Radisson Rewards (Radisson Blu, Park Plaza, etc.)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door SVDH, 4 jul 2014.

  1. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Eerste actie van Radisson Rewards via de mail ontvangen.
    Je moet je van te voren registreren om tot max 120.000 bonuspunten te kunnen ontvangen.
    Het boeken van een kamer doe je uiterlijk 15 april en de overnachtingen tot 30 juni tellen mee.

    upload_2018-3-14_19-10-12.png
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Op 30 mei gaat er weer een actie beginnen; 30% korting en 5000 punten per verblijf.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    gisteren overnachting op Park Plaza Schiphol.
    Rond middernacht aangekomen maar totaal niet erkend als Gold member.
    Ik had een double room geboekt maar ik kwam er zelf achter dat ik een twin bed kreeg. Op de kamer lag er geen welkomstpakket klaar en handdoeken en zeep lagen gewoon op het bed. Ik had het idee dat het allemaal last minute en snel-snel geregeld was. Ook geen flessen water in de kamer.
    Receptie gebeld en die zei dat ik gewoon pech had !!!
    Gelijk klacht via social media ingediend. Helaas meer dan 24 uur later pas reactie.
    Via hotel management kreeg ik later email met excuses en aanbod dat ik bij volgend verblijf een gegarandeerde upgrade met welkomstpakket zou krijgen. Ik heb aangegeven dat dat zeer magertjes was. Naderhand reactie met het zelfde aanbod + Lounge toegang + 10.000 punten als compensatie. Prima deal lijkt mij !

    Klagen werkt dus :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben een tijdje Gold geweest van toen nog Club Carlson, maar ik heb daar niets tot weinig van gemerkt in de hotels waar ik regelmatig kwam (Berlijn, Londen, Keulen).
     
  5. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Via de mail een nieuwe promo ontvangen: eerst registreren via een link en dan krijg je dubbele punten voor een verblijf van minimaal 2 nachten. (dubbele punten te verdienen tot 31 augustus)
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    @TheFlyingDutchboy Kun je de naam aanpassen naar 'Radisson Rewards'. Zo heet het programma al een tijdje
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Done!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Er is wat aan de hand bij Radisson Hotels. In de app (op iOS) staan alleen nog maar de Amerikaanse hotels); je kan ook een andere app downloaden en dan krijg je een app in het Nederlands met de hotels in Europa. Je inlog gaat bij beide apps gewoon. met je account nummer en wachtwoord en je zit bij beide je status en aantal punten.
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Klopt. Heeft met US wetgeving te maken.
     
  10. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ja, ik zie nu dat het Amerikaanse gedeelte is losgekoppeld vande rest van de wereld omdat de Chinese staat nu eigenaar is van Jin Jiang International, de moedermaatschappij van Radisson Hotels.
    Inmiddels ook een beetje vage e-mail van Radisson ontvangen:

    "We are introducing some exciting changes to deliver you a more localized experience. Starting this month, Radisson Hotels and RadissonHotels.com will be dedicated to those who stay and do business in Europe, the Middle East, Africa, and Asia Pacific.

    "Radisson Hotels Americas and RadissonHotelsAmericas.com is our new, dedicated website for hotels across the United States, Canada, Latin America, and the Caribbean.

    "In June, Radisson Rewards for Business will continue to reward you, and we will be launching Radisson Rewards for Business Americas to reward our members who book meetings, events, or personal stays at our hotels in the Americas.

    "Look out for our next communication in April with more details on how to make the most of your membership, including a new, more rewarding redemption experience."
     
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Klopt het dat je met je Radisson Rewards account niet kan inloggen op de Radisson Rewards Americas site? Bij mij pakt hij de login niet, alsof het account niet bestaat...
     
  12. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Het Europese en Amerikaanse programma zijn apart, dus als je na de splitsing lid bent van het Europese programma dan zul je inderdaad niet met die gegevens in kunnen loggen bij het Amerikaanse programma.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  13. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Doen ze onderling niet gewoon aan statusmatch?
     
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Het moet niet veel gekker worden.... sowieso is Radisson Rewards niet zo'n goed programma wat betreft erkenning van Gold status.
     
  15. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Hier is de gevalideerde informatie over statusmatch,

    Heb vandaag eindelijk even tijd gehad om Platinum status over te zetten naar US. Hoe werkt dat?

    1. Open een nieuw account bij radissonhotelsamerica.com
    2. Gebruik een ander e-mail adres dan die van Radisson.com
    3. Snelste methode: ga naar Twitter, en DM @rhacareteam. Die vragen je om een paar zaken.
    4. Wacht een paar uur en je status in Europe is nu ook de status in de VS.

