Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb tijdens de pandemie, en met name toen het uitzichtloos was, overwogen mijn Privium stop te zetten.

    Ik had gehoopt dat ze met een korting kwamen, net zoals veel airlines hun frequent flyers hun status hebben laten behouden. Niet dat het mij om het geld gaat, maar gewoon om het signaal: “onder deze omstandigheden gebruik je onze diensten minder, maar in betere tijden zien we je graag terug”

    Achteraf ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. Het scheelt nu zo waanzinnig veel tijd om niet in die rijen te hoeven staan. De 2 jaar dat ik er vol voor betaald heb, maar relatief weinig gebruikt, verdient zich nu terug.

    En ik begreep dat er inmiddels geen nieuwe Privium aanvragen meer verwerkt worden voor de komende maanden. Wat een goede zaak is, want het moet natuurlijk niet te druk worden in de Privium rij

    Wie heeft ook overwogen zijn/haar Privium abonnement stop te zetten tijdens de pandemie en is nu blij met de privileges dat het biedt in deze chaos op Schiphol?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het een tijd stopgezet. In november weer aan laten zetten - keurig op tijd :)
     
    Morris en Ready2Board vinden dit leuk.
  3. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Nooit stopgezet. Maar (helaas) tijdens pandemie ook veel gevlogen. Was soms ingewikkeld. Maar ben nu natuurlijk reuzeblij dat ik er nog in zit.

    Overigens was er tijden lang niet veel verschil bij security tussen SP en Privium. Ik herinner me ook niet dat tijdens covid er een aparte Privium rij was bij non Schengen. Maar paspoortcontrole bleef groot voordeel.De nieuwe scanners zijn trouwens geweldig.
     
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Juist veel gevlogen (niet zakelijk) tijdens cojona en omdat ik toen geen Privium had was SP heerlijk.

    Sinds november vorig jaar Privium en juist in deze tijd vind ik het geweldig handig naast SP. Vooral de snelle paspoortcontrole, security-check en betere lounges dan de KLM kantines.

    Ben erg blij dat ze geen nieuwe aanmeldingen aannemen tot augustus.
     
  5. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb wel regelmatig gehad dat ik door een Schiphol medewerker naar voren in de rij werd gedelegeerd omdat ik Privium had. Niet dat ik met mijn kaart stond te wapperen, maar hield hem gewoon vast. Ze zagen dat en haalden mij naar voren. Wel aardig, want verschil moet er zijn met Sky Priority
     
    Carel1, Bjorn, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Tijdens Corona was het nooit druk. Maar kaartje in de knuistjes houden zal ik onthouden.
     
  7. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Heb nu even verkansie, maar 21-7 om 14 uur weer een non Schengen vlucht. Sta nu al te shaken.
     
  8. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Voor alle reizigers binnen het Priority wachtgebied is de wachttijd gelijk. Deze wachttijd kan ook de komende periode langer zijn dan u gewend bent, maar u passeert de security check altijd sneller dan reguliere reizigers

    Uit de laatste Privium mail van vandaag. Geen goed nieuws....
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Tja, ik denk ook niet dat het anders te managen is. Anders moet je toch weer extra mensen inzetten om dat weer te controleren.
    Dus ik als ongewassen SP mag gewoon voor de Priviums blijven staan.
     
    Huib en Ruut vinden dit leuk.
  10. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Dit klinkt misschien een noob vraag maar ik reis de laatste tijd meer en meer via Schiphol. Vaak met KLM business dus sowieso voor vele dingen priority lijnen maar niet voor de grenscontroles.

    Nu lijkt het zo dat met Privium je wel toegang krijgt tot snellere grenscontrole?

    Ik heb een Belgische AMEX Platinum kaart en vroeg mij af of ik hiervoor ook in aanmerking kom? En is er dan ook ergens dat ik me moet registreren om zo ook een fysieke of digitale kaart te krijgen of hoe werkt het?

    Volgens wat ik laatst begreep zouden de voordelen van zowel de BE en NL Amex Platinum kaarten (bijna) identieke voorwaarden bieden nu.
     
  11. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Zo te lezen biedt de Belgische AMEX Platinum kaart geen gratis Privium toegang. Er is alleen Fast Lane Access voor BRU inclusief.

    U kunt natuurlijk een eigen Privium abonnement nemen, maar zij hanteren momenteel een ledenstop vanwege enorme toeloop. Of de Belgische AmEx kaart opzeggen en een Nederlandse kaart nemen, voor zover dat al mogelijk is.
     
  12. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Privium kun je uitsluitend krijgrn met een NL paspoort. Gratis bij Amex NL of gewoon tegen betaling, maar alleen bij NL paspoort
     
  13. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Tot nu toe geen last van gehad.
     
  14. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Eeeuh?

    Als je in het bezit bent van een paspoort of ID kaart v/e EU land(& Liechtenstein, Noorwegen, Zwitserland en IJsland) kan je hem ook krijgen.
     
  15. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    klopt:
    Ja, als u in het bezit bent van een geldig paspoort of Europese ID-kaart uit een van de landen van de Europese Unie, Liechtenstein, Noorwegen, Zwitserland en IJsland dan kunt u lid worden van Privium. Als u een asielzoeker of vluchtelingen-status heeft kunt u helaas geen lid worden in verband met regelgeving van de Koninklijke Marechaussee.
    https://www.schiphol.nl/nl/privium/privium-lidmaatschappen/

    Maar tot in ieder geval 15 juli 2022 is er een ledenstop.
     
  16. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Huh dan ga ik nog maar eens bellen. Mijn partner is privium geweigerd omdat ze geen NL paspoort heeft(maar wel een NL ID kaart).
     
  17. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Kan ermee te maken hebben, dat de KMAR alleen paspoorten accepteert, omdat de irisscan aan je paspoort is gelinkt. En de priviumpoortjes zijn ook bij de paspoortcontrole te gebruiken, dus ik denk dat je toch een PP moet overleggen.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2022
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nee hoor. Mijn scan was aan mijn ID kaart gelinkt. Toen ik 2 weken later met mijn paspoort kwam, zei de KMAR dat die niet meeer nodig was aangezien de scan al aan mijn persoon was gekoppeld.
     
  19. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Dus je kan het non-schengendeel in, als je via de irisscan gaat?
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Het moet wel een EU-Paspoort houder zijn.
     

Deel Deze Pagina