Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Misterxx2

    Misterxx2 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Interessant!
    Ik ontvang aankomende week mijn AMEX Platinum. Benieuwd hoe het hele proces gaat en of ik het aanvragen van Privium snel geregeld krijg. keertje extra bellen of “spontaan” langs gaan vind ik niet erg.
    Als het eenmaal geregeld is zal ik hier laten weten wat mijn doorlooptijd was.
     
  2. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Tijdje geleden geweest. Had geluk dat mensen hun afspraak annuleren en dat ik eerder een tijdsslot kon reserveren. Wat opviel was dat er gewoon mensen binnenlopen en zeggen "de dame aan de lijn vertelde dat ik gewoon even langs moest komen". Misschien dat je dan even moet wachten maar ze helpen je wel.
     
    Misterxx2 vindt dit leuk.
  3. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb dezelfde ervaring. Recent ook op de bonnefooi binnengelopen. Moest 45 min wachten en toen was de Iris scan gemaakt en had ik de pas binnen. Het is volgens de dame aan de balie wel essentieel dat je in het systeem staat. Mijn privium aanvraag via amex platinum was gelukkig gelukt.
     
  4. Misterxx2

    Misterxx2 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Dat is hoopvol!
    Heb je jezelf van te voren ergens geregistreerd voor Privium?
     
  5. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ja, via amex platinum website. Dat kan nadat ik de amex kaart binnen had. Een uitnodiging voor het maken van een afspraak bij privium heb ik nooit gehad. Circa 2 wkn na de aanvraag ben ik dus op de bonnefooi naar Schiphol gegaan.
     
    Misterxx2 vindt dit leuk.
  6. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Vandaag hebben ze geen privium security doorgang.
    Alle statushouders, business class en privium worden in een rij gezet. Rij is terminal 1 en 2 gecombineerd, dus lang. Eerste keer dat ik dit meemaak, voorheen kon je met privium altijd tussendoor.

    Houd dus rekening met extra wachttijd, ook als je privium hebt!
     
  7. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb dit de laatste tijd bij Schengen altijd gehad. Stond altijd tussen de business en statushouders in de rij.
     
  8. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Dit was Schengen en non-Schengen op een hoop. Anyway, iets meer dan 1-uur moeten wachten
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Oef dat is wel kut. De prio rij gaat imho sowieso altijd sneller omdat degene die daarin staan over het algemeen meer ervaring hebben bij de security.
     
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Ik was er vandaag rond 0845uur binnen een kwartier doorheen.
    Maar goed, ga wel een mailtje wagen aan Privium voor compensatie. Je betaald er wel voor...

    En de Express Lounge is ruk, alleen wat broodjes maar geen warm eten. Ben na de koffie maar naar de KLM kantine uitgeweken.
     
    Morris vindt dit leuk.
  11. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Oh. Dat is wel echt heel lang. Maakt lang verblijven in de privium departure lounge een stuk riskanter.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Je zou zeggen dat er met de extra inkomsten van de vele nieuwe leden wel een dedicated rij van af kan. Net als bij het VIP Centre.
     
    Morris en Ruut vinden dit leuk.
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat dus en de bijdrage is hoger geworden. Vind dit dus eigenlijk niet kunnen.
     
    mitchelldejong vindt dit leuk.
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    :D:D
     
    coenvh, Ruut, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Vroeger was er een dedicated Privium rij. In Schengen was dat de rij aan de linkerkant, eigenlijk naast de Privium lounge. Die rij is ongeveer 8 jaar geleden opgeheven.
     
  16. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Heden 1e mogelijkheid voor privium afspraak: 25 februari 2025. Advies aan een ieder om op de bonnefooi naar de lounge te gaan en dan te hopen dat je tussendoor kunt. Bij mij was het na 45 min wachten geregeld.
     
    Steven91 vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Als ik het me goed herinner was er nog daarvoor een security check in de Privium (land side) lounge. Rechts achterin, waar nu de Marechaussee zit.
     
  18. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    2025???
     
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Er is toch nooit een aparte Privium rij geweest in de afgelopen paar jaar?
    Bij de trap naar boven bij SkyPrio check-in / Privium lounge kom je toch altijd terecht tussen de Business Class / SkyPrio passagiers in de rij?

    Ik gebruik elke keer het trucje van @Mark020, helemaal aan het einde van de incheckbalies van T1 (dat je bijna de tunnel hebt van 1A) kan je bij een paar zwarte schotten je kaart laten zien en er langs. Kom je bij de Schengen security en mag je aansluiten vooraan de rij, dus staan er max. 10-15 mensen voor je bij de scanner.

    Dit heb ik ook gehoord van mijn baas. Dat zou potverdorie fijn zijn geweest als dat terugkwam.
     
  20. Steven91

    Steven91 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Goed om te weten, thanks! Mijn partner heeft gisteren een mail gekregen om een afspraak te maken voor de irisscan. Alleen geen link gekregen voor een Mijn Schiphol-account, waarin je de afspraak blijkbaar kan maken.

    Weet iemand hoe je deze ontvangt? Ik kan het bij mezelf herinneren dat ik Privium had gebeld om een afspraak te maken. Maar als ik dit zo lees, inderdaad een keer op de goeie gok gaan...
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina