Promo Award geboekt - Upgrade naar Premium Economy niet mogelijk?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Barend, 1 feb 2018.

  1. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Gisterenavond heb ik toen het nog net kon twee promo award tickets geboekt van Amsterdam naar Saint-Deniz (en vv) met Air France.

    Nu ging ik vandaag kijken naar de indeling van de 777 om stoelen te reserveren en hierbij waren de Premium Economy stoelen niet beschikbaar, dus ik gebeld met de Fying Blue klantenservice die die gaven aan dat ik omdat ik een Promo Award heb geboekt ik niet kan upgraden naar een Premium Economy stoel. (Nooduitgangstoelen zijn wel beschikbaar overigens.)

    Dat lijkt me vreemd toch?
    Heeft er iemand ervaring met de gelimiteerde stoelkeuze met het boeken van een Promo Award?


    Nog een subvraag, in dit ticket moet je CDG naar ORY. Die transfer zit volgens de AF website inbegrepen, voor de rest geen info. Hoe werkt dat? Gewoon een busje instappen?
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Dit kreeg ik destijds via Twitter van AF:
    "As per Les Cars Air France T&Cs, Flying Blue Elite passengers are not required to pay for tickets on the shuttle service connection CDG to ORY. Upon arrival at CDG, please make your way to the transit desk, present your card and you will be issued a free ticket that must be handed in to the driver. Please let us know if further info is required. Thank you!"
     
    noppie vindt dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Premium Economy is - in tegenstelling tot bijvoorbeeld Economy Comfort bij KLM- een andere cabine (tussen business class en economy in). Als je een economy ticket hebt geboekt dan klopt het dus dat je die stoelen niet kunt selecteren.
     
  4. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Maar dus ook zelfs niet telefonisch kan boeken omdat ik een Promo Award heb gebruikt? Voor genoeg geld is alles te koop zou je toch zeggen?
     
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Officieel zijn award tickets niet upgrade-baar, maar telefonisch proberen kan altijd.
     
  6. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    De reis van ORY naar CDG of omgekeerd duurt toch langer dan ik vermoedde toen ik dat eens deed. Per ov deed ik er een klein anderhalf uur over, en het directe busje deed er ook een anderhalf uur over, want het schoot gewoon echt niet op om de hele Banlieu van Parijs te doorkruisen. Zorg voor veel tijd dus...
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vorig jaar op long haul een aanbod naar BC gekregen tijdens inchecken, ondanks awardticket. Als er genoeg stoelen leeg zijn, willen ze denk ik best verkopen.
     
  8. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik kreeg zelfs een check-in offer bij het inchecken met mijn award ticket laatst
    Naar business class.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Dat je een aanbod krijgt is niet gek; dat komt vanuit KLM. Maar bij een promo award of een ticket in de goedkoopste Eco klasse lever je in op flexibiliteit en dergelijke. Daarom kan je als passagier vaak niet upgraden uit eigen overweging.
     
  10. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Dank! We hebben tijd zat, en anders heeft AirFrance een probleem want ik heb het als 1 leg geboekt. ;)

    Wat was fijner/had meer comfort? Het busje of met het OV?
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik zou dat toch even checken, ze regelen dat transport ook niet voor je en de bus is alleen gratis indien je gold of platinum bent. Dit moet je ook aan kunnen tonen.
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Als het gratis is, zou ik het busje doen. De reis met ov kost 21,80€, omdat Charles de Gaulle in zone 5 ligt van het Parijse OV en Orly in zone 4 aan de andere kant van de stad. Dan reis je vanaf CDG met de RER B tot aan station Antony, en vanaf daar vertrekt de automatische metro naar Orly. Dat is 1 overstap. Wat ook kan: Voor 14,20€ kan het met RER B tot aan Chatelet les halles --> Metro 7 naar Villejuif Louis Aragon (eindpunt) --> Tram T7 tot Orly. Dat is wat langer maar wel iets goedkoper, maar met veel bagage allicht oncomfortabel om 2x over te stappen. Die onderste optie deed ik in anderhalf uur, inclusief een tram missen omdat ik nog kaartjes moest kopen etc. Dus dat kan op zijn snelst in 1u 20 minuten ofzo.
     
  13. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Busje was prima, je laat je FB gold kaart zien en dat was het. Zonder over te stappen direct naar Orly toe.
     
  14. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Het busje is volgens de AF site ook gratis als je Saint-Denis als bestemming hebt, dus dat zal wel goedkomen.

    Overstappen klinkt niet aantrekkelijk, dus dat wordt gewoon het busje pakken daar
     
  15. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen maand 4 normale Award tickets geboekt:

    • 1 retour Los Angeles voor mij en mijn vrouw. Heen KLM rechtstreeks, terug Air France via Parijs. Op heenweg kon ik gewoon Economy comfort selecteren bij KLM, bij Air France kon dit niet. Apart, maar OK.
    • Vorige week weer een retour geboekt voor mij en mijn vrouw, dit keer naar Guadeloupe. Heen Air France via Parijs, terug via Atlanta en vanaf daar met KLM naar Amsterdam. Op Air France kon ik geen Economy comfort selecteren, bij de KLM echter weer wel....

    Mazzel? We zijn wel beide Platinum maar als je een normaal Award ticket koopt is dat toch niet van toepassing?
     
  16. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    AF heeft geen economy comfort, maar "premium" economy.
     
  17. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ah, uiteraard. Stom. Dus inderdaad met Platinum status ongeacht type Award ticket toch Economy comfort!
     

Deel Deze Pagina