Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Mij werd verteld dat die guestvouchers alléén geldig zijn als ze binnenkomen met een bestaand Privium-lid. Al zou je in theorie natuurlijk elke willekeurige persoon die daar naar binnenloopt kunnen aanspreken.. :)
     
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat had ik ook wel eens gehoord dus via Twitter nagevraagd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    randombear, noppie en Daeni vinden dit leuk.
  3. randombear

    randombear Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Nee, zoals @Ruut o.a. laat zien (screenshot), voor de guest voucher hoeft het Privium lid inderdaad niet aanwezig te zijn.

    Op de vouchers die ik onlangs zelf had aangeschaft voor vrienden stond op de achterkant ook het e.e.a. aan informatie en voorwaarden. Als ik het mij goed herinner, stond er ook op dat je zonder begeleiding van een Privium lid de lounge in mag.

    En een andere tip: deze vouchers kunnen ook handig zijn als je Privium Partner-lid zonder jou reist en gebruik wilt maken van de lounge.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2022
    lloydje33, LordH en noppie vinden dit leuk.
  4. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Dus ik als slechts FB Silver member (en geen lounge toegang) zou een willekeurig Privium lid (en ik ken er een paar) kunnen vragen een stapeltje vouchers voor me te kopen? Dat zou mijn leven een stuk aangenamer maken. De KLM kantines op Schiphol zijn niet veel goedkoper om bij te boeken.
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel een stapeltje is bij jou, maar kan je dan niet beter gewoon een privium abonnement nemen?
     
    Morris vindt dit leuk.
  6. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Oh ik dacht aan twee of drie. De wachttijd voor Privium was ook niet echt kort begreep ik. Ik reis niet extreem vaak, en bijna altijd koop ik op check-in time een upgrade naar (European) business class dus krijgt toegang tot de kantines van KLM. Maar fijn om zo af en toe naar een betere lounge te gaan, en zeker als ik geen upgrade naar business kan kopen.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  7. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Net als de vorige keer na onze reis naar Bali (afgelopen mei/juni) wilden we voor onze verdere voortzetting naar het hoge noorden (reistijd 2,5-3 uur) nog gebruik maken van de Privium ClubLounge Departures.

    Aangezien dit vorige keer als zeer prettig werd ervaren gingen we met een glimlach de lounge binnen. Echter werd toegang geweigerd aangezien de regels zijn dat deze lounge alleen bij vertrek kan worden gebruikt en niet bij aankomst. De Privium ClubLounge West kan daarentegen wél worden gebruikt bij aankomst. Er werd geen uitzondering gemaakt.

    Gezien het feit dat wij vorige keer zonder problemen de Privium ClubLounge Departures konden betreden en er dus vandaag ook (gezien de vorige keer) blindelings vanuit gingen dat dit nu opnieuw zou kunnen. Echter was dit niet het geval.

    Als ons bekend was dat de toegang niet geldig is, waren we uiteraard naar de Privium ClubLounge West gegaan alvorens we de ruimbagage hadden gepakt.

    Er werd tot onze verbazing geen uitzondering gemaakt. Dit staat in mijn optiek haaks tegen de gastvrijheid die Privium pretendeert te hebben. We zijn met stomheid geslagen weg gegaan, met de melding dat een klacht zal volgen.

    Wat is jullie ervaring hiermee?
     
  8. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Mijn ervaring is dat dit helaas exact de regels zijn. Ik heb het ook meerdere geprobeerd bij de clublounge zonder enig succes.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  9. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Even een enkeltje Ryanair kopen voor dezelfde dag, misschien nog waard ook ;)
     
    noppie vindt dit leuk.
  10. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Nou, ik had er de smoor in en ben snel weg gegaan. Vind het temeer wrang dat het de vorige keer zonder verdere uitleg over de regels gewoon lukte en ik daarom in de veronderstelling was dat het klopte en ik dus gewoon welkom was. Als in het van tevoren wist ging ik natuurlijk naar de Privium West lounge.
    Ben benieuwd naar de reactie van ze…
     
  11. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    18
    Als ik het goed begrijp wil je de "Departures" lounge gebruiken als een "Arrivals" lounge – dus logisch dat het niet werkt... een "departures lounge" is immers een lounge voor als je vertrekt met een vlucht vanaf Schiphol, en niet als je aankomt om je even op te frissen voordat je je reis voortzet.

    Ik vermoed dat je mazzel hebt gehad met je vorige bezoek.

    Schiphol heeft naar mijn weten geen arrivals lounge, ik maak er buiten Nederland regelmatig gebruik van, even een douche nemen en omkleden na een lange vlucht, voordat ik de werkdag begin nadat ik geland ben... ideaal!

    Ik ben wel benieuwd hoeveel vraag er naar is en of Schiphol daar via Privium op in wilt spelen, want Privium klanten zijn doorgaans gestationeerd in Nederland, en bijna thuis.
     
    noppie, Tim82 en Dan1 vinden dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Je kan de privium lounges achter de security prima als arrival lounge gebruiken hoor, je hoeft hier alleen je kaart in te voeren en geen BP te laten zien.

    Nog makkelijker ook want zodra je dan je koffer gaat halen ligt ie er al en hoef je daar geen uur te wachten.
     
    VinceG, MoonJ, noppie en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. FlyingDoctor

    FlyingDoctor Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    13
    Zojuist heb ik mij aangemeld voor Privium Plus via de AMEX Platinum. Nu blijkt er een nieuwe regeling te zijn ivm de drukte voor de registratie. Je kunt een tijdelijke pas krijgen met toegang tot de snelle security passage.

    Mijn voornemen was eigenlijk om binnenkort langs Schiphol te gaan op een rustig moment om mijn lidmaatschap te activeren, maar gezien deze recente regeling vraag ik mij ernstig af of dit zin heeft. Heeft iemand nog een recente ervaring met het activeren van een privium lidmaatschap door even langs te gaan?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Er zijn best wat forumleden die gewoon naar de Privium Club Lounge zijn gegaan zonder afspraak en binnen een uur klaar waren. Je hoeft overigens niet een vlucht te hebben, maar kunt gewoon de Club Lounge (Departures) inlopen en vragen of ze tijd hebben.
     
    FlyingDoctor vindt dit leuk.
  15. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Mijn vrouw heeft dat afgelopen zondag nog met succes gedaan.
     
    FlyingDoctor vindt dit leuk.
  16. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben zondag avond, na de vlucht om 20.00 binnen gelopen en was dezelfde avond geregeld. Wacht tijd voor mij was 15 minuten. Mijn partner heeft paar dagen later tijdens lunch geweest, rond 13.00, was ook alles geregeld. Wacht tijd was 5 min. Ik had afspraak voor 16 maart 2023... Dus langs gaan op wat rustige momenten zeker loont....
     
    FlyingDoctor vindt dit leuk.
  17. FlyingDoctor

    FlyingDoctor Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    13
    Mooi en fijn om te horen dat dit nog steeds kan. Ik zal zelf volgende week ergens langsgaan. Bedankt voor jullie input!
     
    noppie en Bjorn vinden dit leuk.
  18. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Ik begrijp dat je i.c.m. een AMEX plat aanvraag van Privium dus gewoon op de bonnefooi langs kunt gaan om je Privium te activeren. Kan het ook dat je er heen gaat en ter plekke een Privium abonnement wil afsluiten, of kan het alleen samen met de AMEX plat?
     
  19. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Is geen probleem. Privium is niet exclusief voor American Express Platinum houders. Je kunt gewoon langs om "klant" te worden.
     
    Exczored vindt dit leuk.
  20. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb begin okt mijn Amex plat gekregen en meteen aangemeld bij Privium.

    Binnen 10 dagen had ik de mail van ‘activeer uw lidmaatschap’. Via de chat op Schiphol.nl heeft een medewerker hem geactiveerd voor me.

    Ik kon meteen een afspraak maken voor de irisscan en er waren volop plekken. Had zelfs dezelfde week nog terecht gekund als het had gemoeten.

    Dus snap niet dat ze nu een mail sturen over vertraging bij aanmelding voor Amex plat. Lijkt nu juist wel minder te worden.
     
    Dan1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina