Qatar boeking met aantal stops

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door appie, 23 apr 2021.

  1. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ok, een vraagje voor de experts...
    Ik ben bezig om een reis naar Nairobi/Dubai te boeken in december.
    nu zag ik een interessante BC fare vanuit Frankfurt, dus probeerde het volgende te boeken:

    fra-doh-nbo-doh-dxb-doh-fra

    waarbij dus in Nairobi 6 dg en in Dubai 4 dagen verblijf.

    normaal zou dit te boeken moeten zijn toch? Ondanks dat Qatar standplaats heeft in doha?

    Betekent dus op de terugreis ipv via doha naar Frankfurt, een tussenstop in Dubai erbij.

    mogelijk?

    En om t nog ingewikkelder te maken: zou t lukken met een mixed cabin boeking?
    Dan kan ik economy op de heenweg naar nbo, en alle terugvluchten in BC

    benieuwd naar jullie ideeen/ervaringen
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Op het moment dat je vertrekt vanaf NBO begin je je terugreis. Dan kan je alleen nog een tussenstop in DOH maken en niet nog eens naar DXB.

    Als je deze route zou willen zou je denk ik via KQ of Emirates moeten boeken.
    Of een losse vlucht van DOH naar DXB pakken.
     
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zoals hierboven vermeld begin je in NBO aan je terugreis, dus moet je een los ticket DOH-DXB-DOH kopen. Ik zou oppassen, want als je een los ticket koopt met als bestemming Doha kan het zijn dat je geweigerd wordt aan de gate in Dubai. Qatar is namelijk gesloten en ook al heb je een ticket voor een vlucht verder door, heb ik verhalen gehoord dat dit niet geldig is en niet geaccepteerd wordt door sommige maatschappijen (zelfs bij QR zelf, ook als alle twee de losse tickets bij hen zijn). Ook omdat je, zelfs al zijn het twee losse tickets bij dezelfde maatschappij, soms je koffers opnieuw moet inchecken en je kan dus niet landside komen bij gesloten grenzen.
     

Deel Deze Pagina