Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt voor de reacties.
    Het valt me op dat de inkomensgrens voor AMEX Plat. van 60K (wat het jaren is geweest) is gehalveerd naar 30K, opmerkelijk. Wordt het nog drukker bij Privium..
    Loopt AMEX zo slecht tegenwoordig in NL?
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2022
  2. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Privium, niet Previum ;)
     
    Daan3, FlyingDutchman en Dan1 vinden dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb mezelf moeten aanmelden via de Platinum website hoor, daarna kreeg ik een bevestiging en een paar dagen later de e-mail van Privium dat het lidmaatschap is geactiveerd.

    Het kostte me trouwens aardig wat moeite (twee keer zelfs) om Mijn Schiphol aan Privium te koppelen. Flink wat telefoontjes aan moeten wagen, voor mjn vrouw heb ik zelfs een parkeerreservering moeten maken (en die moeten annuleren). De aanname van Privium is dat je al een Mijn Schiphol account hebt, ze sturen je dan een mail waarin staat dat je op de link moet klikken. Maar dan kom je uit op de Schiphol website en zie dan maar eens een Mijn Schiphol account aan te maken. Een andere omweg, ben ik achter gekomen, is een speciale link waarmee je rechtstreeks een Mijn Schiphol aan kunt vragen. Die staat echter nergens op de website.
     
  4. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Spellingscontrole wil er steeds premium van maken...;)
     
    Huib en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Dan ging het bij jou al een stuk beter dan bij mij. Ik kreeg de bevestiging en daarna nooit meer wat gehoord.
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Amex en Schiphol hebben geen invloed op de bezetting bij Kmar. Amex meldt je aan bij Privium. Privium registreert je gegevens. Dan is het moment dat dat Kmar in beeld komt en de afspraken moeten worden ingepland. Amex en Privium zijn dan klaar. Nadat Kmar zijn werk heeft gedaan kan Privium pas maken en ben je klaar.
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    In principe kan iedereen zonder Privium gewoon toegang kopen tot de lounge (€40,-). Had laatst ook in de Express Lounge dat er een groep van 10 aziaten toegang hadden gekocht. Werd het van relaxed rustige lounge nog een best drukke boel helaas.
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  8. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Kun je vanuit Schengen gebied makkelijk in non Schengen komen met privium toegang? Zou namelijk graag de privium club lounge west bezoeken na aankomst van een Schengen vlucht. Zag dat deze lounge ook bij arrivals bezocht kan worden in tegenstelling tot de clublounge departures.
     
  9. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ja dat kan en heb ik laatst ook gedaan. Tussen vertrekhal 1 en 2 zit een extra controle maar deze heb je binnen een paar seconde omzeild met je privium-pas.
     
    noppie vindt dit leuk.
  10. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    En in aanvulling op dit bericht: laatste keer dat ik dit deed via de Transferbalie, stond er een redelijke rij. Toen het Schipholpersoneel mijn Privium pas zag, ik had deze reeds in de aanslag voor het poortje, ging meteen het lintje open werd ik overal langs geleid :cool:
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    De privium in schengen mag je ook gewoon bezoeken na aankomst. Je hoeft ook geen BP te laten zien dat je vertrekt.
     
    noppie vindt dit leuk.
  12. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Herkenbaar. Mijn tip aan nieuwe Privium members is ook altijd: Hou je pas zichtbaar in je hand vanaf het moment dat je Schiphol binnenkomt.
     
    MoonJ, Dan1, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ja ik werd laatst vrij agressief aangesproken dat ik de privum-lijn nam, maar na wat zwaaien met mijn kaart had ze door dat ik niet verkeerd liep. Dus volgende keer maar duidelijk de kaart in mijn hand houden.
     
  14. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Dank voor de tips. Zojuist na Schengen geland te zijn naar non-Schengen privium lounge gelopen. Bij KMAR beide keren 0 minuten in de rij gestaan. Is wel een stukje lopen maar vergelen met klm lounge Schengen lounge zeer de moeite waard. De rij bij KMAR richting NL was vrij lang. Schat zo’n 150 mensen om 15u.
     
  15. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Heeft deze tegenwoordig wat ruimere openingstijden of ook nog steeds om 15u dicht?
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    De Privium ExpressLounge is elke dag geopend van 05:30 tot 13:00 uur. lees ik op de site :(

    Datapuntje: Vriend van mij gister zonder afspraak naar AMS, binnen 15min heractivatie van Privium geregeld.
     
    MoonJ en noppie vinden dit leuk.
  17. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    De privium lounge (zowel departure als west) beviel me zo goed dat ik er best een halve werkdag zou willen spenderen. Is er een maximum verblijf in die lounges? En zou ik bijvoorbeeld een Ryanair ticket van €20 kunnen kopen om vervolgens niet te vliegen, maar alleen de lounge te bezoeken?
     
  18. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Zorg dan wel voor een ticket buiten de EU. Anders sta je in de M pier en daar is geen lounge (vlucht naar Malaga) de Dublin vlucht gaat dacht ik wel via andere pier/ingang.
     
    noppie vindt dit leuk.
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Refundable ticket werkt volgens mij ook, wel annuleren voor de vlucht vertrekt.
     
    noppie vindt dit leuk.
  20. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Dat probleem is er neem ik aan niet bij de departure lounge? Dan zou ik niet eens langs security hoeven te gaan. Is er een maximale tijd die je in de lounge mag doorbrengen?
     

Deel Deze Pagina