Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Een dame die vorige week ook in diezelfde rij stond met een privium pas vertelde dat zij haar pas net opgehaald had. Er hadden flink meer mensen een afspraak voor Privium op dat moment volgens haar en het liep enorm uit aangezien er maar 1 persoon van de KMAR was die het afhandelde. Sommigen moesten de afspraak verzetten omdat ze hun vlucht anders zouden missen.
    Dus blijkbaar doet Privium ook goede zaken en zien we die rij binnenkort ook langer worden. Tijd voor een eigen rij dan. :D

    Ik hoop wel dat ze het een beetje oplossen voor de zomer want dit is niet leuk.
     
    Grouchy en Carel1 vinden dit leuk.
  2. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik roep maar wat, want zelf doorgefladderd tijdens Corona: Wat gebeurt er als je een jaartje of twee stopt met Privium, bijvoorbeeld door Corona? Moet je dan opnieuw lichtbeelden van je ogen laten nemen, of kan je gewoon verder?
    Want dat zou de drukte kunnen verklaren.
    Ik heb (vooral dankzij dubbele sensoren) nooit meer in de rij gestaan bij Privium oogpoortjes.
     
  3. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Alleen heractivatie van je pas is voldoende. Maar volgens mij moet het paspoort wat eraan gekoppeld is nog wel geldig zijn.

    En over de wachttijd, is momenteel geloof ik een week of 3. Mijn zwager wilde laatst de dag voor vertrek een afspraak maken voor een Privium pas… upload_2022-5-13_18-49-18.png
     
    Carel1 en Huib vinden dit leuk.
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Sta hier op Schiphol voor een dichte Clublounge West. ‘Personeelstekort’.
     
    Grouchy en VinceG vinden dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Nee dat meen je niet!
    Moet wel eerlijk zeggen dat de afgelopen weken er continu hetzelfde personeel is.
    Maar om het op een zaterdagochtend dicht te gooien met deze reden gaat wel heel ver.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Privium biedt tot dusver geen alternatief. BA lounge dicht en Aspire accepteert geen PP door drukte. Topdag.
     
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Balen, maar er is nog een 2e lounge na security toch? Of was de expresslounge ook dicht?
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Die is standaard slechts open tot 13u.
     
  9. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    De afgelopen weken (5 vluchten) was Privium een uitkomst. Ondanks topdrukte kon ik gewoon door. Wel lijkt het me slimmer als Schiphol dezelfde entry handhaaft voor Privium en niet vrij random dan weer eens naar de uiterste rechtse rij, dan weer eens (via aparte routing) naar eerste rij, soms ook midden. Wat ik niet prettig vond, was dat een Privum route soms samensmolt met economy en dat je dus, bijna net als in het verkeer, van rechts komt en voorrang hebt. Soms neem je die voorrang niet als je ziet dat het niet handig is. Ben pas in de rij gegaan toen er een gaatje viel en niet met Privium gaan wapperen.

    Zelfs dan ergert dit mensen: waarom mag die persoon voor? Veel duidelijker is de reizigersstroom te scheiden zodat niemand elkaar in de weg loopt.
     
    Janneman99 en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren zelf maar even een security checkpoint geopend. Trap was afgesloten maar lift deed het. Boven stond wat personeel bij de scanner. Waren verbaasd een klant te zien. Moesten even nadenken maar besloten mij als Privium kaarthouder toch maar van dienst te zijn. Letterlijk in 2 minuten door de security dus, en helemaal alleen. Heerlijk rustig, meteen door naar de KLM lounge. Van auto parkeren tot aan lounge in 15 minuten. Prima.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  11. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Vind ik wel ver gaan @JdV030 . Viel mij vorige ook op, maar ik ving liever eerst de aandacht van personeel alvorens het zelf te doen.
     
  12. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik snap je punt, maar dit is volgens mij onhandig in te regelen, helemaal met het personeelstekort wat nu speelt. Je kunt niet 2-4 man securitypersoneel + apparatuur een hele dag vrijhouden/opofferen voor een vrij onregelmatige stroom Privium reizigers.
     
  13. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Privium en Schiphol laten de laatste tijd behoorlijk te wensen over. Terwijl ik in ieder geval ook de afgelopen jaren wel gewoon heb betaald voor mijn vrouw en ikzelf. Ben wel een beetje klaar met de chaos die Schiphol zichzelf mag aanrekenen. Betaal mensen goed en zorg voor voldoende personeel. Nu gaat het ten koste van de beste klanten (Privium/FB Plat) zoals wij. Dus als zij hun werk niet kunnen doen help ik ze graag even.
     
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik denk dat het heel goed zou zijn om Dick Benschop naar huis te sturen en Pieter Elbers voor deze job te vragen. Iemand die veel respect krijgt. Maar dan moet hij wel een flinke zak met geld krijgen om de problemen op te lossen. Deze problemen hebben gewoon allemaal met bezuinigingen te maken. Nu je dit op moet lossen kosten het gewoon extra veel geld want personeel vraagt inmiddels ook gewoon meer.
     
  15. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Sluit de landside lounge en maak daar Privium Security van. Lekker gescheiden van alles, geen gezeur in de rijen en een, wat mij betreft, overbodige lounge ben je kwijt. Heb je ook meer personeel voor Airside.

    Stond vanochtend ook weer te zwaaien met Privium om er doorheen te kunnen komen, maar Vertrek 1&2 waren te vol In 3 lukte het wel.
     
    Ruut, KieWie, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ehhh. Waar was dat dan precies? Non Schengen?
     
  17. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Iets met slapende honden?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Schengen want ik ben niet door de paspoortcontrole gegaan, alleen door security.
     
  19. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Is er een privium poortje als je van niet-schengen naar schengen gaat?
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Helemaal rechts
     

Deel Deze Pagina