Punten bij 2 Star Alliance airlines

Discussie in 'Star Alliance' gestart door AlterEgo, 19 jan 2019.

  1. AlterEgo

    AlterEgo Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Vraag om advies. Ik ben Gold via/bij SAS. Vrij simpel gehaald....2x retour in business naar Azie, dus prima. Begin deze maand met LH en Swiss business naar China maar deze miles zijn geregistreerd bij Miles & more. Dat is niet echt handig volgens mij. Is dit doorgaans te herstellen? Lijkt toch handiger om alles via SAS Eurobonus te laten lopen. Dank voor jullie advies!
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Goed om te horen dat je inmiddels Star Gold bent en waarschijnlijk geniet van de voordelen.
    Je omschrijft dat je inmiddels ook al LH/LX hebt gevlogen maar deze miles neer hebt gezet bij Miles&More. Mijn advies hiervoor is niet doen! Ik neem aan dat de vluchten al gevlogen zijn en de miles al zijn bijgeschreven. Dit is niet meer om te keren dus tip voor de volgende keer is als volgt.
    Kies voor een bepaalde alliantie 1 miles programma waar je naar bijschrijft. In jou geval is het dus het handigste om dit bij SAS te doen aangezien je hier al Gold bent en dus doorgaat voor het volgende level of zorgt voor herkwalificatie.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  3. bishop

    bishop Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb eigenlijk een soort gelijke vraag, alleen dan bij Skyteam. Ik ben FB platinum. Ik heb laatst met Air Europe in BC gevlogen maar een aantal van die vluchten tellen niet mee voor XP's voor FB plat (verkeerde boekingsklasse). Wat is jullie advies? Ook een account bij Suma aanmaken of deze vluchten laten voor wat het is, om verwarring waar de punten bij geschreven moeten worden te voorkomen in de toekomst?

    Ik hoop dat het allemaal duidelijk is.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Heb ooit voor een vlucht met Turkish de nummer van LH opgegeven, daar kwamen 0 punten op wegens boekingsklasse.
    Achteraf ook geclaimd bij Turkish en ze schreven netjes punten bij.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat kan, je kan ook op wheretocredit kijken of die klasse ergens wat oplevert en dan daar een account aanmaken. Ligt eraan of je vaker dit soort tarieven boekt, wat handig is.
     
    bishop en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een miles&more account waar al punten op staan maar ook een KF account waar nog geen punten op staan welke ik wel heb opgegeven bij het boeken van de tickets bij Singapore Airlines kan ik dit nog wijzigen ? De vlucht heeft nog niet plaats gevonden. Welk programma kan ik het beste aan houden bij star alliance ?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Je kunt het Mileage programma altijd aanpassen via mijn boeking op de website van SQ.

    Aangezien je al punten hebt bij M&M zou ik deze vluchten ook daar bijschrijven. Er zijn namelijk ook nog wel eens promo's om extra Miles and More miles te halen. Daarnaast is er in Nederland en België ook nog een creditcard.

    Mocht je toch twijfelen welk programma je wilt gebruiken, kijk dan op Wheretocredit.com wat je boekingsklasse bij welk programma oplevert. Aanraders binnen *A zijn Aegan Miles and Bonus voor het makkelijk halen van status. Asiana omdat je 2 jaar de tijd hebt voor het halen van status en de mogelijkheid tot lifetime *A Gold na 500K miles gevlogen te hebben. Lifetime kan ook via Sas na 10 jaar aaneengesloten Gold.
     
  8. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de reactie !!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina