Privium

Discussie in 'Overige programma's' gestart door bkraan, 11 sep 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Douane heeft een balie in vertrek 3/4 en lounge 3 airside. En ze staan bij gates E19+ na landing (met honden). En in de bagagehal met scanners.
     
    Urbanjazz en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Bij Vertrek passeer je de douane niet tenzij je meer dan 10.000€ uitvoert of een tax refund wil. Bij Midden-Oosten of Azie vluchten willen ze ook nog wel eens staan met geldhonden.
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Is er nu eigenlijk nog een verschil tussen P6 en Privium P6?
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Vandaag was het enorm druk bij de opgang naar boven voor skypriority/Privium. Blijkbaar nu veel priority reizigers. Dus flinke rij beneden al voor de trap naar boven.
    Privium poortje werd nauwelijks gebruikt, maar er stonden wel een aantal privium leden in de rij. Toen er iemand van Schiphol langs kwam heeft zij voor privium leden (my inclusief) de doorgang vrijgemaakt zodat we bij het poortje konden komen.
    Dat vond ik nou eens service!
    Vanaf nu ga ik dus ook gewoon langs de rij aangezien daar 80% geen privium is.
    Haar verklaring was: Je betaald ervoor, dus moet het ook kunnen. :D
     
    Grouchy, Carel1 en Ready2Board vinden dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Volgens mij niet. Zie dezelfde prijzen.
    Sowieso als ik de parkeerprijzen vergelijk dan is er niet veel voordeel meer voor privium.
    Ik had P1 geboekt voor vandaag, maar gisteren kreeg ik een aanbieding om voor 7,50 te upgraden naar de Excellence parking. :D
    Dus mijn Hyundai staat nu tussen de dikke audi's en Mercedessen :p
     
    Ruut, Grouchy, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    3.172
    Trofeepunten:
    483
    Thanx, ik zie voor P1 en P3 nog wel het voordeel, maar volgens mij is het er inderdaad niet voor P6. Voor gewoon P6 krijg ik ANWB korting en voor Privium P6 niet. Dus dan kies ik toch maar de reguliere P6.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Min of meer dezelde ervaring vanmiddag. Was al door het poortje en stond al een paar minuten in de rij tesamen met SP pax toen een dame van Schiphol 'wie is er Privium' begon te roepen. Toen ging het Privium lintje na het poortje open. We mochten toen langs de SP pax, waarbij ze nog een opmerking maakte toen we er langs liepen 'eerst mocht het niet dan weer wel'.
    Vond het wel een chaos. Alles boven bij 2/Non-Schengen moest naar Schengen, geen KMAR of Privium open bij 2/non-Schengen.
    Dus airside via Schengen terug naar non-Schengen waar Privium ook niet operationeel was.

    Commentaar in de Privium lounge: ze zijn er mee bezig.

    Zet ik na aankomst in BHX in mij hotel de TV aan; BBC news heeft een item over BHX airport. Lange rijen buiten de airport deze maandagmorgen, pax moesten een uur of twee wachten en waren nogal gefrustreerd. Fuuu*****k
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2022
    Urbanjazz, VinceG, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Twee weken geleden naar CPH en vorige week naar MUC, vandaag naar CDG: bij alle drie reizen was ik blij dat ik Privium had. Scheelde enorm veel tijd.
     
  9. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Grappig, denk dat we dan naast elkaar stonden. Uurtje of 12? Was echt ontzettend blij dat de Schiphol-mevrouw goed meedacht en we zo via de roltrap naar boven konden.

    Inmiddels, ook nog na twee doorstarts op MEX, aan de shrimp taco’s en Corona. Dan is de Schiphol-hel snel vergeten.
     
  10. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Yep ik nam, bovenaan de roltrap privium poortje, helemaal rechts, en de geleidebanden stuurden mij helemaal naar voren. Boze SP pagagiers omdat ik zou voordringen, maar bewakingsmevrouw zei dat Privium voorging. Geweldig. Hoop dat dat zo blijft.. scheelde zo man of 30 voor me. Iedereen en zijn moeder heeft tegenwoordig SP, dus dat schiet niet op.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Maar nu voor eens en altijd:
    Bij bagage check heeft Privium voorrang op SP?
    Vanochtend stuurde het privium poortje me direkt naar de controle band. Dus mensen achter mij niet blij.
    Sp mensen werden omgeleid.
    Wat zijn de officiële Schiphol regels? Met tonen Privium pasje is voordringen toegestaan?
     
  12. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Dat is wel erg prettig inderdaad!
     
  13. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Is niet voordringen, privium heeft gewoon voorrang.
     
    Ready2Board, Grouchy, Huib en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Wat toch een beetje krom blijft. Niet dat ik klaag hoor, gebruik het zelf ook.

    Maar dan sta je daar met je 5500,- Business Ticket naar verwegistan, komen er allemaal mensen langs die 110,- hebben betaald voor een jaar. Raar systeem.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Privium is een product van Schiphol, Schiphol huurt de beveiliging in, dus dan is het logisch dat Schiphol haar eigen product voorrang geeft itt Skyprio.
     
    Ready2Board, Carel1, Grouchy en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Nou... Allemaal... En tegenwoordig 140+ Euro.
    Maar ik vond de SP rij zo lang... Meer Skypriority dan ooit?
     
  17. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Laatst stond ik in de SP rij bij het security filter op V3 en daar werden ook passagiers van Ryanair met priority op hun boardingpas toe gelaten.
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Zou dat ook lukken met mijn pasje dat inmiddels verlopen is? :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou ik zie het niet als voordringen. Er is een poortje speciaal voor privium en meerdere poortjes voor SP. Eigenlijk moeten ze ook 2 verschillende rijen maken voor de verschillende poortjes. De rij is blijkbaar voor SP, dus je kan er gewoon langs want een rij voor privium is er niet aangezien dat aanbod laag is.
    Ik vind niet dat het veel uitmaakt wat je er voor betaald. Een vliegveld bied een betaalde service aan en moet gewoon waarmaken waarvoor je betaald.
    Met een verlopen pasje erlangs lopen is een beetje lullig, want dan piep je alsnog voor bij het SP poortje want je privium pas zegt nee als je deze in de gleuf steekt :D
     
    Grouchy, Bijzonderetickets en Ruut vinden dit leuk.
  20. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Och met je 5500,- Business ticket sta je er ook met iemand en zijn 225,- Main Cabin ticket te samen met zijn/haar familie die geen SP hebben.

    Het aparte Privium poortje leidde je trouwens al eerder regelmatig direkt naar security en soms was die route geblokkeerd met een lintje en kwam je in de SP ruimte.
    Denk dat n.a.v de gebeurtenissen de afgelopen 3 weken waarbij Schiphol personeel bijvoorbeeld de Privium toegangen afsloten er toch weer overleg is geweest met zo te zien resultaat.

    "SP rij zo lang...."
    De afgelopen 2 jaren hebben de airlines FF status en dus SP als candy uitgedeeld & verlengd, plus ze hebben een tekort aan beveiligers. Dan is het niet raar dat dan de SP rij al onder aan de trap begint.
     

Deel Deze Pagina