Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Uhm het is een betaalde dienst. Als het Privium het juíst bij deze drukte niet kan waarmaken voor haar leden is dat kwalijk.
     
    VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Eens kijken hoe dat de komende tijd gaat inderdaad.
    Anders zeg ik de platinumkaart op en neem een gold o.i.d.
     
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Iemand op de hoogte of de wachttijd voor nieuwe privium leden nogsteeds 2 maanden is?
     
  4. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Ja, één a twee maanden.
     
    Menno vindt dit leuk.
  5. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Het is me nog niet duidelijk of de snelle grens passage met Privium op dit moment mogelijk is (ze zijn telefonisch niet bereikbaar). Hebben jullie enig idee? Zou je dan werkelijk de rijen (volgens sommige berichten staan mensen 6 uur te wachten) kunnen overslaan?
     
  6. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Grenspassage met irisscan zou open moeten zijn. Ook de entreepoortjes voor privium voor security zou je moeten kunnen gebruiken. De 6 uur wachten wordt je dan bespaard.
     
  7. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Dit klinkt goed, maar zie het niet echt voor me in de praktijk: rijen t/m buiten en geen ruimte om er langs te gaan… ik ga wel gewoon ruim op tijd weg en dan zie ik het wel
     
  8. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Volgens de Schiphol twitter zijn er wel losse rijen bij de start voor Privium/SkyPrio. Maar als de rij in Haarlemmermeer begint, zie ik dat ook lastig voor me. En langslopen met je pasje in de lucht 'IK HEB PRIORITY AAN DE KANT' lijkt me ook lastig.
    Laat je weten hoe het ging?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Probeer als het kan via de rolband/lift bij aankomsthal/plaza te gaan, dan heb je al een deel minder rijen. Bij KLM SkyPrio de roltrap omhoog meest rechter poortje is privium en dan zou je als het goed is de lijn af moeten kunnen snijden. Maar is geen garantie als ik de ervaringen zo lees.
     
    Jelle en Ruut vinden dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Best irritant dit, als ze hun dienst niet kunnen leveren wordt het tijd voor restitutie.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Jelle

    Jelle Blue Tier

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben benieuwd… alvast dank
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Privium werkt prima. Soms moet je even vragen om er langs te mogen. Maar zodra je het magische woord roept laten de Schiphol medewerkers je er meteen langs en sta je vooraan de rij.

    Het helpt daarbij wel als je Skyprio hebt bij Skyteam of business class vliegt bij een andere maatschappij. Want dan voorkom je de “Efteling” rij als die er staat voor de checkin.
     
    Bijzonderetickets en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Vraag, omdat je op het moment bijna geen afspraak kan maken voor de Privium irisscan, mag je zonder deze registratie wel in de Privium lounges op schiphol?
    Of dien je eerst de afspraak te hebben gemaakt voor irisscan voordat je überhaupt van de voordelen die Privium biedt, gebruik kan maken?
     
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Zal lastig worden denk ik, je gebruikt je pasje namelijk voor de toegang tot de lounge.
    Volgens mij - maar ik kan er naast zitten - kun je pas gebruik maken van de perks als je het pasje in bezit hebt en die krijg je pas na de Irisscan.

    Je zou kunnen navragen wat je lidmaatschapsnummer is en dan daarmee proberen de lounge binnen te komen.
     
  15. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Het is natuurlijk wel vervelend/stom dat je >3 maanden moet wachten op een 'afspraak', helemaal als je niet direct in de buurt van Schiphol woont.
     
  16. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Je kunt het pasje meteen gebruiken als het is aangemaakt bij je afspraak. Als je een afspraak maakt op een moment dat je gaat vliegen ben je vaak wel in de buurt van Schiphol.
     
  17. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Dat was ik ook voornemens, de hele maand juni en juli (op dagen dat ik ga vliegen) is er geen beschikbaarheid...
     
  18. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Dat is omdat Privium voor de identificatie/registratie afhankelijk is van beschikbaarheid Marechaussee. Plus dat elke identificatie persoonlijk gedaan moet worden, dus bv. partners apart (en niet tegelijk)
     
  19. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Heb over 8 weken een vlucht om 12:00, en nieuwe Privium geboekt van 8:50-9:10. Dat moet meestal wel lukken toch?
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  20. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Moet geen probleem zijn. Iris-scan en controle gaat snel dus om 9:10 ben je klaar met je pasje.
     
    lloydje33, VinceG en Menno vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina