Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Wij hadden hetzelfde probleem. Advies is om Schiphol te bellen of evt via de chat. Wij hebben het via de chat geregeld.
     
    Steven91 vindt dit leuk.
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat kan ik me niet herinneren, in die tijd vloog ik meestal met EasyJet ;)
     
  3. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Hoeveel uur voorafgaand aan de vlucht mag je in de privium departure lounge? Of zijn daar geen regels voor?
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Elk moment op de dag van je vlucht.
     
    noppie vindt dit leuk.
  5. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Je vlucht moet dezelfde dag vertrekken. Verder niks :).

    De Privium ClubLounge Departures is alleen toegankelijk met een boarding pass voor een vertrekkende vlucht voor die dag.
     
    noppie vindt dit leuk.
  6. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Perfecte werkplek dus.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Vandaag voor de tweede keer in vrij korte tijd dat er geen warm eten meer was in Privium landside lounge rond 19.30u, anderhalf uur voor sluitingstijd. Beetje slordig.
     
    solofarie vindt dit leuk.
  8. Bjarn

    Bjarn Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Nieuw lid hier, na veel lezen toch maar is wat posten.

    Via American Express aangemeld bij Privium enkele weken terug en nu las ik hier dat ik beter langs kan zonder afspraak en even kan wachten tot er plek vrij is.

    Nu vroeg ik mij af, is dit mogelijk zonder dat je een vlucht geplanned hebt?
     
  9. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Dat is zeker mogelijk. Ik had geen vlucht toen ik daar binnen liep. Moest wel 45 min wachten.
     
  10. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Welkom Bjarn!

    Zeker kan dit. Je moet namelijk bij Privium ClubLounge Departures zijn, en deze bevindt zich vóór alle controles. Als je binnenkomt even vragen of er plek/tijd is voor je onboarding, want er bestaat een kans dat je voor niks komt..

    privium-schiphol.jpg
     
    ErwinLansing en Ready2Board vinden dit leuk.
  11. Bjarn

    Bjarn Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Dat valt nog mee met de februari 2025 die ik hier ergens las

    Thanks! Dat is het proberen dan wel waard.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2022
    Bjorn vindt dit leuk.
  12. Misterxx2

    Misterxx2 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Inmiddels kan ik ook een afspraak inplannen, maart 2023 haha.
    Dus ik ga maar eens proberen langs te lopen

    Weet je nog welke dag en dagdeel (ochtend/middag/avond) dit was?
    Ik kan me voorstellen dat de avonden na 18:00 het er rustiger is.
     
  13. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Woensdag om 11u was het.
     
    Misterxx2 vindt dit leuk.
  14. Bjarn

    Bjarn Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ben vanmiddag rond 2 uur langs gegaan zonder afspraak. Ging vrij rap, amper een half uur gewacht en werd daarna alsnog geholpen. Was binnen 10 minuten weer weg. :)
     
    ppt, Steven91, MilesHunter en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Steven91

    Steven91 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Gistermiddag waren we rond 13:30 voor onboarding Amex partner Privium in de Privium ClubLounge. 10 min wachten, 10 min onboarding en weer weg. Ging erg rap en prima geholpen door het personeel!
     
    Ruut en ppt vinden dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Weer een Privium nieuws update mogen ontvangen! Het benadrukken dat de wachttijd in het Priority gebied hetzelfde is, wekt bij mij het gevoel op dat hier misschien over geklaagd is. Wat het bericht niet zegt, is dat Priority nu (bijvoorbeeld bij KLM) ook een verdienmodel is geworden door het aan te bieden bij hogere boekingsklasses.

    Wat vinden jullie?

    Hieronder het bericht.
    ================

    Gaat u op reis en staan er wachtrijen voor de security check binnen of zelfs buiten de vertrekhal? Met uw Privium kaart heeft u in de vertrekhal direct toegang tot het Priority wachtgebied voor security. De Privium poorten naar dit wachtgebied vindt u naast de poorten waar de boarding pass gecheckt wordt voor overige priority reizigers. Loopt u als u ingecheckt bent meteen naar deze poorten, dit bespaart veel tijd.

    Welke Privium poorten kunt u het beste gebruiken?
    Wij adviseren u bij drukte gebruik te maken van:

    • de Privium poorten in Vertrekhal 1 (achter check-in rijen 3/4)
    • de Privium poorten in Vertrekhal 2 (achter check-in rij 9).
    Hierdoor komt u niet in eventuele rijen buiten de vertrekhal terecht, of in de rij met reguliere reizigers in Vertrekhal 3.

    Mocht u toch vanuit Vertrekhal 3 naar de security check gaan, dan vindt u de toegang tot het Priority wachtgebied en de Privium poorten achter in deze hal. De toegang tot de Privium poorten kan hier echter wel slechter bereikbaar zijn in geval van drukte.

    Vliegt u vanaf de M-gates?
    Dan vindt u de Privium poorten die toegang geven tot het Priority wachtgebied achter check-in balies 30/31.

    Wachttijd Priority wachtgebied en grens
    Voor reizigers binnen het Priority wachtgebied is de wachttijd gelijk. U hebt daar dus geen voorrang op de andere reizigers. De wachttijd binnen het Priority wachtgebied kan ook de komende periode langer zijn dan u gewend was, maar u passeert de security check altijd sneller dan reguliere reizigers.

    Reist u naar een Niet-Schengen bestemming? Dan passeert u na de security check snel de grens met de irisscan.

    Belangrijk: conform de Privium Algemene Voorwaarden mag de Privium kaart alleen door de kaarthouder zelf gebruikt worden. Het is uw persoonlijke kaart.

    Wij hopen u weer snel te mogen verwelkomen op Schiphol.

    Hartelijke groet,

    Bart-Jan Wielinga
    Manager Privium
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Mail ook ontvangen. Hoop dat we ooit weer teruggaan naar de oude situatie, dus voorrang op het SP-gepeupel:cool:

    Anders zou een abonnementsverlaging wel op z'n plaats zijn.
     
    Ready2Board, Morris, ppt en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Dat je de security altijd sneller passeert dan reguliere reizigers klopt al tijden niet meer. Ze stellen vaak onvoldoende stations open voor het aantal priority pax waardoor de reguliere pax af en toe 10-15 minuten sneller zijn.
    Een prijsverhoging dit jaar en dan geregeld 40-70 minuten nodig hebben om airside te geraken met Privium is schijnbaar het nieuwe normaal.

    TLDR Marketing talk dat er eigenlijk niks veranderd en het voorlopig een shitshow blijft.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2022
    Vliegende_Keep, Morris, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk soms met weemoed terug aan de dagen dat je als Privium lid naar voren werd gehaald in de priority rij. De service zal voorlopig niet meer terugkomen vrees ik.

    ik ben eigenlijk teleurgesteld dat Schiphol voor de (zeer) frequente reizigers het service niveau terugschroeft.

    Ik vlieg doorgaans Business Class + Privium, en heb de afgelopen twee maanden de priority rij alleen maar langer zien worden. Niet korter!

    het enige voordeel dat Privium tegenwoordig nog heeft is dat je snel door de paspoort controle bent, bij zowel vertrek als aankomst (nagenoeg al mijn vluchten zijn buiten Schengen).
     
    LordH, Grouchy en Ruut vinden dit leuk.
  20. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Ik las op NU.nl dat Schiphol momenteel een tekort heeft van 800 beveiligers… dat klinkt als een bizar groot tekort, maar hangt natuurlijk ook af hoeveel beveiligers er daadwerkelijk de deze luchthaven werken. Weet iemand dat wellicht?
     

Deel Deze Pagina