    De status is geldig tot februari 2023. Je begint met 0 punten. Dan moet je wel erg lang in VS zitten om Platinum te halen. Maar hier komt de aantrekkelijke loophole. Radisson US wordt CHoice, zie mijn post op https://insideflyer.nl/forums/threa...son-blu-park-plaza-etc.27/page-16#post-105691. Choice heeft met name in Scandinavië vele hotels. De kans is zeer groot dat als je de komende weken een statusmatch doet, dit wordt geaccepteerd. De mijne werd vandaag geaccepteerd. En dan is het maar hopen dat de fusie een beetje opschiet. Het is gemakkelijker om in de nieuwe keten, Choice, het hogere level te halen omdat je niet beperkt bent tot de US.
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2022
    Godenzoon14 en RobertFB vinden dit leuk.
  16. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    En hier is een update van Radisson:

    Until the close of the transaction, Choice International Hotels and Radisson Hotel Group Americas will continue to operate as separate entities, business as usual. Details regarding the interaction of the Radisson Rewards Americas and the Choice Privileges loyalty programs will be communicated in the second half of 2022. 

    M.a.w: via een achterdeurtje kom je Choice in!







    [​IMG]
     
    Godenzoon14, RobertFB en TimH vinden dit leuk.
  17. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb je stappen gevolgd, mij benieuwen. :)
    Heb bij Radisson Gold, maar bij Radisson USA nu dus Club.
     
  18. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Werkt als een zonnetje, binnen twee uur geregeld.

    Kreeg als bevestiging het volgende PB:
    Hi XXXX, thank you for the information you provided. I'm glad to inform you that I have upgraded your Radisson Rewards Americas account to Gold Elite status. Please be advised that this status match is a one-time courtesy upgrade and that you will still need to reach the required stays/nights (30 nights/20 stays) in order to maintain the Gold Elite status. The effective date is until February 28, 2023. To see all of your new Elite Member benefits, visit http://radissonhotelsamericas.com/en-us/rewards/benefits…. If there's anything else I may assist you with, please feel free to let me know. ~XXXX
     
  19. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen week verbleven in Radisson Hamburg en dat viel toch wel tegen. Niet eens de kamer (beetje klein maar verder niets mis mee) maar vooral het inchecken.

    Het was door een klant geboekt, 4 kamers, 1 naam. Alle gasten kwamen op verschillende tijdstippen aan. Tot twee keer toe hebben ze mij een kamer gegeven waar al iemand in zat. Super ongemakkelijk.
    Bij aankomst laten weten dat het mij niet was gelukt om de boeking aan mijn account toe te voegen (zilver status) en gevraagd of ze mijn Radisson nummer aan de boeking konden toevoegen. In eerste instantie negeerde ze mijn verzoek (bleef naar het scherm staren) en na nog een keer melden zei ze dat ze het had gedaan (zonder het nummer in te toetsen, denk ik). Nu vond ik het niet zo heel belangrijk (ook omdat ik er niet zelf voor betaalde) maar ik vond het wel erg vreemd. Bij de derde (!!) keer terug aan de desk heb ik geeist dat ze het nummer aan de boeking toevoegde en mij een kamer gaven. Daarbij werd mijn status (upgrade wanneer beschikbaar) duidelijk niet gehonoreerd.
    Wat een wereld van verschil met de Radisson hotels in Sydney, Beiroet en Belgrado die wel "the extra mile" gingen of überhaupt andere locaties waar het wel gewoon goed geregeld was.

    In dit geval was ik niet betrokken bij het boeken van het hotel maar wanneer ik dat wel ben weet ik niet zeker of ik wel voor een Radisson zou gaan.
     
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Radisson Rewards heeft inmiddels zijn "verbeteringen" aangekondigd..
    Er zijn nu drie niveau's - Club, Premium en VIP. Silver en Gold zijn nu Premium geworden, Platinum is VIP.
    Het Club niveau is het instap niveau, waar je 9 punten per $ verdient (was 20 pt per $).
    Premium leden verdienen 27 pt per $, was 25 pt voor Gold, VIPS 36 pt per $, was 35 pt voor Platinum.
    Awards zijn nu 'dynamisch' geprijsd, hetgeen in de praktijk een devaluatie betekent. Je kan nu awards boeken met cash & points.
    Ben blij dat ik van de zomer vrijwel al mijn Radisson punten heb opgemaakt tijdens een trip naar de Baltische staten!
    Overigens heb ik het altijd een vrij waardeloos programma gevonden - merkte als Gold nooit wat van upgrades en zelden een welkomsgeschenk.
     

Deel Deze Pagina