Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Helaas m’n cookies zijn nu even American en zitten nog in Chicago momenteel.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Bij het boeken van een parkeerplek via de Privium website ben ik erachter gekomen dat de Terminal Valet niet (meer) beschikbaar is.

    Unfortunately, Terminal Valet Parking is closed from 30 December. Would you like to use Valet Parking? Then take a look at P6 Valet Parking, our other official and reliable Valet Parking service.

    https://www.schiphol.nl/en/parking/product/terminal-valet-parking

    Beetje onduidelijkheid of dit tijdelijk is of niet. Er wordt in ieder geval verwezen naar P6 voor parkeren.
     
  3. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Betreft definitief einde voor Terminal Valet. Zie ook eerder gepubliceerd artikel: https://insideflyer.nl/schiphol-stopt-met-terminal-valet-parking/
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  4. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
  5. Wogie

    Wogie Newbie

    Berichten:
    46
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik moest helaas een 4 maanden wachten, voordat mijn Privium pas kon worden gemaakt, maar wat heb ik het afgelopen half jaar genoten ervan. Ik wou dat dit ook bestond voor andere vliegvelden.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Versnelde grenspassage? Global Entry in de VS. Geen lounges maar wel snel de grens over en met tsa-precheck ook snel door de security. Soort van Privium dus.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  7. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Inmiddels op de Privium pagina te vinden: allerlei leuke kerstactiviteiten. Ziet er goed uit!
     
    noppie vindt dit leuk.
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Urbanjazz, StinusPax, Dan1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Waar zou dat festijn plaatsvinden? Club lounge, airside?
     
  10. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    In de Clublounge!
     
  11. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
  12. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Volgens de email willen ze ook een contactloze privium kaart introduceren vanaf volgend jaar. Ben benieuwd of ze met 'contactloos' een fysieke kaart met NFC/RFID bedoelen of misschien een functie om het toe te voegen aan je apple/google wallet. Ben benieuwd :)
     
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    In de lounge hebben ze al nieuwe kaartlezers. Ook met draadloos, maar de pas moet nu nog gewoon in de gleuf :p
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    We zullen wel een nieuwe card krijgen.
    Heb de huidige langs diverse RFID-readers gehaald maar er lijkt niets in te zitten...
     
  15. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    De Privium poortjes bij KMAR van Non-Schengen naar Schengen waren buiten gebruik. Aansluiten in de normale rij, waar zeker nog 15 man voor het punt van de Privium poortjes stond. Omdat er totaal geen vaart in zat en ik niet heel veel tijd meer leek te hebben maar even langsgegaan en mijzelf als eerste opgedrongen.. KMAR zag het Privium pasje in m'n hand en zei gelukkig tegen de rij dat ze moesten wachten.
    Was handig als ze daar een apart lintje voor zouden trekken, dat was toen ik er twee weken geleden was wel het geval. Toen lagen de poortjes er ook al uit..
     
  16. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ga maar uit van het eerste. Zie het niet snel gebeuren dat Schiphol dit voor elkaar krijgt, terwijl grote hotelketens nog steeds struggelen om dit voor elkaar te krijgen voor hotelkamers.

    Je Prvium pasje voor een scanner houden ipv in een "sleuf" steken scheelt natuurlijk al tijd en moeite. Pasje kan nu netjes in mijn telefoonhoesje blijven. Hopelijk voeren ze dit snel door inderdaad.
     
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik had laatst bij aankomst dat beide Privium poortjes gesloten waren, maar toen een medewerker dat mij hoorde zeggen tegen mijn collega begeleidde ze ons gelijk naar voren zodat we gelijk aan de beurt waren bij de KMar. Helemaal prima.

    Jammer dat jij een andere ervaring had!
     
  18. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Ik kan bevestigen dat je met beide ouders als pashouders present toegang krijgt tot het priority wachtgebied. Mijn vrouw was alleen ter elder ure haar Privium pas én witte pasje voor als je je Privium pas kwijtraakt, kwijtgeraakt… Daar was ik niet zo blij mee.

    Haar vanochtend om 9:45 de Privium Departures Lounge ingestuurd en 5 minuten later stond ze weer buiten met een nieuw pasje. Hele aardige, behulpzame medewerker. Geloof dat de wachttijd voor het online plannen van een afspraak inmiddels een jaar is…
     
    noppie en Ruut vinden dit leuk.
  19. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    386
    Trofeepunten:
    63
    Even dit topic wat nieuw leven inblazen ;)

    Kwam op deze benefits pagina van Privium, wat benefits tegen waarvan ik niet wist dat ze bestonden: https://www.schiphol.nl/en/privium/exclusive-benefits-and-discounts/

    Dat brengt mij op Luggo. Als Privium Plus member krijgen we ook een gratis Luggo premium abonnement. Voor de gein aangemaakt en gekeken wat het zou kosten om een koffer op te laten sturen. Groot was mijn verbazing dat de koerier de koffer tien dagen (!) voor vertrek op zou komen halen. Dat ga ik niet doen natuurlijk.

    Wat is jullie ervaring met Luggo Premium?
     
    VinceG vindt dit leuk.
  20. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    1 december Privium laten weten dat ik lid wenste te worden, afgelopen donderdag kreeg ik bericht dat ik me kon aanmelden en heb dat gelijk gedaan. 15 april mag ik voor de irisscan komen, maar ik vlieg voor die tijd nog twee keer vanaf Schiphol waaronder morgen dus ga het toch maar even proberen...
     
    Ruut en MoonJ vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina