag Newbie

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Neem je oude vervallen paspoort ook mee
     
  11. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    API aanpassen kan - voor zover ik heb onderzocht - overal kosteloos, ook bij LCC's. Oude paspoort meenemen is niet nodig.
     
  12. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Even een update. Na twee weken had ik nog steeds geen bericht gekregen op mijn e-mail. Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Mango Airlines. Inchecken met nieuw paspoort is geen probleem. Ze kijken alleen of de naam en de geboortedatum overeenkomen. Kan ik tenminste met een gerust hart naar de luchthaven afreizen!
     

Deel Deze Pagina