Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Bij het maken van de irisscan op AMS, zit hij in het mapje wat je mee naar huis krijgt.
     
  2. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    De backup card gebruik je om een nieuwe pas te laten aanmaken bij verlies of diefstal. Zonder backup card moet je nieuwe irisscans laten maken.

    Het is trouwens prima mogelijk om je bestaande pas om te wisselen voor een nieuwe contactloze pas. Ook zonder backup card. Ik was mijn backup card kwijt, dus ik heb vandaag een nieuwe backup card laten maken, en 'toen ze toch bezig waren' hebben ze ook meteen een contactloze pas voor me gemaakt. Attent.
     
  3. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand vanaf hoe laat je voor je vlucht de privium lounge na security (non-schengen) in mag? Vriend ik vliegen drie uur apart dus ik zou idealiter ~6-7 uur voor m'n vlucht de lounge in gaan indien dat mogelijk is.
     
  4. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Maakt niet uit. Je boardingpass wordt niet gecontroleerd en je mag zelfs op je terugweg nog de lounge in. Zowel West als Express lounge
     
    LordH vindt dit leuk.
  5. Mikkel93

    Mikkel93 Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor de snelle reactie, goed om te weten.
     
  6. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    IMG_4529.jpeg Privium non-Schengen is bij mij al 3 weken probleem. Poortje is dicht (2x). Verklaring niet goed begrepen: “ja want anders lopen mensen zomaar door”

    Hoe los je dit op? Loop langs immigratie. Vraag om assistentie omdat je niet zomaar wilt voordringen zonder begeleiding.

    Het kan ook mis gaan zoals bij reisjournalist Patrick. Diens jasje is gescheurd na een incident met Privium / marechaussee https://twitter.com/patjem/status/1664905402423623685?s=20
     
  7. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Ja super handig , op weg naar iets maar ook bij terugreis. Met 2 amex kaarten mag dat zelfs 4x
     
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Met alle respect, maar als je door de Kmar aan je lurven teruggetrokken wordt is er volgens mij iets heel erg misgegaan. Ken de details niet maar het lijkt me dat de reisjournalist hier niet de juiste communicatie gevoerd heeft of misschien iets te heetgebakerd was?
     
    DirkOnTour en Ruut vinden dit leuk.
  9. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Marechaussee moet mensenmassa managen en als dan iemand ongevraagd “voordringt” - ik weet niet of dat hier zo was - dan is het zaak dat medewerker niet zelf heetgebakerd is. Altijd rustig blijven.

    helemaal rechtsachter , vooraan ter hoogte van Privium poortje , naar immigratie loket gaan was voor mij de beste methode , want in goed overleg. Ik snap overigens nog steeds niet wat er nu al drie weken niet in orde is: marechaussee heeft de poortjes zelf uitgezet. Waarom?
     
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Hij is niet door de KMar aan z'n jasje getrokken maar door een Amsterdamse Marokkaan, geen idee wat dat overigens met de situatie te maken heeft maar dat vond de journalist waarschijnlijk nodig om te melden....
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Paar dagen terug m'n nieuwe kaart opgehaald. Of er iets mis mee is, was gelijk de vraag.

    Uh ja, hapert af en toe.
    Werd direct geholpen en de medewerker van dienst, hij was nieuwsgierig van aard, vroeg of ik het test-poortje ook even wilde proberen met bril op. Werkte prima!

    Stond na een lekker lunch binnen een half uurtje weer buiten.
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Misschien lag het aan z'n eigen grachtengordel dedain?

    Als Rotterdammer, die niet graag in Amsterdam komt, heb ik eigenlijk nooit problemen met personeel op AMS.
    Ergo, als er tijd is maken we gewoon een gezellig praatje. Dan ga je ook veel relaxter op reis.
     
    lloydje33, Vliegende_Keep en bernard vinden dit leuk.
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    En waar haal jij vandaan dat hij überhaupt uit Amsterdam komt? Laat staan op de grachtengordel woont...
     
    MoonJ, VinceG en Urbanjazz vinden dit leuk.
  14. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Volgens zijn LinkedIn komt hij uit "Amsterdam Area" en zijn BV is gevestigd in Amsterdam (Noord). Misschien was het een inschatting van @Ruut, maar wel een redelijk goede ;).
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Misschien komt hij ook wel uit Amsterdam hoor, maar het gaat mij om het feit dat er meteen wordt aangenomen dat het door "grachtengordel dedain" komt terwijl er niets is wat daar op wijst. Dit voegt ook niets toe aan het onderwerp.

    Het lijkt mij erop dat @Ruut een schoolvoorbeeld is van iemand die aan het "second city syndrome" lijdt. (Dit is precies eenzelfde nutteloze aanname als dat de journalist in kwestie op de grachtengordel woont en met dedain op anderen neerkijkt)
     
  16. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag 1200 privium schengen alles ok dan security alles ok tot het moment dat je 70% van de trollys als false positive ziet liggen… veel gemopper vertraging schouder aan schouder enz. Loop later langs non privium security alle 16 banen open en doodstil. Ergo zonder priv is sneller. ( dit keer dan )
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    In de categorie ‘hoe is het nu met’, hebben we nog iets gehoord van onze journalistieke hoogvlieger wiens Burberry jasje door een Schipholmedewerker aan gort getrokken zou zijn? Er zouden camerabeelden worden opgevraagd, de marechaussee was betrokken. Nog politieberichten gezien of is Ruud Sondag ontslagen?

    Het gaat in ieder geval om iemand die de waarde van Flying Blue miles onderschrijft.

    upload_2023-6-11_23-44-22.jpeg
     
    George1 vindt dit leuk.
  18. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren eventjes bij privium binnengelopen omdat ik mijn oude kaart wilde omruilen voor een nieuwe; ik moest toch 20 minuten op mijn bus wachten. Ik stond binnen 3 minuutjes weer buiten met de nieuwe RFID kaart.

    Ze wilde alleen de oude kaart uitlezen voor mijn gegevens en daarna is deze ingenomen en vernietigd. Ben benieuwd of deze nieuwe pas iets sneller werkt bij de poortjes dan de oude :)
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Kreeg een mail van Privium dat mn factuur klaarstaat. Ik neem aan dat ik hier niks mee hoef te doen aangezien ik het via Amex Plat heb, kan iemand dit bevestigen?
     
  20. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Je moet wel zorgen dat je het op de juiste manier aanvraagt. Voor de partnerkaart moest dus kennelijk eerst een extra Amex aangevraagd worden, waarna het partnerlidmaatschap via Amex moest worden aangevraagd. Was mij niet duidelijk, dus knap irritant. Weet het niet meer zeker, maar wellicht is dat voor de hoofdkaart ook het geval om te zorgen dat je geen factuur opgestuurd krijgt…?
     

Deel Deze Pagina